Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Zoooo we zijn weer boven water. Weinig aan de bus gedaan de laatste tijd. Wel veel weggeweest met de bus, en dat klopt gelukkig wel met mijn prioriteiten.
Vond het na een paar weekenden testen wel goed om een paar upgrades te doen, want voortschrijdend inzicht leerde mij:
- de keuken is nog steeds niet om aan te zien en zo provisorisch dat het onhandig is, maar omdat ik ook nog niet 100% besloten heb wat de indeling van de definitieve keuken moet worden, zit hij er voorlopig nog wel in
- een mens wordt best gelukkig van een nachtkastje in welke vorm dan ook
- afval moet ook nog ergens heen maar het perfecte afvalbakje bestaat niet
- als je je rugkussens te dun maakt, vallen ze om. :(

Een flinke tijd geleden heb ik twee rollen klittenband besteld, beide helften een rol. De zachte helft heeft lijm aan de achterkant en kun je dus overal aan plakken. De haakjeskant die dus ruwer is, moet je ergens op naaien of alsnog lijmen met een spuitlijm oid.

Afbeelding


Gisteren en vandaag ben ik helemaal los gegaan met dat klittenband. Eerst de zitkussens. Daar wilde ik vooral af van het wegglijden, bijvoorbeeld tijdens het rijden en als ik uit bed stap. Simpel zat: plakkant op de zitbakken en ruwe kant vastnaaien op de kussens. Behalve dan dat alleen al die helft op de zitbakken genoeg bleek te zijn om de kussens op hun plek te houden. Ik heb de ruwe kant dus niet op de kussens genaaid. Op die manier zijn ze keerbaar en als we een paar omgevallen glazen rode wijn verder zijn, zal dat wel goed van pas komen.

Afbeelding


De rugkussens vallen dus de hele tijd om en dat is irritant. Ook hier: klittenband to the rescue. Zachte helft op de wand, ruwe helft aan de kussens.

Afbeelding

Nu hangen ze net iets boven het zitkussen. Dat gaat met het opendoen van de bakken precies goed. Resultaat in de volgende post.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Afbeelding

Heerlijk, zoveel verschil dit allemaal maakt. Alles blijft gewoon lekker zitten/hangen waar het hoort.

Op naar het volgende irritatiepunt: ik wil mijn telefoon, bril etc naast mij maar niet in bed, want dan valt ie waarschijnlijk in de garage. Gelukkig had ik nog iets besteld naast het klittenband: een lap stof waaraan klittenband heel goed blijft haken. Het ziet eruit als gewone stof. Ik had destijds nog geen idee of het van pas zou komen maar het leek me wel praktisch in een camper. Gisteravond heb ik van een reep van die stof een zakje gemaakt (naaimachine kon het gepriegel niet aan, dus met naald en draad).

Afbeelding

Aan de achterdeur een stukje plakband geplakt er violá, een ‘nachtkastje’.

Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door PaulBng »

Ik heb een houder van perspex gemaakt waar ik hem in kan schuiven...

Afbeelding


Paul
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Op naar de keuken. De ruimte werd nog niet erg optimaal gebruikt. Ik had een oud badkamermeubel gebruikt, oorspronkelijk alleen voor de keuring maar ik weet nog niet hoe de keuken echt ingedeeld moet gaan worden dus hij blijft nog even.

De deurtjes gingen er na weekend #1 al af. Vrij snel daarna vond ik het toch een vervelend idee dat mijn vuilwatertankje om zou kunnen vallen. Een dwarsbalkje, mijn eerste idee, werkt niet want dan kan die jerrycan er niet meer uit. Ook hier is de oplossing: klittenband! Niet heel mooi maar wel in twee minuten gepiept. Heel blij mee, want nu kan ook de waterkoker en wat ander hoog spul ook in de keuken, hoef ik niet steeds na het parkeren in de zitbakken te duiken voor een kop koffie.

