Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!
Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!
Beste,
Een goede raad.
Maak aan de hoek van de douche bij het bed een schuine zijde zodat de ruimte breder wordt om uit het bed te komen. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid voor de persoon die achteraan ligt in bed om uit het bed te komen zonder dat je over de ander heen moet kruipen, de eerste persoon trek de benen in en de achterste persoon kruipt via de schuine zijde van de badkamer uit het bed. Je verliest er geen plaats mee in de badkamer als je het draaibaar toilet plaatst bij de schuine zijde, de douche ruimte bevindt zich dan weer bij de rechte hoek, dus de wand aan de bankzijde.
Mijn schuine zijde begint op ongeveer 500 mm en snijdt 120 mm af, maar het had zeker 150 mmm mogen zijn.
Joske
Een goede raad.
Maak aan de hoek van de douche bij het bed een schuine zijde zodat de ruimte breder wordt om uit het bed te komen. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid voor de persoon die achteraan ligt in bed om uit het bed te komen zonder dat je over de ander heen moet kruipen, de eerste persoon trek de benen in en de achterste persoon kruipt via de schuine zijde van de badkamer uit het bed. Je verliest er geen plaats mee in de badkamer als je het draaibaar toilet plaatst bij de schuine zijde, de douche ruimte bevindt zich dan weer bij de rechte hoek, dus de wand aan de bankzijde.
Mijn schuine zijde begint op ongeveer 500 mm en snijdt 120 mm af, maar het had zeker 150 mmm mogen zijn.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
- Marije1977
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 02 jan 2021, 13:51
Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!
Ziet er strak uit!
Zijn er ook mensen die de latjes bovenop de spanten leggen, in plaats van ernaast? Ik las laatst dat iemand dat deed om ruimte houden tussen de vloerplaat en de armaflex, als extra isolatielaag.
Zijn er ook mensen die de latjes bovenop de spanten leggen, in plaats van ernaast? Ik las laatst dat iemand dat deed om ruimte houden tussen de vloerplaat en de armaflex, als extra isolatielaag.
- henk en lila
- Berichten: 3887
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!
Niet doen. Lucht isoleert alleen als die heel erg goed stilstaat en dat is wanneer die in Armaflex of ander isolatiemateriaal zit opgesloten. Zo maar een vrij laagje lucht doet bijna niks (daarom is dubbelglas ook best nog wel koud).
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
- MarceldeHoog
- Berichten: 790
- Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
- Locatie: Den Haag
Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!
Afgelopen weekend tegen alle verwachtingen in toch nog kunnen Armaflexen: de combinatie van het zonnetje en mijn kacheltje maakte het metaal geschikt genoeg om de plakken. De vloer is nu volledig vastgezet, en ook het grootste deel van het dak is gedaan voor wat betreft de 19mm. Het plakken van de 6mm op de spanten en dergelijke ken komend weekend beginnen!
Tevens de accu geplaatst: 220Ah AGM. De kabels, ogen zekeringen en victron relais ook al binnen, nu is het wachten op het gereedschap en de omvormer/lader/omschakelautomaat. Dan kan ik in ieder geval een start maken met de electra, en eindelijk mijn maxxfan testen
Qua inbouw gaan we wat afwijkend kiezen: Grotendeels gaan vurenhouten timmerpanelen gebruikt worden, voorzien van transparante pantserlak met een (hout) kleurtje. Onze vorige zelfbouwer hebben we destijds ook met vuren gedaan, maar gebeitst. De pantserlak zou wat beter moeten beschermen, al ben ik me bewust van het feit dat het zacht hout betreft.
Tevens de accu geplaatst: 220Ah AGM. De kabels, ogen zekeringen en victron relais ook al binnen, nu is het wachten op het gereedschap en de omvormer/lader/omschakelautomaat. Dan kan ik in ieder geval een start maken met de electra, en eindelijk mijn maxxfan testen
Qua inbouw gaan we wat afwijkend kiezen: Grotendeels gaan vurenhouten timmerpanelen gebruikt worden, voorzien van transparante pantserlak met een (hout) kleurtje. Onze vorige zelfbouwer hebben we destijds ook met vuren gedaan, maar gebeitst. De pantserlak zou wat beter moeten beschermen, al ben ik me bewust van het feit dat het zacht hout betreft.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
- DucatoDolf
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!
