Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door johandb »

Ik ken het Marcel, erg veel moeite om meters te maken de laatste weken. Bij mij is het is geen tegenzin maar gewoon dat het wat langzamer gaat en de progressie minder gaat dan gehoopt ofzo.

Soort van een dipje op 80% van een marathon rennen (nooit gedaan ). Je bent er bijna maar nog niet dichtbij genoeg om de sprint in te zetten op de laatste meters!

Zoals ik in mijn topic schreef, ik kon gisteren de spullen voor de elektra opruimen want alles is geïnstalleerd, dat gaf echt wel weer een boost en verse energie)

Gewoon lekker door kabbelen zou ik zeggen, uiteindelijk kom je bij het einde. Mag ook best paar dagen tegen zitten. When the going gets tough the tough get going.

(Genoeg quotes voor nu)

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Vandaag kwam zowel het kunstleer binnen als de spuitlijm! Dat betekent morgen even hout halen voor de deuren, en komend weekend buffelen! Dat kunstleer ziet er erg mooi uit, zin om het resultaat te zien :-)

Grappig detail: Origineel had ik het op Amazon gevonden, maar met te weinig voorraad. Verkoper zelf opgezocht en rechtstreeks besteld (Duitsland) tegen zelfde prijs, waarschijnlijk voor hen goedkoper ook nog.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Jean Baret »

MarceldeHoog schreef:Geen idee of anderen dat ook hebben ervaren, maar de laatste 2 weekenden kon ik me erg slecht er toe zetten om te klussen. Beetje klus moe denk ik... Met nog 2 maanden tussen nu en de vakantie moet er toch eens haast worden gemaakt!
Ik heb dat ook al een tijdje. De bus is nog niet af maar wel bewoonbaar en ik ga er veel mee weg. De druk is er wat af. Maar ik heb steeds een klusjes-top-drie en ik probeer daarvan zo veel mogelijk dingetjes af te vinken en nieuwe dingen erop te zetten. Het zijn echt kleine dingen. Zo moet het maar even tot de winter.

Trouwens, die truc met Amazon doe ik altijd als het kan! Amazon is vaak nauwelijks winstgevend voor kleine verkopers dus ik vermijd het zoveel mogelijk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door PaulBng »

Jean Baret schreef:Maar ik heb steeds een klusjes-top-drie
Ik kan je verklappen, na drie jaar.... Etc etc Afbeelding


Paul
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Jean Baret »

Haha Paul, ik snap wat je bedoelt. Mensen zeggen heel vaak 'het is nooit af' maar in dit geval is hij echt nog niet af! Er zit zelfs nog de keuringskeuken in. Maar we komen er wel.
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Al even geen update gedaan, dus een samenvatting:

- de uitlaat is verlegd, en de grijswater tank afvoer geinstalleerd. De kogelkraan schakel ik met een schakelaar op het dashboard.
- achterwand bij bank, en de platen bij voeteinde en hoofdeinde bed zijn beplakt met kunstleer. We zijn niet erg enthousiast over de spuitlijm, maar het zit er op :-)
- De kastjes boven de keuken en boven het bankje worden deze week geschilderd en dan gemonteerd. Als dat gedaan is komen er nieuwe foto's. Wel nieuwe deurtjes gemaakt, deze keer met pot scharnieren in plaats van goedkope troep scharnieren. Nu kan ik ze netjes verstellen.
- Water systeem getest... en lek bevonden :-) Gelukkig beheersbaar: Ik heb op een paar plekken verkeerde slang gebruikt, en dat merkte ik. Overal waar ik de goede slang gebruikte, gaat het perfect maar de paar stukjes andere slang lekken. Kortom, werk aan de winkel.

Zodra de kastjes geverfd zijn kan er ook meer verlichting geplaatst worden, die heb ik al in huis. Momenteel klus ik iedere avond nog een uurtje en ik merk wel dat dit zoden aan de dijk zet.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Johan de Jongh
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Johan de Jongh »

Tja Marcel, die laatste loodjes......

ook wil nog weg maar dat gaat zeker september worden.
Aan de andere kant, het eindresultaat wordt steeds zichtbaarder. ;;-)
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door fostar82 »

Goed bezig.