Plankje voor de kast:

Afbeelding

En plankje eraf:

Afbeelding

Op de kast zitten kleine stukken klittenband en op het plankje ook. Blijft prima zitten, wel een paar nietjes extra in gedaan, voor het geval dat.

Volgende post: koelbox. Ongelooflijk maar waar: daar kwam geen klittenband aan te pas.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Oude situatie van de keuken is zo dat de koelbox te diep is en dus een stuk uitsteekt. Eigenlijk geen gezicht. Daarom: gat in de tussenwand. Hier bekeken vanuit de cabine.
Afbeelding


Afbeelding

En vanuit de leefruimte:

Afbeelding

Het scheelt echt enorm, dat de koelkast nu precies in de keuken past. Nu nog het geheel aan het oog onttrekken, want het is wel wat triest om vanuit mijn bed naar deze keuken te kijken. Ik heb van het dekbedovertrek nog een tweede gekocht en daar gaat een gordijntje van gemaakt worden. Ergens in de schuur ligt nog een rail en haken en die gaat onderaan het aanrecht. Mijn camper wordt steeds meer retro…

Oh ja. En op de laatste foto zie je ook dat ik maar een paar spijkers in de zijwand van de keuken heb geslagen om afvalzakjes aan te kunnen hangen. Beter idee heb ik tot nu toe niet gehad.

Al met al heel kleine aanpassingen (behalve dan dat gat in de wand voor de koelkast, dat was wat meer werk) maar het scheelt enorm in de feestvreugde als ik onderweg ben! Dus toch maar even een verslagje.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Jean Baret op wo 28 jul 2021, 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door walda »

Bijkomend voordeel is dat de warmte van de koelbox nu in je cabine terecht komt en niet in je slaapgedeelte, raampjes op een kier en weg is het. Leuk bezig verder :thumbup:

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Ja dat ook! Nadeel is dat ik nu alleen vanuit de cabine bij de knoppen kan. Maar dat is te overleven. Van de koelkast staat trouwens al wel vast dat hij daar blijft staan dus het gat durfde ik wel aan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

PaulBng schreef:Ik heb een houder van perspex gemaakt waar ik hem in kan schuiven...

Afbeelding


Paul
Ook handig. Hoe zit ie vast?


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Yvonne57 »

Ziet er goed uit.

Als nachtkastje hebben wij een soort stoffen zak op maat gemaakt, hangt aan een douche stang. Alles bij de hand!Afbeelding
Yvonne
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Yvonne57 »

Afvalzakje hangt bij ons aan de buitenkant aan de deurklink van de passagiers kant. En dan met dit handige dingetje:
( Je knutselt wat af als je ruimte beperkt is Afbeelding)Afbeelding
Yvonne
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Heeee Yvonne, dat is een optie waar ik nog niet aan had gedacht, het afval buiten bewaren. Nooit last van pikkende meeuwen etc?


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Yvonne57 »

Nee hoor
Yvonne
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door johandb »

Het bijrijderdeurafvalhaakjebandje idee ga ik ook maar uitproberen! Om de een af andere reden lijkt niemand het leuk om over de afvalzak na te denken bij de bouw Afbeelding

Ik heb in de kast naast het bed een bak van 30 bij 50 gemaakt voor boeken en telefoons enzo (met 12v aansluitingen) Had net een hoek over want de kast kwam net zo uit. Dacht eerst zal ik het dicht maken maar zo te lezen in dit gezellige topic is het de perfecte oplossing voor een probleem dat ik nog niet wist dat ik het had AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door MarceldeHoog »

Zelf ben ik voornemens om boven het hoofdeind geen kastjes te maken, maar een soort balk net als boven mijn schuifdeur, met opbergvakjes. Wel bereidt ik de afwerking van mijn deuren alvast voor om er gemakkelijk een bakje aan de kunnen schroeven ;)

Qua prullenbak: ook dat is hier nog niet bedacht! Gelukkig hebben we wel wat meer ruimte om dat op te lossen dan in een kort vet dikkertje :D

Succes met de afbouw!
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Plaats reactie