Ombouw Peugeot Boxer L4H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door MarceldeHoog »

Goed bezig!! Komt er netjes uit te zien!
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Gisteren lekker bezig geweest. Deuren voor de grote kast gemaakt en de zijkant van de kast. Moet even m'n deurknoppen zoeken die moeten er nog in bij een paar.

En de koelkast werkt ook, heerlijk koud drankje!AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Vandaag de bovenkasten afgemaakt en opgehangen. Had lijnen gezet op het plafond waar de balken lopen voor het plafond, dus daar met hoekjes vastgemaakt. Aan de zijkant heb ik blindklinkmoeren bevestigd dus bout erin en vast!

Ook bezig geweest met de kast achter het bed, maar nog niet af.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Gisteren de achterkast afgemaakt en gaat vandaag eerste keer een kleurtje over.

Ook waren de kussens binnen voor de bank! Zit prima AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Zojuist gebeld door een zeer vriendelijke meneer van afdeling VRT. Afspraak ingepland voor einde Juli voor de zitplaatsen. Hij heeft ook een aantal links doorgestuurd met eisen die ik hieronder even deel, misschien heeft iemand anders er ook wat aan. (disclaimer, ik heb de links zelf nog niet gelezen, dus misschien is deze informatie al lang bekend op dit forum)

Regeling voertuigen, verwijzingen naar keuringseisen en onder andere de onderwerpen identificatie en permanente eisen;

https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2021-01-01

 

Wijze van Keuren; (Let op, bouwjaar(=datum eerste toelating) afhankelijk);

https://www.rdw.nl/-/media/rdw/rdw/pdf/ ... i-2014.pdf

https://www.rdw.nl/-/media/rdw/rdw/pdf/ ... i-2014.pdf

 

Kampeerwagen eisen Belastingdienst;

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uto_camper

 

 

Voor wat betreft de keuring zijn alle “geraakte richtlijnen” van toepassing en de eisen voor voertuigcategoriewijziging van N1(bedrijfswagen) naar M1(personenauto).

Denk hierbij, onder andere, aan;

Zitplaatsen, autogordels, gordelbevestigingspunten, EMC (VN-reglement nummer R10), standkachel (VN-reglement nummer R10 en R122), ramen, massa’s en afmetingen, interieur-exterieur, (scherpedelen), identificatie verklikkerlichten en schakelaars, en andere geraakte onderwerpen welke geraakt zijn door de ombouw.



Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Ik zie dat het alweer een tijdje is dat ik wat heb gepost!
De laatste dagen bezig geweest met veel kleine, onzichtbare maar tijdvretende klusjes. De koelkast aangesloten op 12v, achterwanden gemaakt voor de hangende kasten, TVtje in een kastje gebouwd en een paar lastige gaten nog afgewerkt. Nog wel een paar dingen af te werken maar begint echt als een camper te voelen nu! De verf en het vilt liggen klaar dus daar hoop ik echt snel aan te kunnen beginnen. Nog 1.5 maand dan begint de vakantie, zal nog wel een paar daagjes vrij nemen...

En we krijgen er zelfs een 6de passagier bij... 9 juli kunnen we hopelijk een viervoeter ophalen die we Guus gaan noemen!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Gisteren het laatste echte elektra werk afgerond en kon dus ook de spullen meenemen, ruimte weer wat op en toch wel fijn gevoel dat die grote klus afgerond is.

Zondag weer verder en dan hoop ik het laatste houtwerk te plaatsen. Nog maar een paar hoekjes/stukjes over. Dat scheelt heel veel spullen.

Heb een lijstje met de klussen die op korte termijn nog moeten. Zullen vast nog wel een groot aantal (kleine) klusjes bijkomen maar dit is het plan.