Ook bizon spuitlijm gebruikt? Wat een K-spul. Heb nu spuitlijm van bijlard. Dat blijft wel goed vast zitten.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Mijn spuitlijm is van Weicon, zal eens naar die Bijlard zoeken wnt we moeten nog wel wat (de deurpanelen vooral).

Die laatste loodjes zijn er nog best veel, maar het is leuk om steeds voortgang te zien. De blijheid als er dan water uit de kraan loopt :-)
Wij zijn voornemens om 1 september te vertrekken, dus daar bouw ik nu op. Zorgen dat alles wat af moet daarvoor, ook af is. Als er dan bijvoorbeeld geen kastjes boven het bed hangen nog, en nog geen diesel kachel, daar komen we wel overheen :-)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Afgelopen dagen met water systeem bezig geweest. Alles lekvrij gekregen, op de douche aansluiting na: In de muurplaat schroef ik slangpilaren, en die lijken net een milimeter te kort te zijn om het rubber aan te drukken. Straks eens even naar de Hornbach om te kijken of dat is op te lossen...

Verder zijn alle kastjes geverft intussen dus die kunnen opgehangen, en ik krijg nieuwe dimmer componenten voor de verlichting binnen, en nieuwe spuitlijm. Ook alle aansluitmaterialen voor mijn gas installatie binnen, dus ik heb weer royaal voldoende werk.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door fostar82 »

Lekker bezig, maar we willen fotos!! :-B
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Gisteren mijn handen kunnen wassen in de bus met heet water! Best wel een mijlpaal. Alles waterdicht, en de boiler gewoon op de accu warm laten worden zonder walstroom. Ging uitstekend.

En dan wat fotos:

Balk boven de schuifdeur gebouwd, met links een opbergvak, rechts 2 inbouw spots boven de kookplaat:
Afbeelding

Keukenkastjes! Intussen hangt daar ook een led strip onder. Alleen de achterwand moet nog bekleed (en de aanrecht afgekit):
Afbeelding

Kastjes boven de bank, en de wand met kunstleer bekleed. Alleen nog een led strip onder het kastje en die hoek is klaar. Wel raar dat op de fote er een rand tussen leer en hout lijkt te zitten: het sluit namelijk gewoon netjes aan.
Afbeelding

Verbruik wanneer ik de boiler zijn water op laat warmen:
Afbeelding
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door johandb »

Leuk en ziet er mooi uit!
Heb je een beetje bijgehouden hoeveel watt je boiler gebruikt met het opwarmen?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Dank je Johan!
Niet echt getimed hoe lang de boiler nodig had om op te warmen, ik schat pakweg een uurtje, mischien anderhalf. Het ding is 400 watt, dus dat is best een aanslag op de accu. Ondaks dat het niet echt een zonnige dag was (wel af en toe zon) gaf de accu geen krimp.

Mijn bedoeling is om de boiler op te laten warmen onder het rijden, zodat hij daarna enkel bij hoeft te warmen af en toe Hoe dat in de praktijk gaat werken, zien we vanzelf :-) Het is wel enorm luxe om gewoon warm water in een zelbouw camper te hebben vindt ik hoor!

Overigens ook de gas kast gedeeltelijk gebouwd gisteren. Het lijkt er op dat ik met de ruimte die ik heb, voor de groene flessen ga (die had ik nog een staan ook). omdat er op de gasfles een electrische afsluiter en daarop een drukregelaar komen, en dan de slang pas, heb ik beperkte ruimte. Daarbij is de ruimte tussen de afgetimmerde wielbak en de achterkant smal. Wellicht kan ik even passen met andere merken, ligt beetje aan de gas handel waar ik heen wil gaan.

Meer fotos volgen nog!
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Plaats reactie