Ombouw Peugeot Boxer L4H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door marjasjaak »

Je kan op bed ook dunne ligstoel kussens of iets wat erop lijkt (plaid) leggen.
Dan lijkt het nog wat.
Sjaak.
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door zwerf-busje »

Rob A2 schreef:
wo 21 apr 2021, 9:43
Zonder matras mag je ook keuren mits je maar op het bed kunt liggen. Niemand kan immers eisen dat je niet "hard" mag slapen. Maar om iedere discussie met de RDW te voorkomen is het handig om dat luchtbed er in te leggen.
Ik zou er inderdaad "iets" inleggen.
Ik probeerde de RDW Keuring zonder matrassen, met alleen lattenbodems.
Moest de matrassen gaan halen en kon agv daarvan een vervolg afspraak maken, met extra kosten tot gevolg...

Het is dus afhankelijk van de keurmeester of hij het ontbreken van de matrassen een probleem vindt.
Groet Ruud
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Bedankt voor alle reacties. Ik neem een luchtbed mee, weegt natuurlijk wel iets maar zal het verschil ook niet maken.

Misschien moet ik hem vastbinden en er helium in doen, dan wordt de bus lichter!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Van het weekend het elektra voor een groot deel aangelegd en ombouw gemaakt. Nog niet alles aangesloten had een paar stekkertjes nodig die thuis lagen. Donderdag even afmaken en nog een paar kleinigheidjes. Zaterdag de bus "rijklaar" maken want Maandag gaat hij naar de gewicht verhoging en de vrijdag erna naar het RDW! Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

MarkV
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 17 jun 2019, 17:48
Contacteer:

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door MarkV »

Succes man. RDW is altijd spannend.
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Donderdag druk geweest met het keukentje, zaterdag was ingepland on de puntjes op de i te zetten voor de keuring, ging als een trein.


Bak onder de zitting is nu dicht.
Heb 2 latten gelijmd naast de schuifdeur. Dat vult het stuk op tussen de keuken en de wand. Tussen de latten heb ik nu een vierkante opening. Hier kan ik dus een hordeur in maken.

Keukenblok heeft nu een kastje en bodemplaat. 1 lade is bijna af (ik had de breedte nodig voor de deur van het kastje alleen zag ik dat het hout van het deurtje wat krom is, iemand een trucje om grenen weer recht(er) te krijgen?

En gisteren de bus uit de box gehaald en naar huis gereden, zo spannend, valt er niks uit elkaar, vliegt het dakraam er niet af? Naar helemaal goed gegaan en na een paar spannende minuten werkelijk genoten!

Vanmiddag naar de gewicht verhoging en even wat foto's maken voor jullie

Ow ja, en ook wat plantjes en gras neergezet in de tuin voor vrouwlief, natuurlijk ook erg belangrijk

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door marjasjaak »

johandb schreef:
ma 03 mei 2021, 7:46


Keukenblok heeft nu een kastje en bodemplaat. 1 lade is bijna af (ik had de breedte nodig voor de deur van het kastje Afbeelding alleen zag ik dat het hout van het deurtje wat krom is, iemand een trucje om grenen weer recht(er) te krijgen?

De 2 uiteinden op een verhoginkje leggen en in het midden op de "bolle" kant iets zwaars. Na een tijdje is het weer recht(er). Op die manier hebben wij een lichte bocht in een stuk hout gekregen. Geen idee of het met een dikker, kleiner stuk hout ook lukt, maar je kan het proberen.

Gr. Marja
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door Atoz »

De ellende is dat hout leeft, je kan het wel terug recht proberen te maken maar de kans bestaat dat het daarna terug de huidige vorm aan neemt.
Nu ja wie niet probeert, weet het niet.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Huug Lansbergen
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 21 okt 2020, 12:41

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door Huug Lansbergen »

als het deurtje krom is ,met de bolling naar binnen ,dan zou je wat zaagsnede's aan de binnenkant kunnen geven ( haalt de spanning weg ) ,en lijm in de snede brengen en op klemmen ,.
Of, is het deurtje aan een kant behandelt !?
Dat wil ook nog wel eens voor vervorming zorgen .,dan achterkant ook behandelen .

Gr
Huug
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Gisteren hulpveren laten plaatsen voor het gewicht verhogen, ging helemaal prima, maarrrr de documenten voor het RDW zijn nog niet binnen, dus de omkeuring op 7 mei kan niet doorgaan Afbeelding flink zitten balen maar moeten door.

Vanavond is even de stoel gerepareerd, de zitting was kapot dus opgevuld en dicht genaaid. Er komt nog een hoes over heen.

Slot in de deur zat goed voor ik ging rijden, maar denk ik slechts op één millimeter dus toen ik ging rijden pakte het slotje niet meer. Even iets omgebogen en schroefje ertussen en voila!

Gezien de bus voor de deur staat en ik een opsteker nodig had, even de lattenbodem en (tijdelijk) luchtbed opgeblazen. Toen gaan liggen en..... Ligt heerlijk AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding lengte is perfect!

Ga deze week door met de elektra, is lekker binnen en met dit weer is het niet anders.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

En bedankt voor de tips voor het hout. Ik fa even kijken hoe het eruit zie als de lades geplaatst zijn!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door walda »

Lekker bezig :thumbup:

Succes,

Walter
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door JTG »

Schiet al aardig op :thumbup:
Vraagje, waar zijn je hoofdsteunen? (of hoe ga je die bevestigen voor de keuring van je extra zitplaatsen?)
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Ai zijn die nodig voor de goedkeuring? dat heb ik nergens namelijk zien staan, kan er natuurlijk overheen hebben gelezen! Mijn gedachte was bij en gewone auto zijn er ook niet altijd hoofdsteunen op de achterbank...

Vandaag de hh accu aangesloten op het 12v net, we hebben power!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk



Plaats reactie