Ombouw Peugeot Boxer L4H2
Re: Peugeot Boxer L4H2
Beste,
Ik denk dat jij goed moet opletten want Ben vroeg een tekening van een L2H2 en die is wel degelijk 585 mm korter TUSSEN de wielen t.o.v. een L3H2. Alleen de L4 wordt ACHTER de achterwielen verlengd t.o.v. de L3.
Joske
Ik denk dat jij goed moet opletten want Ben vroeg een tekening van een L2H2 en die is wel degelijk 585 mm korter TUSSEN de wielen t.o.v. een L3H2. Alleen de L4 wordt ACHTER de achterwielen verlengd t.o.v. de L3.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: Peugeot Boxer L4H2
Ah, die had gemist: ik leidde uit het zinnetje 'even stretchen' af, dat het om het omzetten van tekeningen van L3 naar L4 ging, omdat de TS een L4 heeft...
Maar vraagt Ben (dat is toch niet de TS?) om een omzetting van L3 naar L2? Dan moet ie juist inkorten? Of snap ik het nou helemaal niet meer ?
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Maar vraagt Ben (dat is toch niet de TS?) om een omzetting van L3 naar L2? Dan moet ie juist inkorten? Of snap ik het nou helemaal niet meer ?
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Peugeot Boxer L4H2
Vandaag maar een uurtje wat kunnen doen, de weg was slecht en dus op tijd terug. Paar kleine klusjes gedaan.
Weet iemand wat voor een lader ik hierop kan aansluiten voor de hh accu? Volgens mij zit er geen intelligente dynamo op, ik zie geen shunt ofzo op de zwarte pool. Die loop alleen naar het chassis toe...
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Weet iemand wat voor een lader ik hierop kan aansluiten voor de hh accu? Volgens mij zit er geen intelligente dynamo op, ik zie geen shunt ofzo op de zwarte pool. Die loop alleen naar het chassis toe...
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Re: Peugeot Boxer L4H2
Als je al een scheidingsrelais gebruikt (hangt van het type hh-accu af) moet die tussen de plus Polen van de twee accu's. Dat kan in de bak bij de startaccu.
Dus: wat voor hh-accu ga je gebruiken?
Paul
Dus: wat voor hh-accu ga je gebruiken?
Paul
Re: Peugeot Boxer L4H2
En op je zekeringhouder is nog een positie vrij. Op een sloperij oid een paar boutjes halen die daarin horen en je kan daar mooi de zekering in plaatsen, hoef je ook niet met losse zekeringhouders te klooien.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Re: Peugeot Boxer L4H2
Bjina. Alleen is het aan de achterkant een vierkantje ipv een 8hoek, zodat die niet meedraait.
Boutje zou kunnen alleen kun je die aan de onderzijde lastig kwijt/vasthouden
Ik heb er op de sloop een paar meegenomen (moest er toch zijn voor het naderhand inbouwen van de cruisecontrol)
Is geloof ik M4 voor de kleinere midi fuses.
Indien nodig heb ik ze misschien nog wel liggen, kunnen dan zo in een envelopje.
Boutje zou kunnen alleen kun je die aan de onderzijde lastig kwijt/vasthouden
Ik heb er op de sloop een paar meegenomen (moest er toch zijn voor het naderhand inbouwen van de cruisecontrol)
Is geloof ik M4 voor de kleinere midi fuses.
Indien nodig heb ik ze misschien nog wel liggen, kunnen dan zo in een envelopje.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Re: Peugeot Boxer L4H2
Bedankt voor de tips m.b.t. tot de aansluitingen, ik ga even op jacht. Ik zag ook dat er geen kapje op de zekeringhouder zat, dus daar ga ik ook naar op zoek.
Ik heb deze set bij elkaar gezocht. Heb berekend dat ik maximaal 100ah zou gebruiken want meestal staan we toch aan de paal.
Maar op de stroom van de scheidingsrelay staat een "Continu stroom: 120 ampère / Maximale dynamo spanning: 150 ampère".
Maar als ik met deze waardes reken dan komt er een kabel uit van 50mm (http://www.polz.info/leitungsrechner/?).
