Ombouw Peugeot Boxer L4H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door MarceldeHoog »

Goed bezig!

Wat een klus he, laden bouwen 😂
Grappig dat we bijna hetzelfde idee hebben gehad: jij grenen, ik vuren. Mooi spul dat hout!
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Ja zeker een klus! Merk wel dat hoe vaker je het doet hoe beter het gaat! Ik gebruik een mulitiplex plaatje als bodem die ik invfrees. Moet zeggen dat de lades erg stevig zijn.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Gisteren wat dingen kunnen doen!

Frame gemaakt voor de bovenkast.
Krijgt een stukje dubbele bodem dus meteen verlichting erin. Ik heb nog een mooie dimbare led strip, even kijken hoe ik die wil toepassen.

Wanden voor de grote kast ingezaagd. Volgende keer koelkast meenemen zodat ik ze goed kan zetten en alvast kan beginnen met de planken zagen.

De verf op het plankje van mijn vorige post is trouwens erg mooi uitgevallen. Alleen wil ik het plankje net iets anders dus moet overnieuw beginnen Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Nou de keuring gehad! Erg spannend Afbeelding

Het camper gedeelte is in orde, ook het gewicht ophogen is in orde!
Alleen de extra zitplaatsen nog niet, daar moet een andere keuring voor worden aangevraagd Afbeelding hier baal ik wel van want ik had telefonisch en per mail gecheckt of dat kon en alles was in orde... Tot de keurmeester door alle documenten ging. Ik snap zelf niet hoe ik het anders had moeten aanvragen maar hoop dat anderen er hun voordeel mee doen. De relevante afdeling gaat contact met mij opnemen.

Ik vond de stoelen nog wel zo mooi gelukt (met tijdelijke kussens want ik wacht nog op levering!)

Maar erg blij dat het officieel een camper is! (Naja als de nieuwe kentekenbewijs binnen is Afbeelding)

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door DucatoDolf »

Proficiat :cheers:
bus21
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 26 apr 2021, 14:07

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door bus21 »

Ben je naar een keuringsstation geweest of is er iemand van de vrt bij jou langs gekomen om te keuren?
Wat ik begrepen heb is dat alleen de vrt een constructie wijziging mag beoordelen en dat nieuwe zitplaatsen (en ook draaischijven) daaronder vallen?
DionS
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 24 jan 2011, 11:25

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door DionS »

Als de gordelbok voor dit type bus is gecertificeerd en hij is volgens de richtlijnen van de fabrikant van de bok gemonteerd, dan kan de rdw deze toch gewoon goedkeuren?

Dus óf je hebt geen geldig certificaat, óf de keurmeester weet niet hoe hij zijn werk moet doen.
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Ik ben naar een keuring station geweest,en heb het certificaat uiteraard laten zien.

Heb een interne doorverwijzing gekregen naar het vrt. Dus die gaan contact opnemen, zal proberen het met hen te verduidelijken....




Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door JTG »

Dat verduidelijken gaat wel lukken als je bok volgens instructie van de fabrikant geplaatst hebt, kost alleen een boel extra geld (en tijd) omdat er iemand van de dienst VRT naar jou toe zal komen. Vergeet in de tussentijd niet om een papiertje op de stoel te leggen voor tijdens de rit waarop duidelijk staat dat de zitting geen zitplaats is voor tijdens het rijden.
@DionS Helaas zo werkt het niet.
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Ja, wachten dan maar....

Gisteren begonnen met de koelkast kast.
Ik wil proberen dit weekend (2 dagen) alle houtbouw af te maken. Dan wordt het schilderen en vilt plakken en andere details. Of dat gaat lukken....?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door JMD »

Netjes hoor, maar je stelt jezelf wel hoge doelen... :wink:
Ik doe het wat rustiger!
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Ik heb nog even zitten denken wat er allemaal aan hout werk moet gebeuren, gaat inderdaad nooit allemaal lukken, dus het plan is aangepast naar de grote stukken doen

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door JTG »

Misschien overbodig om te vermelden maar beter een keer extra.....
Niet alles rond je gordelbok (permanent) dichtmaken, degene die langskomt van de dienst VRT moet/wil wel een en ander kunnen zien en controleren namelijk.
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Dank je, dit hield ik ook al in gedachten ja!

Had net één foto gemaakt. Achter het bankje heb ik een ruimte van 12cm voor de kast begint. Daar een plank gemaakt voor alle aansluitingen (220/12v/USB/lampjes/batterij monitor) die je los kan halen met 2 schroeven en dan er nog bij kan. Dus bij alles van de gordelbok kun je nog komen.
Onder de zitting zit een vak om op te bergen die laat ik ook zo open. Je kan het net zien op de foto's.

Bedankt voor de tips, altijd welkom!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Plaats reactie