Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Johan de Jongh
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Johan de Jongh »

l.a. zijwand naaldvild.jpg
l.a. zijwand naaldvild.jpg (146.07 KiB) 976 keer bekeken
Het "ruitvlak" krijgt nog een triplex plaat met naaldvild in de kleur licht grijs.
Deze komt boven tussen het kastje wat er nog komt en onder op het voeteneinde van het bed.
pele
Berichten: 1012
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door pele »

Kunstleder zonder schuim, op die plaats tenminste. De hoeken links en rechts van de achterportieren en de omranding van de ramen zijn ook met kunstleder.
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door hermanusb »

MarceldeHoog schreef:
ma 15 mar 2021, 18:37
Heb een chinees besteld, een juntek. Lijkt zijn werk goed te doen. Vindt Victron mooi spul, maar erg aan de prijs.

De 45 graden latjes heb ik ook al over gedacht, maar zonder zaagtafel valt dat niet mee denk ik. Mischien komend weekend eens een poging wagen om wat moois te fabriceren. Foto’s komen dan ook weer :)
Met een bovenfrees kun je ook wel knappe hoeken maken.
Je hebt alleen een freesje nodig van 45 graden
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door PaulBng »

Kijk ook even in de bouwmarkt (afspraak maken) naar latjes. Bestaan in allerlei vormen. Ook kwart-rond.

Of met de electrische schaaf...


Paul
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Mijlpaal: De wanden zijn allemaal dicht! Alle Armaflex was intussen gedaan, en de afgelopen 2 weekenden heb ik een basis voor het bed geplaatst, en de wanden afgebouwd.

Afbeelding

Volgende klus worden de staande wanden: Ik bouw eerst de hoge wanden op, en ga dan pas het plafond bouwen. Dat maakt het aansluiten van de schroten aan de wanden eenvoudiger (hoop ik). Kortom, deze week worden de panelen besteld om met de paasdagen een start te kunnen maken.

De basis voor het bed gaat overigens nog ondersteund worden: dit is nog niet stevig genoeg. Wel leuk dat de basis er in ieder geval al ligt :-)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door DJSmiley »

Schroef 2 Ikea Skorva balken erlangs, die zijn stevig. Kunnen eventueel helemaal die vuren balkjes vervangen.

Of aan de binnenkant tegen de balken, en dan de balken met wat schroefjes/kit aan de Skorva vastmaken om te voorkomen dat ze onderling veren

https://www.ikea.com/nl/nl/p/skorva-mid ... -90124534/

Beugeltjes bij de klantenservice halen, worden normaal bij het bed meegeleverd, maar als je een losse balk koopt heb je die dus niet
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Die ikea balkjes ken ik inderdaad, maar gaan niet nodig zijn.

Onder het bed komt aan beide zijden een lade systeem. De zijkanten daarvan ondersteunen de balken ook nog eens. Heb eerder zo'n bed gebouwd en op deze manier werkt dat uitstekend.

Overigens komt er ook nog een middenbalk. Daarmee wacht ik nog even, omdat ik nog veel moet doen in dat gedeelte en over 1 balk heenklimmen vindt ik genoeg :D
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door DucatoDolf »

Ja, die tip heb ik ook opgevolgd en mijn bed heeft dus alleen 2 Skorva's als steun. Werkt perfect. Geen pootjes, alleen de balken tussen de zijwanden. 8-)
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Bij mij zitten de pootjes er tijdelijk onder.

De gehele contructie aan de "woonzijde" zit straks vastgeschroefd aan 18mm vuren platen, plus 2 dwarsplaten voor het ladesysteem. De zijde bij de achterdeuren krijgt ook flink ondersteuning, en dan gaan de pootjes er weer uit ;)

Wil gewoon op mijn balken kunnen zitten en dit was een quick fix.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Fotootje van het eerste bouwsel!

De kant aan het bed is een dubbele wand (voor de waterleiding). Beide buitenwanden zijn vurenhout, wat nog geverft wordt met transparante verf in noten kleur. De binnenwand is multiplex, dit zie je straks toch niet meer.

Niet zichtbaar is dat er aan de keukenkant ook al een wand staat. De tussendelen moeten nog gemaakt worden, dat komt hopelijk dit weekend. Verder moet er ook nog flink worden gefreesd, om mooie randen te krijgen. En als alle binnenwanden staan, kan het plafond gemaakt worden. Iedere dag een stapje dichterbij!

Afbeelding
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door johandb »

Erg netjes Marcel!

Hoe dik is je vuren? En hoe heb je zo mooi die bocht erin gekregen?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Hoi Johan, dank!

De vuren timmerpanelen zijn 18mm dik.

De contouren van de bus heb ik gedaan door een houten circel te maken met gatenzaag, en dan te zorgen dat er mooi een bouwpotlood in past. Werkt echt uitstekend!

Na morgen heb ik wat vrije dagen en maak ik de hele wand tussen leef en slaap deel af, en de keuken hoop ik. Koelkast is besteld, boiler al binnen dus ik kan vooruit :)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Weer wat voortgang gemaakt!

De wand tussen het slaap gedeelte en woongedeelte is klaar. Staat momenteel weer in huis om geverfd te worden.

Afbeelding

Tevens de basis voor het keukenblok gebouwd: De laden moeten nog gebouwd, en ook het keukenblok moet geverfd. En wat afwerking van het aanrechtblad (ook nog hoekjes afronden, eerst even testen hoe dat daarna af te werken is).

Afbeelding

Verder vinyl in de laadruimte onder het bed gelegd. Die wil ik rondom afkitten, zodat bij eventuele lekkage van pomp/drukvat geen water naar de leefruimte of naar de bodem kan lopen.

Ook een begin gemaakt met het bankje. Steeds dichterbij de camper keuring!

Wat overigens wel leuk is: de koelkast heeft al een paar dagen gedraaid op de accu, en die geeft met dit zonnige weer dus geen krimp. Op de accu monitor is mooi te zien wanneer hij aan slaat. Benieuwd hoe dat er uit gaat zien na een paar dagen bewolkt weer: voorlopig laat ik hem namelijk gewoon door draaien. Zolang ik thuiswerk rijden we weinig met de bus, dus wel even in de gaten houden zodra er minder zon is.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Johan de Jongh
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Johan de Jongh »

Wow !!
Je gaat echt lekker...en netjes!!
Plaats reactie