Spikee's - Sprinty - Mercedes Benz Sprinter L2H2 (2011)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
spikee
Berichten: 94
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 20:22

Spikee's - Sprinty - Mercedes Benz Sprinter L2H2 (2011)



Bericht door spikee »

Goedendag allemaal,

In dit topic zal ik de verbouwing van Sprinty documenteren. Deze bus is een ex belgacom bus welke via Belgie giimporteerd is. Deze bussen hebben een volledige dealer historie van dag een en zijn mechanisch in een goede staat. Gezien de prijs zijn er hier en daag wat optische puntjes, maar die neem ik voor lief. Een perfecte bus was ver buiten budget. De bus is een Mercedes Sprinter 313CDI met 3500kg laadvermogen uit 2011 met 155k km. Standkachel, airco en dubbele accu zijn enkele van de fabrieks opties.

Bus bij het kopen:

Afbeelding

Inrichting:

Afbeelding

Afbeelding

Voor de aankoop te doen heb ik nog een aankoopkeuring laten doen bij Mercedes Benz. Daar kwam verder niet bijzonders uit.
Bij de verkoop heb ik verschillende kleine onderhoudspunten mee laten nemen zodat deze aangepakt zijn.
--
Dag na het ophalen van de bus, meteen de inventaris er uit!

Afbeelding

Nogal wat werk om alles los te krijgen. Veel zaken zaten met popnagels vast aan elkaar. E.e.a. moeten uitboren gelukkig ging dat vrij makkelijk.

Afbeelding

Aan het einde van de avond de rest van de inventaris als een stuk er uit kunnen halen. D.m.v. wat acrobatuur i.c.m wat pallets is het met zijn 2en gelukt om het allemaal er uit te krijgen.
Laatst gewijzigd door spikee op zo 22 nov 2020, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
spikee
Berichten: 94
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 20:22

Re: Spikee's - Sprinty - Mercedes benz sprinter l2h2 2011



Bericht door spikee »

Vandaag heb ik de cruise control laten inbouwen. VIa marktplaats een partij gevonden. Een ritje en 200 euro later goed werkende cruise control (OEM).
Echt een verademing, brent zoveel rust tijdens een rit. Ik ben er blij mee!

Daarna het remlicht verwijderen om de achteruitkijkcamera te installeren.
Remlicht er uit:

Afbeelding

Deze uit oude houder verwijderen:

https://i.imgur.com/LdAIT6j.png

Voila, terug er in gezet:

Afbeelding

De planning is als volgt:
1. Bus klaarmaken voor camper keuring bij RDW -> minimale inrichting
2. Plan verder afmaken voor inrichting bus
3. Inrichting realiseren
Boulange
Berichten: 126
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 21:15

Re: Spikee's - Sprinty - Mercedes Benz Sprinter L2H2 (2011)



Bericht door Boulange »

Lijkt me een keurige basis, heel benieuwd naar de vorderingen. :thumbup:
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
spikee
Berichten: 94
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 20:22

Re: Spikee's - Sprinty - Mercedes Benz Sprinter L2H2 (2011)



Bericht door spikee »

Voor de achterdeuren ben ik mij nog aan het bedenken of het niet makkelijker is om deze om te wisselen met demontage delen.
Ramen plaatsen lijkt mij niet veel goedkoper dan deze te ruilen met demontage delen in goede staat + wat bijbetaling. Ik moet eens goed uitzoeken omtrent hoe en wat.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Spikee's - Sprinty - Mercedes Benz Sprinter L2H2 (2011)



Bericht door jheeck »

Als je ramen in je achterdeuren wil zou ik toch ook gaan kijken naar camperramen, die dubbel uitgevoerd zijn. Standaard ruiten zijn waarschijnlijk allemaal enkel glas en daarmee wel condensvangers.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Spikee's - Sprinty - Mercedes Benz Sprinter L2H2 (2011)



Bericht door neanderthaler »

spikee schreef:
ma 23 nov 2020, 13:36
Voor de achterdeuren ben ik mij nog aan het bedenken of het niet makkelijker is om deze om te wisselen met demontage delen.
Ramen plaatsen lijkt mij niet veel goedkoper dan deze te ruilen met demontage delen in goede staat + wat bijbetaling. Ik moet eens goed uitzoeken omtrent hoe en wat.
Nee dat is niet waar buiten het vele extra werk en de juist kleur te vinden tenminste als je denk aan 2 andere achter deuren overzetten en dat moet je willen :mrgreen:

stond ook voor de keus dubbele ramen of de originele de keus was makkelijk 2 ramen besteld Privacy glas scheelde behoorlijk wat geld bij een glas auto bedrijf bij mij in de buurt en ze zelf erin gezet en getint en standaard met achteruit verwarming .

tot op heden nog geen condens .
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Spikee's - Sprinty - Mercedes Benz Sprinter L2H2 (2011)



Bericht door Jean Baret »

Ik heb ook overwogen om de deuren te vervangen en kwam er eigenlijk op uit dat het ongeveer even duur was als standaard ramen laten plaatsen. We konden mijn type deur moeilijk vinden. Ik heb niet heel erg gezocht trouwens, ik laat het voorlopig even zo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
bus21
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 26 apr 2021, 14:07

Re: Spikee's - Sprinty - Mercedes Benz Sprinter L2H2 (2011)



Bericht door bus21 »

Hoi Spikee, ben je nog aam het bouwen?
Plaats reactie