Mooi, vurenhoutpanelen . Geen gezeur over gewicht? Wees wel hip en werk het af met matte lak. Ook in parketlak verkrijgbaar.
- MarceldeHoog
- Berichten: 790
- Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
- Locatie: Den Haag
Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!
Zoveel zwaarder is vuren niet, alleen zijn de panelen dikker dan we met multiplex zouden gebruiken. De lak wordt mat, maar dan dus transparant zodat de houtstructuur netjes bewaard blijft.
Afgelopen tijd de volgende zaken aangepakt:
- strip van schuifdeur verwijderd en er achter ontroest
- kabel doorvoer solar opnieuw geplaatst: die lekte helaas nog
- Accus verbonden met een scheidingsrelais.
- busbars geplaatst.
- zonnepanelen aangesloten via de victron MPPT.
- zekeringkastje geplaatst, EN eindelijk de Maxxfan aan kunnen sluiten.
- Meer armaflex geplaatst, maar helaas zonder komen zitten (nieuwe rol besteld)
Krijg deze week boel spullen binnen voor de electra, zodat ik dat kan afmaken. Dikkere kabels voor start accu - hh acco, boel kabel ogen, mega/midi zekeringskast, bedieningspaneel, usb aansluitingen, etc. Ook de Ective CSI15 komt vandaag binnen.
Voordeel is dat ik de electra dan kan gaan afmaken, terwijl mijn vriendin armaflex aanbrengt. Als zij klaar is kunnen de wanden en het plafond gebouwd, en EINDELIJK aan de inbouw begonnen worden!
Paar fotos:
Roest achter strip viel mee:
Armaflex (man, wat een klus!)
Zonnepaneel doet het!
Nieuwe foto van het voertuig
Afgelopen tijd de volgende zaken aangepakt:
- strip van schuifdeur verwijderd en er achter ontroest
- kabel doorvoer solar opnieuw geplaatst: die lekte helaas nog
- Accus verbonden met een scheidingsrelais.
- busbars geplaatst.
- zonnepanelen aangesloten via de victron MPPT.
- zekeringkastje geplaatst, EN eindelijk de Maxxfan aan kunnen sluiten.
- Meer armaflex geplaatst, maar helaas zonder komen zitten (nieuwe rol besteld)
Krijg deze week boel spullen binnen voor de electra, zodat ik dat kan afmaken. Dikkere kabels voor start accu - hh acco, boel kabel ogen, mega/midi zekeringskast, bedieningspaneel, usb aansluitingen, etc. Ook de Ective CSI15 komt vandaag binnen.
Voordeel is dat ik de electra dan kan gaan afmaken, terwijl mijn vriendin armaflex aanbrengt. Als zij klaar is kunnen de wanden en het plafond gebouwd, en EINDELIJK aan de inbouw begonnen worden!
Paar fotos:
Roest achter strip viel mee:
Armaflex (man, wat een klus!)
Zonnepaneel doet het!
Nieuwe foto van het voertuig
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51
- MarceldeHoog
- Berichten: 790
- Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
- Locatie: Den Haag
Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!
Eerlijk gezegd voelt het zo niet... we hebben in feite per 2 weken 3 dagen de tijd (1 zaterdag per 2 weken valt weg) dus dat werkt erg traag. Gelukkig kan mijn vriendin af en toe nog wat armaflex pakken door de week
De CSI15 is al binnen intussen, alsmede wat zekeringen, bedieningspaneeltje, usb aansluitingen, en installatie materiaal voor 220 circuit. Die CSI15 is alleen best erg massief groot, even kijken waar ik dat mooi kwijt kan. En duimen dat de extra rol 6mm armaflex voor het weekend binnenkomt!
