draaiplateau en keuring

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
MikevH
Berichten: 77
Lid geworden op: di 13 okt 2020, 16:21

draaiplateau en keuring



Bericht door MikevH »

Hoi,

ik lees overal berichten over het plaatsen van de draaiplateaus na de keuring ok verwijderen voor de keuring. Zijn er ook bouwers die de plateaus wel hebben laten keuren en daarmee mogelijk voor de verzekering beter gedekt zijn tgv een ongeval? Of heeft iemand uitgezocht hoe dat zit?

En voor de gene die ze tijdelijk hebben verwijderd... > Kregen jullie geen vragen? het is toch te zien dat er voorbereidingen / aanpassingen zijn voor de draaischijf. (zoals heel duidelijk de lage handrem).

Bij de officiële ombouwers gebruiken ze de zelfde plateaus als dat ik heb gekocht. Alsof die profi de schroeven anders vast kan zetten dan dat ik doe....
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: draaiplateau en keuring



Bericht door myway »

Met sommige van de “professionele” bouwers is een afspraak met de RDW.
Professionele duidelijk tussen haakjes
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: draaiplateau en keuring



Bericht door Dafluc »

Dit antwoord roept eigenlijk nog meer vragen op. Niet professionele bouwers? Gesjoemel bij de RDW?
Afbeelding
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

draaiplateau en keuring



Bericht door myway »

Of het gesjoemel is weet ik niet, dat zij jou woorden, maar dat sommige beroepsmatige bouwers een afspraak hebben met de RDW weet ik wel

Professioneel tussen haakjes omdat ik bij sommige beroepsmatige bouwers ???? heb of ze zo professioneel zijn.
MikevH
Berichten: 77
Lid geworden op: di 13 okt 2020, 16:21

Re: draaiplateau en keuring



Bericht door MikevH »

ik hoop niet dat dit een discussie wordt over de professionaliteit van bouwers. Mogelijk dat er inhoudelijke antwoorden kunnen komen op mijn vragen. Thx
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: draaiplateau en keuring



Bericht door JTG »

Wij hebben de draaiplateau's mee laten keuren bij de keuring van de gordelbok, dat is ook te zien in het kentekenregister bij de RDW met de wat cryptische tekst:
De bevestigingspunten van de zitplaatsen van dit voertuig zijn gewijzigd en goedgekeurd.
De bevestigingspunten van de gordels van dit voertuig zijn gewijzigd en goedgekeurd."


Vooraf documentatie (keuringsdocumenten) insturen en tijdens de keuring (op locatie) wordt een en ander nagekeken.
Geen idee of het iets uitmaakt voor de verzekering, het maakte voor ons wel iets uit in onze eigen beleving.
Het mee laten keuren van de draaiplateau's kost in elk geval geen extra geld.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: draaiplateau en keuring



Bericht door tonic »

Dit kan alleen bij een individuele technische keuring aan huis. Niet op het keuringsstation bij de normale camper keuring.
Plaats reactie