Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Ja ik vind het wel handig voor festivals bijvoorbeeld. Ik zou niet met zes man naar Italië rijden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Ivo-windsurf
Berichten: 113
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Ivo-windsurf »

Ik begrijp je.
Eenvoudiger is twee personen in de voetgangers rij bij festival (komen met OV) en twee met je bus. Op terrein zelf zoveel mogelijk gezelligheid dus mensen in en om je bus. :thumbup:

Wist niet dat je twee zitplaatsen op kenteken kan krijgen als het tussenschot er nog inzit. Succes, ik blijf het bouwen van je bus volgen.
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Datenebusje »

Balen van de keuring! Wat was er niet goed aan de bevestiging? Wij gaan over iets meer dan twee weken voor keuring, toch wel spannend.
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door walda »

Jean,

Zoek het even goed uit, maar ik denk dat ze die extra zitplaatsen in combinatie met het tussenschot nooit goed gaan keuren.

Walter
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door walda »

Als zitplaats op het kenteken bedoel ik dan.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Hij heeft geen woord over het schot gezegd, het zat hem in andere dingen. Logische dingen, grotendeels, trouwens. Ik was natuurlijk teleurgesteld maar dat lag aan een denkfout: die gênante zitplaatsen die je hier goedgekeurd ziet worden, die komen niet op het kenteken. Was ik even vergeten... en ik me maar drukmaken over het formaat van het tweede bed.

De kwestie is dat het nog min of meer veilig moet zijn voor de passagier (voor zover dat gaat bij een zitplek zonder gordel). Een tussenwand is niet onveilig, waarschijnlijk eerder veiliger. Je vliegt tenminste niet door de voorruit.

Wat wel onveilig is, is je zitplekken niet goed vast timmeren. En, wat ik verder nog nooit ergens gelezen heb maar wel heel logisch is, is kussens die hopla, zo van de bank glijden als je flink remt omdat ze aan een kant vrij liggen en niet ingeklemd tussen bijvoorbeeld bed en een kast. Dan ligt je passagier natuurlijk ook binnen de kortste keren naast zijn stoel. Niet aan gedacht. Gelukkig hebben we keuringen.

Bovendien is er bij mijn indeling de kans dat een passagier bij een noodstop zijn/haar hoofd flink stoot tegen het keukenblad. Dat hadden we ons ook nog niet gerealiseerd. De keurmeester heeft ons gevraagd die rand aan het keukenblad minder scherp te maken. Omdat die keuken heel tijdelijk is, is het blad nu erg dun, met misschien grotere kans op letsel. Dat lossen we nu provisorisch op maar ik wil er bovendien zo’n pool noodle - die verdacht op vrolijk gekleurde buisisolatie lijkt - tegenaan kunnen bevestigen, ook als straks de definitieve keuken erin komt. Dan doe ik die aan de keuken als ik passagiers achterin heb, wat maar heel zelden het geval zal zijn.

Aan de ene kant waren we een beetje dom (op z’n Máxima’s uitspreken) omdat we die zittingen vergeten waren vast te schroeven, aan de andere kant waren er dingen die we nog niet zelf bedacht hadden. Dus beetje balen maar wel weer wat opgestoken.

Overigens: de bus is goedgekeurd als camper en de controlekeuring mag alleen gaan over het aangekaarte punt van keuring 1. Als ik de formulieren tenminste goed begrijp. Daarom is hij ook al gewogen. De keurmeester gaf ook nog aan dat de zitplaatsen het enige probleem waren. ‘Wil je ze echt, want dan moet er een controlekeuring komen’. Achteraf had ik misschien ook kunnen zeggen: laat dan maar zitten. Dan had ik nu een camper gehad. Maar goed, de nieuwe keuring is al over twee weken dus het is te overzien.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Datenebusje schreef:Balen van de keuring! Wat was er niet goed aan de bevestiging? Wij gaan over iets meer dan twee weken voor keuring, toch wel spannend.
Schroef vooral alles vast! Afbeelding En mocht je ook extra zitplaatsen op het kenteken willen, denk dan aan de veiligheid bij het rijden. Waar kan iemand zich aan bezeren als jij tegen een boom rijdt? Van die dingen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Jean Baret op zo 07 mar 2021, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Ivo-windsurf schreef:Ik begrijp je.
Eenvoudiger is twee personen in de voetgangers rij bij festival (komen met OV) en twee met je bus. Op terrein zelf zoveel mogelijk gezelligheid dus mensen in en om je bus. :thumbup:

Wist niet dat je twee zitplaatsen op kenteken kan krijgen als het tussenschot er nog inzit. Succes, ik blijf het bouwen van je bus volgen.
Voor de festivalcamping ben ik te oud hoor! Afbeelding Eigenlijk was ik daar op mijn 20ste al te oud voor... Maar met z’n allen naar een camping in de buurt rijden en dan een paar bijtentjes opzetten voor de rest van de club is wel ideaal. En dan ‘s morgens een gebakken eitje uit eigen keuken. Kan nu al niet wachten. Zal wel volgend jaar worden. Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Datenebusje »

Jean Baret schreef:
zo 07 mar 2021, 21:43
Datenebusje schreef:Balen van de keuring! Wat was er niet goed aan de bevestiging? Wij gaan over iets meer dan twee weken voor keuring, toch wel spannend.
En mocht je ook extra zitplaatsen op het kenteken willen, denk dan aan de veiligheid bij het rijden. Waar kan iemand zich aan bezeren als jij tegen een boom rijdt? Van die dingen.
Oh, dat is een goede! We laten op dit moment het interieur van de vorige bouwers grotendeels staan, die hebben twee extra losse stoelen in het chassis gezet. Dus 4 op kenteken moet sowieso lukken, maar we willen graag 5, dus zal daar goed naar kijken!
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Hehe, de natie heeft er weer een camper bij. Met zes zitplaatsen - drie in de cabine en drie achterin.

Afbeelding


Afbeelding


De keurmeester vond hem wel mooi ingedeeld (“veel loopruimte zo!”), en de buizen-isolatie aan de randen vond hij heel slim bedacht. Het werkt ook wel handig, blijft goed zitten maar het kan er makkelijk weer af. Maar eigenlijk zit het zo niet in de weg.

BPM-aangifte is al gedaan. En verder is het heel handig dat de Sligro naast de RDW zit dus de voorraad drank en droge worst is ook meteen op orde gebracht. Afbeelding

Afbeelding

Gewicht is net onder de 2 ton gebleven en dat vond ik ook heel aardig, aangezien het meeste aan plaatwerk, isolatie en meubels er nu al in zit.

Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Yvonne57 »

Yvonne
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door walda »

Gefeliciteerd!

Walter
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door DucatoDolf »

Mooi! Van harte gefeliciteerd! :cheers:
Gebruikersavatar
Ivo-windsurf
Berichten: 113
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Ivo-windsurf »

Top gedaan, ziet er goed uit en slimme indeling.
Het is dat ik alle surfspullen in de lengte van de bus kwijt wil, anders had ik ook extra zitplaatsen op kenteken gemaakt.
Ben benieuwd wanneer je weekendje op pad gaat met je bus 8-)
Plaats reactie