Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ivo-windsurf
Berichten: 113
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46

Re: Ombouwverslag Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Ivo-windsurf »

Lekker aan het bouwen zie ik.
Wij hebben ook 1 dakluik boven bed van 40/40 en bij de voorramen van die windspoilers. Achterin bij de achterlichten zit in de kokers een rubber dop die je omhoog kan duwen, dit zorgt voor extra ventilatie.
Het bed hebben wij op de balken gelegd zodat de fietsen er zonder voor wiel en alle surfspullen er onder kunnen staan. Mijn hoof nog nooit gestoten:)
Veel plezier.
Gebruikersavatar
Ivo-windsurf
Berichten: 113
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46

Re: Ombouwverslag Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Ivo-windsurf »

Ik heb ook ergens een afbeelding gezien van een keuken tegen de voorstoelen waar een deel van het aanrechtblad omhoog geklapt kan worden (bij jou tussen spoelbak en gaspitten) zo dat je bij de voorstoelen kan komen. Bij slecht weer en voor extra ruimte is het verwijderen van het tussenschot best handig. Dan loop je binnendoor naar achteren en op de stolen kan je veel spullen kwijt als je ergens wat langer staat.
Klass
Berichten: 218
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:51

Re: Ombouwverslag Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Klass »

Ik ben het met Ivo eens over dat het verwijderen van het tussenschot veel voordelen heeft.
Je kan ook een soort luik of deurtje in het midden van het schot maken, zodat je er iig doorheen kan. Ik kwam dit filmpje tegen, waarin ze het midden van de keuken verwijderbaar hebben gemaakt, dat is voor jou misschien ook een idee; https://youtu.be/xQBJHDmFVWY
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Ivo en Klass, grappig, ik geloof dat jullie hetzelfde bedoelen! Ik vind het filmpje heel interessant. Ik doe dat nu niet, ik heb ook een bankje voorin en geen losse stoel dus je zou er sowieso niet tussendoor kunnen. Maar als ik ooit van mening verander en toch binnendoor wil kunnen, dan zou ik het zo doen. De aanpassing is dan niet eens heel groot. Maar voorlopig blijven we bij een dichte wand. Wel met schuifraam.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Ivo-windsurf schreef: Wij hebben ook 1 dakluik boven bed van 40/40 en bij de voorramen van die windspoilers. Achterin bij de achterlichten zit in de kokers een rubber dop die je omhoog kan duwen, dit zorgt voor extra ventilatie.
Is dat bij elke bus zo? Of heb je ook een Master of een van zijn drielingbroertjes? Want dan ga ik even zoeken bij de achterlichten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Klass
Berichten: 218
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:51

Re: Ombouwverslag Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Klass »

Als je op pagina 3 kijkt heb je je antwoord😜
Gebruikersavatar
Ivo-windsurf
Berichten: 113
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46

Re: Ombouwverslag Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Ivo-windsurf »

Jean Baret schreef:
vr 27 nov 2020, 16:49
Ivo-windsurf schreef: Wij hebben ook 1 dakluik boven bed van 40/40 en bij de voorramen van die windspoilers. Achterin bij de achterlichten zit in de kokers een rubber dop die je omhoog kan duwen, dit zorgt voor extra ventilatie.
Is dat bij elke bus zo? Of heb je ook een Master of een van zijn drielingbroertjes? Want dan ga ik even zoeken bij de achterlichten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We hebben inderdaad dezelfde leuke bus:)
Ik heb je al eerder een pm gestuurd via mail, als je foto't wil ontvangen hoor ik het wel.
Succes dit weekend.
Gebruikersavatar
henka
Berichten: 199
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 0:12
Locatie: gelderland
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door henka »

weer leuk zo'n zelfbouw verslag over een L1H2 bus. Want die zijn er inderdaad niet zoveel.
wel handig op de weg en parkeren en verder slim indelen.
wij hebben een aantal jaar geleden het andere broertje van de Master, de Nissan Interstar, die er dus precies zo uitziet, omgebouwd tot camper. (ook een L1H2 !)
ondanks de kleine ruimte zit "alles" er in. Leuk dat binnen die ruimte jullie toch weer een ander ontwerp hebben gemaakt.
we hebben er toen een soort blog van gemaakt. kun je zien wat we toen (2013) bedacht hebben.
De bus (uit 2006) loopt nog steeds prima en wordt volop gebruikt!
groet

Henk
Afbeelding
Nissan Interstar, 4.99m zelfbouw, 100Pk, 2006
http://www.mijnbuscamper.nl
Gebruikersavatar
Ivo-windsurf
Berichten: 113
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46

Re: Ombouwverslag Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Ivo-windsurf »

Goedenavond, leuk om de ombouwverhalen te zien en te lezen. Ook tijdens mijn bouw heb ik veel grbuik gemaakt van de tips op dit forum.
Om de vraag waar de lucht gaten zitten in de koker bij de achterlichten te beantwoorden heb ik vanmiddag nog even twee foto's gemaakt. Het maken van een mooie pijp naar buiten met een 12v ventilator er in lijkt mij een mooi klusje voor deze winter.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ivo-windsurf op zo 29 nov 2020, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ivo-windsurf
Berichten: 113
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46

Re: Ombouwverslag Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Ivo-windsurf »

albertrietjens schreef:
zo 29 nov 2020, 17:29
Hier een impressie van onze inbouw

https://youtu.be/VPkmbKeHWvU
Ook een slimme plek voor je surfplanken:)
Toilet systeem vind ik top bedacht.
Gebruikersavatar
albertrietjens
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 13:33
Locatie: Nederweert

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door albertrietjens »

We zijn klein genoeg (<1.70m) dus dat was een goede oplossing voor ons. Op die manier kan ik boven in 2 boards, 4 masten en 2 tot 5 zeilen meenemen.

Afbeelding

Die lucht gaten daar moet ik ook eens naar gaan kijken :D Geeft inderdaad mogelijkheden voor geforceerde ventilatie. Ik heb nog wel plek:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Klass schreef:
vr 27 nov 2020, 18:42
Als je op pagina 3 kijkt heb je je antwoord😜
Duh, natuurlijk... :crazy: Ik haalde weer eens mensen door elkaar, dacht dat jij dat was. In Tapatalk kan je niet terugkijken als je aan het reageren bent.

@Ivo heel gek maar ik heb geen pm van je. Misschien in mijn oude account? Dan moet ik daar even inloggen. Enorm bedankt voor de foto's! Dat is handig. Als ik weer bij de bus ben, zal ik eens kijken of ik die kan vinden. Kan er meteen een roostertje voor tegen de muggen!
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

albertrietjens schreef:
zo 29 nov 2020, 17:29
Hier een impressie van onze inbouw

https://youtu.be/VPkmbKeHWvU
Mooi hoor! Ik vind het toilet heel slim. Ik heb de links nog eens bekeken en zie dat Harrie toch iets anders in elkaar zat dan mijn plan, maar het scheelt niet veel.
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Plaats reactie