De CSI15 is al binnen intussen, alsmede wat zekeringen, bedieningspaneeltje, usb aansluitingen, en installatie materiaal voor 220 circuit. Die CSI15 is alleen best erg massief groot, even kijken waar ik dat mooi kwijt kan. En duimen dat de extra rol 6mm armaflex voor het weekend binnenkomt!
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!
Armaflex ziet er al goed uit! Ik hoop ook snel zo ver te zijn, krijg wel de plakkerietus nu een beetje. Maar gewoon doorzetten sommige dingen zie je meer dan andere maar alles werkt naar je doel toe. (Dat vertel ik mijzelf tenminste)
Leuk om alles te volgen, ga zo door Marcel!
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Leuk om alles te volgen, ga zo door Marcel!
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
- MarceldeHoog
- Berichten: 790
- Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
- Locatie: Den Haag
Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!
Gelukkig kwam de nieuwe rol 6mm armaflex op tijd binnen dus er is weer een beetje geplakt
Verder heb ik me zondag bezig gehouden met het aansluiten van de electra. In feite is alles klaar behalve de accu monitor: die moet nog binnenkomen.
De accu kan nu op 3 manieren laden: Dynamo, zonnepanelen en walstroom (acculader). 220V circuit werkt ook, en schakelt automatisch tussen omvormer en walstroom indien beschikbaar.
Paar fotos:
Verder heb ik me zondag bezig gehouden met het aansluiten van de electra. In feite is alles klaar behalve de accu monitor: die moet nog binnenkomen.
De accu kan nu op 3 manieren laden: Dynamo, zonnepanelen en walstroom (acculader). 220V circuit werkt ook, en schakelt automatisch tussen omvormer en walstroom indien beschikbaar.
Paar fotos:
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51
Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!
Zie dat jij ook je senseo wilde laten werken op je omvormer...
Ik heb dezelfde.
Heb je het kastje waardoor je hem op afstand kunt bedienen en accu status kunt aflezen er nog niet op aangesloten ?
Ik heb dezelfde.
Heb je het kastje waardoor je hem op afstand kunt bedienen en accu status kunt aflezen er nog niet op aangesloten ?
- MarceldeHoog
- Berichten: 790
- Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
- Locatie: Den Haag
Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!
Geen Senseo, ik hou van koffie
Belangrijkste keus voor deze versie is de laadcapaciteit. Omdat ik een 220Ah accu heb, zijn de kleinere modellen niet geschikt. Overigens stelde mijn vriendin al voor de Nespresso in de bus te zetten nu we een machine hebben op bonen
Het display heb ik even getest, maar wordt pas gemonteerd als ik de plek heb waar alle displays bij elkaar komen. Mooi spul, dat wel.
Wat er op electra gebied nog moet komen:
- 2x zkeringsautomaat/aardlek op uitgaande 220V van de Ective
- Shunt van de accu monitor die net binnen is gekomen.
Belangrijkste keus voor deze versie is de laadcapaciteit. Omdat ik een 220Ah accu heb, zijn de kleinere modellen niet geschikt. Overigens stelde mijn vriendin al voor de Nespresso in de bus te zetten nu we een machine hebben op bonen
Het display heb ik even getest, maar wordt pas gemonteerd als ik de plek heb waar alle displays bij elkaar komen. Mooi spul, dat wel.
Wat er op electra gebied nog moet komen:
- 2x zkeringsautomaat/aardlek op uitgaande 220V van de Ective
- Shunt van de accu monitor die net binnen is gekomen.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!
Hoi Marcel, ziet er goed uit.
Vraagje: Bij wie heb je die 'aansluitblokken' (rood en zwart) vandaan?
Vraagje: Bij wie heb je die 'aansluitblokken' (rood en zwart) vandaan?
- MarceldeHoog
- Berichten: 790
- Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
- Locatie: Den Haag
Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!
Hoi Ben,
Dank je! De busbars komen van bluepowershop.nl. Artikelnummers zijn 074189A rood) en 074189AZ (zwart).
Dank je! De busbars komen van bluepowershop.nl. Artikelnummers zijn 074189A rood) en 074189AZ (zwart).
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!