Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Afbeelding

De stoelen zitten er in!
Natuurlijk voor de keuring de draaischijven er even uit, maar zolang we aan het ombouwen zijn is het wel leuk te kunnen draaien :-)

Verder blijft de vloer een dingetje. Afgelopen weekend alle kit resten van de vloer verwijderd, maar ik wil de zwarte kit rondom ook helemaal weg. Dat is een lastige en tijdrovende klus. Als dat gedaan is wordt het schuren, ontvetten, en in de hammerite. Liever nu een paar dagen extra werk, dan over een paar jaar een bende roest onder de vloer!

Deze week wil ik wel de dakluiken, zonnepanelen en zijruit doen: het wordt relatief mooi weer tenslotte!
Laatst gewijzigd door MarceldeHoog op do 17 dec 2020, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door DucatoDolf »

Ligt het aan mij dat ik de afbeeldingen niet kan zien?
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Peter LMC »

Nee ligt niet aan jou.
Ik zie de foto ook niet. :wtf:
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Stieneke en Donald »

Hier ook niet. :bang:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Nu wel hoop ik?
Vandaag begin gemaakt met werk op dak, morgen verder. Dakluik, Maxxfan en zonnepanelen.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door DucatoDolf »

Ja nu wel. Ziet er goed uit.

Meteen een vraag. Ik zie een tablet/telefoon houder op het schrijfplankje. Is dat iets officieels of er op geknutseld? Ik heb dus niet zo'n mooi uitklapbaar schrijftafeltje die ik graag zou hebben om een tablet op te meubelen. Maar ik zie dat er ook iets anders voor is. Hoe heb je dat gefikst?
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Hoi Dolf, dat is een af fabriek navigatie aansluiting (Blue & me van tomtom). Ouwe meuk maar het werkt :) dat hele ding kan eraf en dan sluit het aansluit gat weer met een verend klepje.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door AadenAnke »

Ik ben bezig nu om van een 2e kennis de stoelconsole te verlagen je moet wel erg lang zijn om geen last van de verhoging door de draaischijf te hebben. Zeker personen van onder de 175 cm zitten dan met hangende (niet ondersteunde) benen en dat is erg slecht voor de bloedsomloop nu je er toch nog goed bij kan zou ik er een cm 5 van afhalen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Hallo Aad,
De draaischijven onder deze stoelen zijn dezelfde die Fiat en aanverwanten in hun camper gebruiken. Superplat en stabiel. Mijn partner haalt echt de 175 niet en kan gewoon met haar voeten plat op de vloer.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Kampeermark »

Ik heb via eBay originele schijven gehaald en m’n vriendin van 163 kan zelfs de koppeling intrappen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door AadenAnke »

Ik zelf ben 183 en kan inderdaad alle pedalen in mijn Ducato (van 2018 fabriekscamper) met draaischijven intrappen maar ga ook een keer de stoel iets laten zakken op de lange rit net iets te hoog 1a2 cm maar net niet lekker. Anke rijdt zelf nooit in de bus maar heeft een kleine verhoging voor haar stoel. Zij is 173. Voor een rit van een uur of 2 gaat het best maar daarna net niet lekker. Zitten is voor een ieder natuurlijk net iets anders.

Gr. Aad
Laatst gewijzigd door Aloys op vr 18 dec 2020, 9:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door jasperenpriscilla »

ohh die stoelen, die zien er echt mega comfortabel uit zeg.

Lekker bezig!
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door staal571 »

Ziet er goed uit, mag ik vragen waar je die stoelen gekocht hebt ? , ik heb in mijn gekochte Buscamper hele dure Leren Recaro stoelen zitten, maar vind die niet fijn zitten het zijn echt stoelen waar je tijden het rijden prima in zit maar niet op de camping om lekker te zitten.
Ik zit er aan te denken om een paar gewone originele camper stoelen te kopen met armleuningen.

Mvrgr Peter

MarceldeHoog schreef:
ma 14 dec 2020, 10:51
Afbeelding

De stoelen zitten er in!
Natuurlijk voor de keuring de draaischijven er even uit, maar zolang we aan het ombouwen zijn is het wel leuk te kunnen draaien :-)

Verder blijft de vloer een dingetje. Afgelopen weekend alle kit resten van de vloer verwijderd, maar ik wil de zwarte kit rondom ook helemaal weg. Dat is een lastige en tijdrovende klus. Als dat gedaan is wordt het schuren, ontvetten, en in de hammerite. Liever nu een paar dagen extra werk, dan over een paar jaar een bende roest onder de vloer!

Deze week wil ik wel de dakluiken, zonnepanelen en zijruit doen: het wordt relatief mooi weer tenslotte!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Hallo Peter, de stoelen komen van Peter Stoelen in Leiden. Beste even bellen/mailen wat hij wanneer binnenkrijgt. Heeft voor alle type bussen wel iets.

Vandaag en gister het Fiamma dakluik, de Maxxfan en 2 zonnepanelen geplaatst. Morgen de ruit van de schuifdeur. Hoop morgen wat fotos te maken.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Plaats reactie