'Nep'-campers

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22933
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: 'Nep'-campers



Bericht door PaulBng »

tonic schreef:camperforumpakkansberekening
Afbeelding #scrabble



Paul
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80416
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: 'Nep'-campers



Bericht door Dafluc »

En bedenk dat je niet alleen een boete krijgt. Daar komt nog een flinke naheffing bovenop. Je bent dan echt wel zuur.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: 'Nep'-campers



Bericht door Mickel Moen »

Precies.

Dit onderwerp komt regelmatig terug. Ik kan mij dan niet aan de indruk onttrekken, dat met name bezitters van grote campers het anderen misgunnen om in een budgetcamper te rijden, helemaal als deze ook nog eens dagelijks gebruikt wordt. Want jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa daar is de camperregeling niet voor bedoeld. Die is bedoeld voor grote witte tupperwarebakken, alleen recreatief, en je hebt er nog een of meerdere auto’s naast. Het is niet de bedoeling, dat je alleen een camper hebt. Er wordt dan misnoegend gedaan over het opzoeken van de grenzen van de wet.

Wel, ik denk dat menige grote camper gefinancierd is met geld van mensen die in bedrijf en belasting ook de grenzen van de wet opgezocht hebben en wellicht over die grenzen heen gegaan zijn. Heet dat niet witwassen?

Kom op. Dat futiele gedoe over de angst voor mogelijke inperking van de camperregeling. Laten we iedereen het plezier van een camper gunnen. Hoe klein of groot die ook is, hoe die ook gedefinieerd wordt. Als dat volgens de wet gebeurd is, is dat toch helemaal ok? Zo werkt dat in een democratie.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: 'Nep'-campers



Bericht door seth_space »

Ik kan mij dan niet aan de indruk onttrekken, dat met name bezitters van grote campers het anderen misgunnen om in een budgetcamper te rijden
Die is bedoeld voor grote witte tupperwarebakken,
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de "busjes" rijders een probleem hebben met witte fabriekscampers..
Zou een kleurspoeling helpen tegen dit soort vooroordelen?
Laten we iedereen het plezier van een camper gunnen. Hoe klein of groot die ook is, hoe die ook gedefinieerd wordt.
Als het maar geen witte tupperwaredoos is dan zeker?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: 'Nep'-campers



Bericht door Premiumliner »

Mickel Moen schreef:
do 31 dec 2020, 19:36
Precies.

Dit onderwerp komt regelmatig terug. Ik kan mij dan niet aan de indruk onttrekken, dat met name bezitters van grote campers het anderen misgunnen om in een budgetcamper te rijden, helemaal als deze ook nog eens dagelijks gebruikt wordt. Want jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa daar is de camperregeling niet voor bedoeld. Die is bedoeld voor grote witte tupperwarebakken, alleen recreatief, en je hebt er nog een of meerdere auto’s naast. Het is niet de bedoeling, dat je alleen een camper hebt. Er wordt dan misnoegend gedaan over het opzoeken van de grenzen van de wet.

Wel, ik denk dat menige grote camper gefinancierd is met geld van mensen die in bedrijf en belasting ook de grenzen van de wet opgezocht hebben en wellicht over die grenzen heen gegaan zijn. Heet dat niet witwassen?

Kom op. Dat futiele gedoe over de angst voor mogelijke inperking van de camperregeling. Laten we iedereen het plezier van een camper gunnen. Hoe klein of groot die ook is, hoe die ook gedefinieerd wordt. Als dat volgens de wet gebeurd is, is dat toch helemaal ok? Zo werkt dat in een democratie.
Je lijkt Calimero wel! :D :lol3: Behoorlijk gefrustreerd, maar ja zo'n klein oud busje.... klein pensioentje... :mrgreen:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 796
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: 'Nep'-campers



Bericht door MarceldeHoog »

Dafluc schreef:
do 31 dec 2020, 16:50
Lpg is als brandstof schoner dan diesel of benzine. De minste emissie. Dat zou je moeten belonen.
Bron
Heb je uberhaupt gelezen wat ik schreef?

Natuurlijk is LPG schoner, echter het is alleen te maken door ofwel olie raffineren, ofwel gas oppompen. Dat laatste willen we minder, dat eerste impliceert dat er alleen veel LPG is als er veel benzine/diesel is. Belonen zou dus niet handig zijn: het is in feite een rest product.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: 'Nep'-campers



Bericht door Mickel Moen »

Seth-space en primiumliner,

Ik wist het, ik wist het :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 867
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: 'Nep'-campers



Bericht door Veebee »

Inderdaad, was al te ruiken..... :lol3:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
PDJ

Re: 'Nep'-campers



Bericht door PDJ »

Sjezez wat is men lekker denigrerend bezig hier. :sick: man man man . :sick:

Laat iedereen toch eens lekker in zn waarde!
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: 'Nep'-campers



Bericht door DiffRental »

40 jaar geleden deden we het precies omgekeerd.
Die tijd kon je nog grijs kenteken rijden als particulier. (door het vele gebruik waar het niet voor bedoeld was is dat inmiddels ook afgeschaft, in België beginnen ze daar nu ook mee, 25 jaar later :lolno: )
Je kocht een nieuwe bus met ramen zonder zitplaatsen.
Je maakte er een kook en slaap gelegenheid in en hield de gordijnen strak dicht en hoopte dat niemand zag dat je goedkoop een kampeerbusje reed.

Het is een beetje voor mijn tijd maar was er toen ook niet zoiets als 60 dagen kaarten waarop je de dagen dat je had gereden moest noteren.
De sport was natuurlijk om wel te rijden en als je dacht dat niemand je gezien had niets te schrijven.

Tja vroeger was alles beter. (zelfs de grote witte dozen campers waren vaak bruin/beige)
Groeten Peter
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: 'Nep'-campers



Bericht door Premiumliner »

Gelukkig wordt humor nog gewaardeerd! :D :cheers: :bow:
Allemaal een prettige jaarwisseling! Enne..... blijf gezond!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: 'Nep'-campers



Bericht door henk en lila »

Nieuwe definitie van witwassen: met je zwarte geld een witte tupperware doos kopen :lol3:
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: 'Nep'-campers



Bericht door seth_space »

Of rijden rond in kwarttarief gesubsidieerde collectebussen x:DD x:DD
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: 'Nep'-campers



Bericht door FrankJC »

DiffRental schreef:
do 31 dec 2020, 22:07
Het is een beetje voor mijn tijd maar was er toen ook niet zoiets als 60 dagen kaarten waarop je de dagen dat je had gereden moest noteren.
Voor dat je ging rijden moest de kaart ingevuld worden, was je eenmaal over de grens dan hoefde dat niet meer, wel opletten bij terugkeer, de dag dat je in NL terugkeerde moest de kaart ingevuld zijn, altijd vooraf nooit achteraf.
Plaats reactie