EERST:
Randen bij schuifdeur
Rand grote kast
Afwerken stroompunt rechts
Randje bij keuken
Randjes boven bed
Verven etc
Vilt etc
Knopjes + stellen kast deuren

VOOR VAKANTIE:
Stoelen draaibaar maken
Aanpassen water doorvoer onder bus
Vloerzeil leggen
Haken bagage ruimte

OOIT:
Knopjes autoradio + camera
Gordijnen cabine
Afwerken stroom linkerkant
Nieuw meter/stopcontact wandje keuken?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door MarceldeHoog »

Je gaat lekker!

Zelf gaan wij 1 september weg en er is nog zoveel te doen! Lijstjes werken dan inderdaad wel :-)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Even een vraagje. Mijn shunt geeft aan dat de spanning 13.17 is, als ik handmatig de accu meet geef die dat ook aan.

De acculader geeft aan dat deze 14.48v laadt. Als ik op de busbars handmatig meet staat hier 13.4v ofzo.

De busbars gaan en naar de hh accu en de start accu. Start accu even niet gemeten.

Dan vraag ik mij af klopt de spanning van de accu lader niet, of gaat een deel van het voltage naar de start accu en de overige gebruikers? Wat het verschil verklaard? In mijn hoofd zou alle voltages hetzelfde zijn gezien het aan elkaar verbonden is (zonder erg grote afstand ertussen)

De shunt meet natuurlijk alleen de in/out naar de hh accu. Dus indirect voedt de lader ook de apparatuur.

Alles werkt perfect hoor, alleen vroeg mij af waarom er 1 volt tussen de 2 metingen zit. De shunt/meter en lader zijn allebei victron met de standaard instellingen. Het zijn gewone agm/gel accu geen li-ion.AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk


johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Laatste dagen druk geweest met plamuur en schuur. Gisteren heeft de schoonvader flink de kwast erop gezet.

Voornamelijk nog de 3 v's te gaan.
Verf
Vilt
Vloer

Schoonpa heeft wat tijd over dus die gaat flink verven de komende dagen. Nu schiet het echt op!

Op de foto's is het grondverf, maar de echte kleur lijkt er wel op.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Beetje ziekig de laatste dagen maar gelukkig worden er wel meters gemaakt!

Vloer voor de garage is ook op maat. Gaat erin na het schilderen.

Vilt hopelijk dit weekend erin, geen idee of dat lukt in 1 weekend, het zijn best wat stukken die moeten.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Nou alles is geverfd bijna, en gisteren begonnen met een test voor het vilt. De platen zogen erg dus wel even wat extra lijm besteld, maar het resultaat ziet er goed uit so far!

Zaterdag en zondag door vilten, en dan verklaar ik hem af! Natuurlijk nog veel kleine klusjes maar dat wordt upgrade 1.1 Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door JMD »

Hej Johan, jullie gaan wel lekker door zeg... Komt al aardig eindstreep in zich! Al dayum wanneer je weg wilt?

Grt JMD
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Wat minder gepost de laatste dagen want die laatste loodjes zijn zo zwaar!

Zondag het laatste stuk gevilt en de vloer gesneden. Bus mee naar huis voor keuring van de gordelbok en grote beurt! Had express de hh accu wat verbruikt om te kijken of de dynamo hem ook oplaad. En na een klein half uurtje rijden van 95% netjes weer op 100%

Staat hier voor de deur nu maar het dakluik lekte wat na die extreme buien. Degene die ik tegen de garage deur heb gereden (hoekje was kapot hierdoor) Afbeelding Meteen nieuwe raampje er maar ingezet tussen de buien door.

Maar de vrouw is ook wezen schoonmaken en wat inrichten, dus bij deze verklaar ik de bus tot camper! Alle klussen die nog moeten zijn verbeteringen AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

We hadden ook nieuwe stoel hoezen besteld die zijn ook mooi uit de verf gekomen. Moet alleen even zoeken hoe de onderkant van het bankje bevestigd moet worden. Klusje voor morgen

Natuurlijk ook wat foto's, excuses voor de kwaliteit het was wat donker!AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Plaats reactie