Ombouw Peugeot Boxer L4H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 877
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door zwerf-busje »

Prickstop op de achterdeur is echt heel simpel.
Linkervoorportier is wat ingewikkelder.
Er staat een fimpje op Youtube hoe het te doen:
https://www.youtube.com/watch?v=FiIWvpMAeSs
Groet Ruud
DJSmiley
Berichten: 4032
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door DJSmiley »

Prickstop is idd makkelijk te monteren.

Die voor de achterdeur heb ik zelf gemaakt uit een stukje staal. Die voor de voordeur heb ik online besteld (25 eur incl verzend), want daar zit net een klein bochtje in tbv de boutjes die lastig zelf te maken is zonder de juiste snijtools.

Voordeur is iets lastiger, maar met bovenstaand filmpje is t mij ook prima gelukt. De boutjes kon ik (net) losdraaien, alleen de linker eruit halen was lastig. Uiteindelijk was de truck: Losdraaien met de dopsleutel, daarna lag ie 'los' erop. Een rietje van de milkshakes van de KFC blijkt perfect te passen, moertje klemt er super in en je pakt m er zo uit (en draait m er ook licht mee op t boutje, zodat ie er niet afvalt)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Bedankt allebei! En helemaal voor het excuus om langs de KFC te gaan :bow:
Achter is al gelukt maar de voordeur is een stuk lastiger. Ik ga het even proberen als het goed licht is en niet plenst zoals vandaag.

Vandaag even langs de bouwmarkt wat latten gehaald voor de frames van de ramen. In de schuur meteen maar even in elkaar geknutseld alvast. 2x 40 bij 40 en 1x 40 bij 70 voor het zijraam.

Groet,

Johan
DJSmiley
Berichten: 4032
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door DJSmiley »

Ik heb https://nl.aliexpress.com/item/33001803479.html gebruikt om de stukken plastic van de deur te demonteren.
Lastigste waren de clipjes waarmee het achterliggende paneel vast zat. De meeste 'braken' los uit de plaat. Met 1 van die tooltjes kon ik ze uit de deur halen.
Daarna kon ik ze weer (tegen de klok) indraaien in het paneel en die uiteindelijk met een paar tikken weer erin klemmen
Bijlagen
IMG_3212.jpg
IMG_3212.jpg (54.76 KiB) 574 keer bekeken
IMG_3213.jpg
IMG_3213.jpg (22.55 KiB) 574 keer bekeken
IMG_3214.jpg
IMG_3214.jpg (66.68 KiB) 574 keer bekeken
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door joske501 »

Beste,

Reizen met zijn 5 op een maxichassis zal een hele uitdaging worden, ik zou eerder zeggen het lukt je niet binnen de 3.5 ton.
Ikzelf heb ook een L4H2 met 3.0 motor en wij reizen met zijn twee. Eens gewogen bij vertrek grote reis, dus alles aan boord, ook 2 fietsen, en ik zat op 1740 kg voor de vooras en 1760 kg voor de achteras, dus precies 3.5 ton.
Indien je overweg kan met 2D autocad kan ik je de tekening van de naakte bus bezorgen waar je dan alles kan intekenen.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
DJSmiley
Berichten: 4032
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door DJSmiley »

En als je ouderwets met potlood en papier wilt (en je de onderdelen op schaal knipt) kun je ouderwets puzzelen

https://sportsmobile.com/wp-content/upl ... 015_v1.pdf

Alleen even inches enz omrekenen aangezien dit de USA maten zijn
Maar goed, de Promaster = Ducato = Jumper = Boxer = Relay, het chassis is allemaal gelijk.

(RB 136" = L2, EB 159" = L3, LB 159" = L4)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door joske501 »

Beste,

Pdf tekeningen van alle aanzichten van de bus heb ik ook op schaal 1/10

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
BenHogeveen
Berichten: 40
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 16:08

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door BenHogeveen »

Dag Joske,

Heb je de AutoCAD tekeningen ook voor een L2H2?

Groetjes Ben
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door joske501 »

Beste Ben,

Neen, die heb ik niet maar wel van een L3H2 en die is 585 mm langer, dus even stretchen tussen voor en achterwielen en je bent klaar.
Mailadres opgeven via PB aub.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door joske501 »

Beste Ben,

Neen, die heb ik niet maar wel van een L3H2 en die is 585 mm langer, dus even stretchen tussen voor en achterwielen en je bent klaar.
Mailadres opgeven via PB aub.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Hoi Joske, je hebt een pb voor de tekeningen in Autocad! :bow:

Gewicht weet ik dat het krap gaat worden. Ik wil het (technisch) gewicht laten ophogen op korte termijn en dan het max toegestane gewicht laten terug brengen naar 3500 voor nu. Dat aan laten passen bij het RDW kost volgens mij tussen de 50-100 euro dus dat moet ik dan maar even nemen.

We zullen dit jaar er nog geen lange reizen mee gaan maken. Zodra hij "meer" af is en het gewicht wordt een dingetje dan kan ik het max toegestane gewicht weer op hogen naar max technisch gewicht (en C1 rijbewijs halen)

De kids zijn nu nog redelijk klein (en licht :wink: ) en ik heb nog een aantal maanden om af te vallen :think:

Ik had bij het ophalen van de import een lege tank en een afvoer/uitlaat waarschuwinkje, even gebeld met de plaatselijke garage en dit kwam waarschijnlijk door de lege tank. ODB2 apparaat gekocht en de waarschuwing verwijderd en komt niet meer terug.
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Zo, vandaag met de schoonvader de ramen gezaagd. Bus staat wel in een box maar met de koude temperaturen nemen we het risico niet met de kit. Dus alleen gezaagd en gepast.

PS. Even off topic vraagje, hoe uploaden jullie de foto's? Ik kan ze handmatig aanpassen voor de grootte op de pc maar er moet een makkelijke manier zijn?
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door PaulBng »

De makkelijkste manier is om niet de web-interface te gebruiken maar Tapatalk. Dan heb je er helemaal geen omkijken naar.


Paul
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Peugeot Boxer L4H2



Bericht door gjvonk »

joske501 schreef:Beste Ben,

Neen, die heb ik niet maar wel van een L3H2 en die is 585 mm langer, dus even stretchen tussen voor en achterwielen en je bent klaar.
Mailadres opgeven via PB aub.

Joske
Even opletten: het lengte verschil tussen een Boxer/Jumper/ Ducato L3 en L4 zit ACHTER de achterwielen! De wielbasis is gelijk, de overhang is 40 cm groter.

Voor je bed opstelling: kijk eens naar foto's op de website van Go Indie campers: die huur buscampers hebben achterin 2 dwarsgeplaatste 2 persoonsbedden boven elkaar! De bovenste heeft niet zoveel lighoogte, maar voor kids misschien geen bezwaar?

Anders een klapdak boven op? Zie je ook steeds meer.



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Plaats reactie