Dat kan wel, maar volgens mij maak ik een denk fout. Gaat de dynamo echt met 120A de accu laden?
Bedankt alvast voor de hulp en kennis
Ik heb deze set bij elkaar gezocht. Heb berekend dat ik maximaal 100ah zou gebruiken want meestal staan we toch aan de paal.
- Victron Blue Smart IP22 Acculader 12-20 (moet zijn tussen de 10 en 20% van de accu, dus is +/- 12%)
- Victron GEL Batteries 12V/165AH (dus 100ah is 60% van de accu in het maximale scenario. Ruim voldoende)
- Victron Energy Cyrix-ct scheidingsrelais (geen start-stop systeem of euro6 motor.)
Maar op de stroom van de scheidingsrelay staat een "Continu stroom: 120 ampère / Maximale dynamo spanning: 150 ampère".
Maar als ik met deze waardes reken dan komt er een kabel uit van 50mm (http://www.polz.info/leitungsrechner/?).
Dat kan wel, maar volgens mij maak ik een denk fout. Gaat de dynamo echt met 120A de accu laden?
Bedankt alvast voor de hulp en kennis
Re: Peugeot Boxer L4H2
Beste,
Je zal wel maximale dynamo (alternator) stroom bedoelen.
Weet dat de alternator heel veel stroom levert om de auto draaiende te houden.
Ik heb een Alternator van 180 ampère en ik heb nog nooit meer dan 50 A zien binnenkomen op de LiFePo4 batterij van 150 Ah via de batterijmonitor.
Een kabel van 25 mm² is dus meer dan voldoende.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: Peugeot Boxer L4H2
Voor de acculader zou ik gaan voor de ip65 12/25.
Zit geen ventilator in die nog wel eens wat geluid maakt bij de ip22 laders.
Zit geen ventilator in die nog wel eens wat geluid maakt bij de ip22 laders.
Re: Peugeot Boxer L4H2
Bedankt allebei voor de input! Ik zat met grote spanning te wachten op jullie ideeën!
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Re: Peugeot Boxer L4H2
Vandaag eventjes een paar uurtjes in de avond geweest. Zat wat in mijn maag met het gat van de maxifan en gezien de bus elders staat kon ik niet meteen checken... Even alles op mn gemak in/op elkaar gezet en het past gewoon zoals bedoeld.
Het gekitte houten binnenframe van het zijraam even gecontroleerd en die trok ik met een beetje moeite los. Dat is natuurlijk niet de bedoeling dus ik wacht even tot het een stuk minder koud is voor ik meer dingen ga kitten/lijmen.
Er zaten nog een aantal popnagels in dus die eruit geboord. Ook alvast een paar ribbelbuizen gelegd om te kijken hoe ze zouden lopen.
Lopen jullie de condenskokers (of hoe heten die dingen) die aan de onderkant lopen? ik zag er wat vocht in zitten de vorige keer dus even vandaag op onderzoek gegaan. Is nu helemaal droog gelukkig. Maar aan de onder/buiten kant zitten er plastic plugs in (zonder gaatjes ofzo) die je eruit kan halen. Maar is het bedoeling dat water uit die kokers zo de bus dan uitloopt of zit er een ander idee achter?
Groetjes,
Johan
Het gekitte houten binnenframe van het zijraam even gecontroleerd en die trok ik met een beetje moeite los. Dat is natuurlijk niet de bedoeling dus ik wacht even tot het een stuk minder koud is voor ik meer dingen ga kitten/lijmen.
Er zaten nog een aantal popnagels in dus die eruit geboord. Ook alvast een paar ribbelbuizen gelegd om te kijken hoe ze zouden lopen.
Lopen jullie de condenskokers (of hoe heten die dingen) die aan de onderkant lopen? ik zag er wat vocht in zitten de vorige keer dus even vandaag op onderzoek gegaan. Is nu helemaal droog gelukkig. Maar aan de onder/buiten kant zitten er plastic plugs in (zonder gaatjes ofzo) die je eruit kan halen. Maar is het bedoeling dat water uit die kokers zo de bus dan uitloopt of zit er een ander idee achter?
Groetjes,
Johan