Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Oh ja, ook nog even ons allereerste “aaaaah shit” moment met jullie delen: de plek van de invoerdoos van de laadpaal blijkt net wat ongelukkig. Die zit aan de passagierskant (leek me makkelijk) maar de zijdeur ragt hem er zo vanaf als je niet uitkijkt. Een typisch L1-probleem. Hij had ook niet verder naar links gekund want dan komt hij binnen verkeerd uit.
Voorlopig hebben we er een supertechnische oplossing voor gevonden:
Een stukje hout in de rail. Daar moeten we nog iets definitievers op verzinnen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Voorlopig hebben we er een supertechnische oplossing voor gevonden:
Een stukje hout in de rail. Daar moeten we nog iets definitievers op verzinnen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Er zit aan de andere kant van de schuifdeur een rubber/kunststof achtig deel wat tegen de stijl achter de schuifdeur stuit. Die zou je kunnen vervangen door een wat groter exemplaar..
Maar ik denk dat het vervangen van dat latje door een stuk "stevig veerkrachtig" materiaal prima werkt!
Paul
Maar ik denk dat het vervangen van dat latje door een stuk "stevig veerkrachtig" materiaal prima werkt!
Paul
- Ivo-windsurf
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
" shit" momentjes heeft volgens mij iedere zelfbouwer wel gehad.
Leuk om te zien hoe de inbouw vordert en je binnenkort lekker er mee weg kan.
Met een 1 persoonsbed heb je echt veel ruimte zie ik. Dat je precies hetzelfde type bus hebt blijft grappig, wat zijn er toch veel variaties van inbouw mogelijk.
Succes verder
Ivo
Leuk om te zien hoe de inbouw vordert en je binnenkort lekker er mee weg kan.
Met een 1 persoonsbed heb je echt veel ruimte zie ik. Dat je precies hetzelfde type bus hebt blijft grappig, wat zijn er toch veel variaties van inbouw mogelijk.
Succes verder
Ivo
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Invoerdoos 230V
Ik zou hem verplaatsen.
En waarom moet het zo een ouderwetse grote doos/klep zijn ?
De beste positie is eigenlijk in de buurt van de chauffeursdeur.
Anderzijds is het ook goed als die naast het aardlek schakelkastje staat.
Ik zou hem verplaatsen.
En waarom moet het zo een ouderwetse grote doos/klep zijn ?
De beste positie is eigenlijk in de buurt van de chauffeursdeur.
Anderzijds is het ook goed als die naast het aardlek schakelkastje staat.
Groeten Kampo
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Ik ben een ouderwets mens, Kampo.
Deze plek vind ik handig omdat ik dan ook meteen een stopcontact heb aan de ‘leefkant’ van de bus, onder de luifel. (Aan de kabel zit zo’n stekker met een stopcontact erbovenop.) En ik heb de hoop (of misschien illusie) dat ik bij eventueel stealth overnachten in een stad minder opval als camper als alle herkenbare elementen aan één kant zitten.
Dank, Ivo! Het viel me nog mee eigenlijk, dat we nu pas de eerste echte domme fout te pakken hadden. Hoewel ik nu denk dat we het dan misschien nog steeds zo hadden gedaan.
En ja het is echt heel ruim zo. Zo ruim dat ik even vijf seconden spijt kreeg dat er geen groter bed in zit. Toen we begonnen, heb ik ook even overwogen toch uit te breiden naar 110 cm. Maar dan had het zitje er niet naast gekund en dan had het allemaal heel anders gemoeten. Kan de fiets niet meer naar binnen, etc. Uiteindelijk ben ik toch het meest blij met deze indeling.
Paul, ik volg het nog niet helemaal maar over twee weken ben ik weer bij de bus en dan zal ik eens kijken of ik zie wat je bedoelt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Deze plek vind ik handig omdat ik dan ook meteen een stopcontact heb aan de ‘leefkant’ van de bus, onder de luifel. (Aan de kabel zit zo’n stekker met een stopcontact erbovenop.) En ik heb de hoop (of misschien illusie) dat ik bij eventueel stealth overnachten in een stad minder opval als camper als alle herkenbare elementen aan één kant zitten.
Dank, Ivo! Het viel me nog mee eigenlijk, dat we nu pas de eerste echte domme fout te pakken hadden. Hoewel ik nu denk dat we het dan misschien nog steeds zo hadden gedaan.
En ja het is echt heel ruim zo. Zo ruim dat ik even vijf seconden spijt kreeg dat er geen groter bed in zit. Toen we begonnen, heb ik ook even overwogen toch uit te breiden naar 110 cm. Maar dan had het zitje er niet naast gekund en dan had het allemaal heel anders gemoeten. Kan de fiets niet meer naar binnen, etc. Uiteindelijk ben ik toch het meest blij met deze indeling.
