Echter, na een gecompliceerde hartoperatie (Feb. 2020, juist voordat Corona uitbrak !!) en de daaropvolgende fysieke terugval, kwamen we dit najaar op het idee om niet de gehele Buscamper zelf te bouwen, maar een al (deels) afgebouwde Buscamper te kopen.
En dan zwerf je over de diverse 'Markt' & 'Camper'-sites
Wat ons daarop opviel, was dat een fors deel van het aanbod 'Campers', de VW Transporter, VW Crafter, MB Vito en MB Sprinters (onze zoekgroep) bestaat uit 'Nep'-Campers.
Zomaar 2 voorbeelden:
- Een VW Multivan, ingericht met 8 'Captain-chers'. Achter stoel 8 stond een kubus, met een wasbakje, watertank en een los 'Coleman'-brandertje. Alleen bereikbaar vanaf de achterzijde (dus buiten onder de klep). Het vereiste bed, een hefdak met 2 persoons hangbedje. Kortom, een 8 persoons (op kenteken) personenauto op 1/4 tarief !
- Een MB Sprinter L3H2 Aannemerscabine. Voor de 4e (!) zitplaats, achter de chauffeurs stoel, een opklaptafeltje met wasbakje en kookpitje. Het verreisde bed?, Dat zat achterin de laadruimte, op ongeveer 30cm vanaf het plafond (hoe je daar ooit in kan komen ?)
Blijkbaar is het voor vele niet ondernemers het 'Camper tarief' erg aantrekkelijk en accepteren ze éénmalig de BPM om daarna goedkoop met de familie rond te toeren. Want als Camper te gebruiken ? ? ?

En blijkbaar accepteert zowel het RDW (kijken alleen maar naar de veiligheid) als de Belastingdienst dit als 'Camper'.
