Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door DucatoDolf »

Heel mooi. Mooie oven ook. Welke is dat?
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door johandb »

Wow erg mooi! Complimenten!!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

DucatoDolf schreef:
ma 19 apr 2021, 12:26
Heel mooi. Mooie oven ook. Welke is dat?
De oven/kookplaat combi is een Thetford Triplex. Had ik al maanden in huis omdat De Wit hem zelden op voorraad tijdens mijn zoek periode. Dus zodra er voorraad kwam, besteld :-) Bij andere zaken is dit apparaat stuk duurder namelijk. Een oven was een eis van me, heerlijk voor pies, quiches, pizzas en warme broodjes.

Heb afgelopen week vrij gehad, kon dus lekker doorklussen (nou ja, op 2 dagen na dan toch). Helaas was het vuren hout op dus kon de bank niet afmaken, en moet nog 2 lade frontjes. Zodra alles in de verf staat komen er meer fotos!
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door DucatoDolf »

Aha, thanks. Is een mooi ding en ook ik wil een oven voor mijn liefste. Ik zoek nog steeds iets wat goedkoper is. Vind al die ovens (en fornuizen ook) voor camper/caravan zo waanzinnig duur. Maar idd is deze wel voordelig bij de Wit :shifty: Nog eens laten sudderen in gedachten :wink:
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door PaulBng »

Ik heb een combi oven/magnetron in 'n camper geschoven. Ik denk dat ie iets van helemaal €65 kostte.
Werkt prima.
Magnetron kan zelfs op de omvormer. Oven alleen aan de paal.
Maar ik ben niet echt een kok...


Paul
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Hier kookt meestal mijn vrouw, dus ik ben ook zeker geen kok. Hoewel, als ik dan kook is het ook meteen iets culinairs :-)

Echter in onze huurcamper 2 jaar geleden gooiden we een paar keer een pie (liefst steak and ale!) in de gasoven, en ik was meteen verkocht. Geen aanslag op de electra voorziening, en heerlijk eten. En alsnog 2 weken draaien op 1 gasfles, omdat die enkel voor het koken werd gebruikt.

Toen wij besloten nog 1 maal een camper te bouwen, heb ik me voorgenomen geen consessies te doen. Intussen ben ik daar wel op terug gekomen, simpelweg omdat het budget harder op gaat dan ik had ingeschat. Dus het werd een goedkope ikea spoelbak en kraan bijvoorbeeld. Qua apparatuur heb ik echter gekocht wat ik graag wilde: goede electra installatie, maxxfan, de oven/fornuis combi, boiler, en een nieuwe koelkast.

Grappig feitje over de huurcamper: We stonden iedere dag aan de paal, omdat de koelkast niet op gas kon. We hadden geen idee hoe lang een koelkast op een accu kan draaien :D Nu staat de koelkast al dagen aan zonder dat de accu een krimp geeft. Mooi af te lezen op de accu monitor, dat apparaatje is echt een aanrader! Simpel Aliexpress dingetje, maar goud waard.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door PaulBng »

En welke koelkast is dat dan?


Paul
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Dometic CRE65. Wilde graag vriesvakje, en deze was nog enigszins te betalen ;)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Afgelopen weekend de wand tussen bed en woon gedeelte teruggeplaatst. Die wand is in meerdere delen (met deuvels) en vorige week geschilderd. Wat vreemd is, is dat de totale wand minder breed is geworden. Ofwel door de verf, ofwel door de temperatuur verschillen (vurenhout werkt nogal).

Verder het bankje afgemaakt (op 2 scharnieren na, die ik niet had), en aan de waterleidingen begonnen.

Wat me irriteert is de verschillende diameters: De Wit levert waterslang met binnendiameter 10mm, maar de pomp, tank, expansievat en boiler zijn allemaal 12. De inlaat van de tank 38, de aansluiting op de buitenvuller 40. De ontluchting op de buitenvuller 12, de ontluchting op de tank 16. Kortom, maar weer een bestelling gedaan voor wat verlopen: het hele circuit tot aan builer 12mm, en dan een verloop van 12 naar 10. Zo kan ik daarna de leidingen naar keuken en badkamer (groot woord voor dat hokje) met de 10mm doen.

Tenslotte is mijn vrouw nu de keuken in de transparante grondverf aan het zetten: Daarna 2 lagen transparante lak en ook die is klaar om af te bouwen.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Marzel
Berichten: 43
Lid geworden op: do 15 apr 2021, 23:20
Locatie: Zoetermeer

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Marzel »

Foto's ?? :-B
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door fostar82 »

Dat met die diameters viel mij ook al op. Best idioot!
Heb ook alvast een buitenvuller geplaatst, met een diameter van 40. Ik heb nog maar niks besteld totdat ik een fris en vuil water tank heb..
Ga jij een 40mm slang installeren of direct een verloop plaatsen?
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Deze week komt er een 40mm slang binnen, ik ga er van uit dat ik die 2 mm wel kan fixen zodat dit niet lekt.

Gisteren vrije dag natuurlijk, eindelijk maar eens een control panel gemaakt. Moet nog geschilderd worden en vastgezet: in het hoekje recht achter de bestuurderstoel. Aansluitend komen nog bovenkastjes, maar dat is voor later. Nu kan ik in ieder geval de omvormer aanzetten en de accu monitor zien :-)

Foto's van interieur komen als er wat meer geschilderd is.

Afbeelding
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Helaas nog geen foto's gemaakt.

Afgelopen weekend kwam ik er achter dat de vlotter deksel van mijn tank lekt. Jerrycan besteld zodat ik 20 liter diesel kan aftappen, dan kan ik in ieder geval weer veiler rijden, en dan maar fixen dat deksel. Mooie gelegenheid om meteen de standpijp te plaatsen voor de kachel.

Verder het hele water circuit aangelegd: vullen tank, boiler (inclusief de afvoer van de inlaat combinatie). Zou tot aan de keukenkraan toe moeten werken nu (de aftakking voor de douche komt pas wanneer ik de douche bouw).

Wel jammer dat ik geen kabel meer had om de pomp en de vlotter aan te sluiten aan de schakelaars, dus testen kon ik het niet :-)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door johandb »

Tip! Koop gewoon een 12v voeding voor een led strip. Iets ruim 5A dan kan je het testen. Ik heb daarmee zelfs mijn zekeringblok gevoed om (om en om) de apparatuur te testen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Plaats reactie