Paul, ik volg het nog niet helemaal maar over twee weken ben ik weer bij de bus en dan zal ik eens kijken of ik zie wat je bedoelt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Ik zie trouwens net pas je foto’s. Die wilden blijkbaar vanmorgen nog niet helemaal laden in mijn telefoon. Ik zie bij ambulances altijd een metalen plaatje om die invoer heen, dat zal toch niet voor niks zijn... maar ik vind ze inderdaad prachtig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
- DucatoDolf
- Berichten: 2207
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Dat plaatje heb ik ook eerder naar verwezen. Bij veelvuldig gebruik gaat zo'n contactdoos gewoon kapot als deze gemonteerd zit op een 'zacht' deel als een bumper. Vaak zit er ook meteen een lampje bij zodat je ziet dat er een en ander werkt.
Geen idee of deze plaatjes met lampje ergens te koop zijn, of dat de desbetreffende ombouwers die zelf fabrieken.
Geen idee of deze plaatjes met lampje ergens te koop zijn, of dat de desbetreffende ombouwers die zelf fabrieken.
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Deze vond ik ook net online, scheelt weer een stuk. Die krijg je misschien nog wel ergens verstopt. Zo’n lampje zou ik niet meteen noodzakelijk vinden.
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
- DucatoDolf
- Berichten: 2207
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Ow top, waar? Defa zelf heeft het niet in het programma voor zover ik kon vinden.
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Hier https://shop.trafficsafetyequipment.nl/ ... =31&page=4 hebben ze verschillende types.
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Jeetje die zijn tof. Kijk deze nou. https://shop.trafficsafetyequipment.nl/ ... 51b5687aaa
Die ziet er wel uit alsof hij tegen een stootje kan. Kost wel een paar centen...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Die ziet er wel uit alsof hij tegen een stootje kan. Kost wel een paar centen...
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
- petrosolandos
- Berichten: 60
- Lid geworden op: do 12 jul 2018, 16:10
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Hi KVD, gefeliciteerd met je aankoop. Ikzelf heb er in 2019 een Renault Master H2L1 gekocht. Ik ben nog steeds bezig met bouwen. Hij is niet klaar maar we camperen u ruim een jaar met veel plezier.
Mooie tekening van jouw plan.
Wat betreft jouw bed.
Ik heb mijn uitvouwbaar bed bank-(leuning en zitvlak) in de lengte geplaatst.
Dus de bank wordt bed.
Omdat de minimale lengte van 180 cm niet past in mijn Master.
De belastingdienst schrijft hierover:
Als je in aanmerking wilt komen voor een personenkenteken en een kwarttarief:)
slaapplaatsen voor minimaal 2 personen
Dit mogen slaapplaatsen zijn die u met behulp van de zitplaatsen maakt. Maar niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. De minimale afmetingen van de slaapplaatsen zijn:
bij 1 tweepersoonsslaapplaats: minimaal 180 cm lang en minimaal 110 cm breed
bij 2 of meer afzonderlijke slaapplaatsen: minstens 2 slaapplaatsen zijn minimaal 180 cm lang en minimaal 60 cm breed
minimaal 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten
Zie ook deze link:
(trefwoorden: belastingdienst kampeerwagen.)
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uto_camper
Ik wens je veel succes!
Groet Peter
Mooie tekening van jouw plan.
Wat betreft jouw bed.
Ik heb mijn uitvouwbaar bed bank-(leuning en zitvlak) in de lengte geplaatst.
Dus de bank wordt bed.
Omdat de minimale lengte van 180 cm niet past in mijn Master.
De belastingdienst schrijft hierover:
Als je in aanmerking wilt komen voor een personenkenteken en een kwarttarief:)
slaapplaatsen voor minimaal 2 personen
Dit mogen slaapplaatsen zijn die u met behulp van de zitplaatsen maakt. Maar niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. De minimale afmetingen van de slaapplaatsen zijn:
bij 1 tweepersoonsslaapplaats: minimaal 180 cm lang en minimaal 110 cm breed
bij 2 of meer afzonderlijke slaapplaatsen: minstens 2 slaapplaatsen zijn minimaal 180 cm lang en minimaal 60 cm breed
minimaal 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten
Zie ook deze link:
(trefwoorden: belastingdienst kampeerwagen.)
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uto_camper
Ik wens je veel succes!
Groet Peter
Altijd op reis, ook als ik slaap.
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Hoi Peter, 180 cm past heel ruim hoor. Bijna 190 zelfs. Maar dan wel op ongeveer 80 cm hoogte, precies weet ik het niet uit mijn hoofd.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Je moet net boven de horizontale spant blijven.. Mooi punt voor bevestiging..
Paul
Paul