Fiat Ducato L3H2: WestCamp

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben25
Berichten: 62
Lid geworden op: za 21 nov 2020, 22:09
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Fiat Ducato L3H2: WestCamp



Bericht door Ben25 »

ik zie niet goed waar ik naar zit te kijken. Heb je wellicht nog een andere foto?
Ik ben niet echt onder de indruk van de inbouw tekeningen van VSR.
Gebruikersavatar
Marije1977
Berichten: 11
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 13:51

Re: Fiat Ducato L3H2: WestCamp



Bericht door Marije1977 »

Hi Jan en Linda,

Ik ga jullie voortgang zeker volgen! We hebben een Peugeot Boxer L3H2 gekocht en denk dat we ongeveer hetzelfde willen als jullie. In ieder geval twee vaste bedden waarvan er één voor onze dochter zal zijn. Hebben jullie al een bouwtekening gemaakt?

Groet,
Marije
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Fiat Ducato L3H2: WestCamp



Bericht door JMD »

Ha Marije,

Wij we hebben niet echt een tekening gemaakt, wat schetsen in AutoCAD. Nog maar net de camper en die is nu weg om alle deukjes rondom weg te halen...
Dus eigenlijk ook niet echt kunnen meten.
Maar we gaan ook geen tekening meer maken, zit vooral in mn hoofd. En de rest zien we wel in de bus zelf.

Jullie ook succes met de ombouw!

Grt JMD
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Fiat Ducato L3H2: WestCamp



Bericht door JMD »

Ben25 schreef:
zo 03 jan 2021, 0:24
ik zie niet goed waar ik naar zit te kijken. Heb je wellicht nog een andere foto?
Ik ben niet echt onder de indruk van de inbouw tekeningen van VSR.
Is zegmaar de linksachter hoek van de gordelbok.
Je bevestigd eerst de 'grondplaat' met de beugels vast. Daarna komt dus bok zelf op die grondplaat, en dat was die foto.

Grt JMD
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Fiat Ducato L3H2: WestCamp



Bericht door joske501 »

Beste,

Geen tekening maken is best dom, zeker al je over autocad beschikt. Ik heb alles tot op de mm uitgetekend en goed bestudeerd, dan kom je niet voor verrassingen te staan en weet je waar je aan begint.
Ik wil je mijn tekening doorsturen als je een email adres bezorgd.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Fiat Ducato L3H2: WestCamp



Bericht door marjasjaak »

Wij deden het veel simpeler, gewoon met papier en liniaal.
Meubels op schaal uitgeknipt en daarmee schuiven.
De allereerste opzet was in de schuur op de vloer het plan uitgezet (nog voordat we een bus hadden) met tape en dozen.
Zo kregen we een idee van de indeling.
We hebben één fout gemaakt, het dakluik van de WC was een centimeter te ver naar buiten in de ruimte.
Ook tijdens de bouw hadden we op vloer tape markeringen , zodat we achteraf niet voor verrassingen zouden staan.
Transit 24
Berichten: 25
Lid geworden op: za 04 apr 2020, 23:36

Re: Fiat Ducato L3H2: WestCamp



Bericht door Transit 24 »

Wat is dom , heb mijn derde bus omgebouwd naar Camper zonder tekening heb alles beetje opgemeten waar ik uitkom en waar ik alle electro en zo wil hebben . Heb in mijn hoofd wat ik wil en begin er aan .
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Fiat Ducato L3H2: WestCamp



Bericht door DJSmiley »

Ik heb ook geen tekeningen gebruikt, alleen tijdens de bouw schetsen gemaakt als ik dingen moest zagen

De globale indeling wel gemaakt in de vorm van wat schetsen, maar een echt volwaardige totaaltekening kon je het niet noemen.

1 rekenfoutje gemaakt, ergens 9mm plaatdikte vergeten mee te rekenen, waardoor de 2 bankjes tegenover elkaar net 9mm schelen in de breedte, maar dat valt niet echt op.

Tekeningen is wel hoe het hoort en het voorkomt een hoop fouten, maar ik ben daar ben ik te ongeduldig voor ;)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Marije1977
Berichten: 11
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 13:51

Re: Fiat Ducato L3H2: WestCamp



Bericht door Marije1977 »

Precies, ikzelf ben ook te ongeduldig voor een goede tekening, maar ik wéét hoe belangrijk het kan zijn. Gelukkig is manlief geduldiger :-).

Weet iemand waar de globale binnenmaten van de Boxer L3H2 te vinden zijn op het net? Dan pak ik er vanavond toch eens een kladblok en potlood bij.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Fiat Ducato L3H2: WestCamp



Bericht door DJSmiley »

Mijn grootste uitdaging (en toen was ik ook vlot klaar met tekenen) was dat niets recht is. Leuk als de maten zeggen dat het 1.80 is, maar is dat dan met of zonder de balk gemeten?
Breedte is bv tussen de profielen, terwijl ik tussen de panelen het bed maak (= langer)

Totale lengte van de bus? Tja, ligt eraan waar je meet en/of je het tussenschot laat zitten. Heb je korte beentjes of zit je graag 'in' het stuur, dan heb je weer 5cm extra lengte. Als je de stoel schuin en ver achteruit zet is t weer anders....

Bij benadering dus:
https://www.businbedrijf.nl/peugeot
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Fiat Ducato L3H2: WestCamp



Bericht door joske501 »

Beste,

Net nog even mijn cad tekening bekeken en tussen de gordelbalken (lange lengtebalken) heb je 1870 mm, tussen de wandverstevigingsribben (die verwijderbaar zijn) boven de gordelbalken, 1936 mm en tussen het plaatwerk 1997 mm. Vanaf boven de gordelbalken loopt de wagen 5.6 gr schuin naar boven toe.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Fiat Ducato L3H2: WestCamp



Bericht door marjasjaak »

Een ieder doet op zijn manier, we hadden van te voren een heel mooi plan gemaakt.
Op de plaats waar de koelkast was gepland stond opeens een C-stijl.
Maar door het omdraaien van de positie hangkast versus koelkast was het probleem weer opgelost.
Alleen je zal toch een soort van bouwplan moeten hebben, uitgangen zoals ramen, dakluiken, service punten, moet je vaak al in het begin van de bouw al maken. En eens gezaagd blijft gezaagd. :-B
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Fiat Ducato L3H2: WestCamp



Bericht door JMD »

Leuk om al die verschillende meningen te lezen. Ik kies ervoor om alleen grof te schetsen.
Zeker omdat ik eerst nog geen bus had en de maten maar ongeveer kon bepalen. Nu direct opmeten en zagen. Gewoon in het werk bekijken.
Zo hebben we ook al diverse huizen verbouwd en die staan er nog steeds. :lol3:

Grt JMD
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Fiat Ducato L3H2: WestCamp



Bericht door JMD »

Marije1977 schreef:
di 05 jan 2021, 15:41
Weet iemand waar de globale binnenmaten van de Boxer L3H2 te vinden zijn op het net? Dan pak ik er vanavond toch eens een kladblok en potlood bij.
Belangrijk aandachtspunt wil je extra zitplaatsen achterin (gordelbok), volgens mij kan die maar op 1 fatsoenlijk positie (L3H2). Die gordelbok bepaald de overige ruimte.

Grt JMD
Plaats reactie