Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Ja ik denk dat Peter het hele verhaal niet helemaal gevolgd heeft...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Ja, soms heb je van die "o sh.." momentjes. Oplossing voor zoeken en weer door.
Succes,
Walter
Succes,
Walter
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Hoi Jean,
Zie net pas je topic. Je schrijft leuk. Mooie vorderingen en wat zijn die kussen strak geworden. Knap werk!
Gr,
Maarten
Zie net pas je topic. Je schrijft leuk. Mooie vorderingen en wat zijn die kussen strak geworden. Knap werk!
Gr,
Maarten
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Zeker. Achteraf was die toestand met de zitplaatsen ook een domme denkfout maar die had ik blijkbaar alweer achter me gelaten.walda schreef:Ja, soms heb je van die "o sh.." momentjes. Oplossing voor zoeken en weer door.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Jean Baret op ma 03 mei 2021, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Dank, Maarten! Die kussens zijn het enige onderdeel waar ik geen beginner ben, blijkbaar valt het op.fostar82 schreef:Hoi Jean,
Zie net pas je topic. Je schrijft leuk. Mooie vorderingen en wat zijn die kussen strak geworden. Knap werk!
Gr,
Maarten
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Goed. Ik kwam er niet uit dus wat zegt het panel, links of rechts? Links extra sterk, rechts extra flexibel (wat met zo’n beweeglijke luifel misschien wel verstandig is).
Het stripje, hier nog met ducttape vast aan de bus:
Sent from my iPhone using Tapatalk
Het stripje, hier nog met ducttape vast aan de bus:
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Hoi Jean,
Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt, als je het profieltje voor ongeveer een cm breed of meer vastplakt en dat over een lengte van ongeveer 2,5 meter, dan zijn dit veel vierkante centimeters en dus houdkracht. Wel de te verlijmen oppervlakten goed ontvetten, schuren en weer ontvetten.
Succes,
Walter
Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt, als je het profieltje voor ongeveer een cm breed of meer vastplakt en dat over een lengte van ongeveer 2,5 meter, dan zijn dit veel vierkante centimeters en dus houdkracht. Wel de te verlijmen oppervlakten goed ontvetten, schuren en weer ontvetten.
Succes,
Walter
- Ivo-windsurf
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Hoi Jean,
De kit die je laat zien zal vast sterk genoeg zijn. Ik heb zelf hele goede ervaringen met Otto coll m560 (samen gekocht met het profiel voor luifel).
Zelfs een Tenax Loxx rond plaatje dat ik op de bus heb geplakt heeft afgelopen week een windscherm met drukknopen gehouden.
Succes!
Ivo
De kit die je laat zien zal vast sterk genoeg zijn. Ik heb zelf hele goede ervaringen met Otto coll m560 (samen gekocht met het profiel voor luifel).
Zelfs een Tenax Loxx rond plaatje dat ik op de bus heb geplakt heeft afgelopen week een windscherm met drukknopen gehouden.
Succes!
Ivo
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Dank voor de input. Ik heb het op de kleurloze flexibele kit gehouden. Strip zit aan de bus.
De ruimte boven de cabine is nu ook geïsoleerd met dikke armaflex. Wat is het toch handig spul, het was een klusje van tien minuten. Afwerken moet nog, met stretchvilt, denk ik.
We hebben ook de achterdeuren geïsoleerd. Daar heb ik tot op het laatste moment erg getwijfeld maar uiteindelijk heb ik de randen van de deuren met 9mm armaflex bekleed en de ‘ramen’ met wol.
Daarna triplex erop. Het zit nu mooi tegen de stijlen aan (die ook 9mm armaflex hebben).
Dankzij wat handige viezigheid aan de deuren kon ik precies zien waar de deur aansluit tegen de bus. Ik ben met het armaflex redelijk dicht langs die rand gegaan. Ik wilde het ook nog bekleden met vilt maar eigenlijk verdwijnt het armaflex helemaal achter de triplex. Misschien doe ik het later nog. Hier is dus nog een dunne plaat triplex op gegaan, net als bij de linkerdeur. Nog een paar plekken moeten nog wat vilt hebben want daar zie je het armaflex nog wel. In ieder geval sluit de isolatie van beide kanten nu goed aan. Ik las een paar posts over mensen die twijfelen over de bekleding van de achterdeuren, ik heb het dus zo gedaan. Je kunt er ook heel mooi vilt omheen plakken en het netjes afwerken, omdat je dat vilt net mooi om dat hoekje tussen blik en armaflex kunt vouwen. Ik heb dat hier niet gedaan maar wel op andere plekken, bijvoorbeeld langs het plafond.
Je ziet dat ik alleen de bovenste helften heb gedaan. De onderkanten moeten nog. Kom er niet echt uit. Ik wil de platen er nog vanaf kunnen halen omdat daarachter de mechanieken van de deuren zitten, dus waarschijnlijk wordt het alleen vilt langs de randen tot achter de platen en dan de platen er weer bovenop. Het maakt me niet zoveel uit dat het onder het bed wat minder mooi wordt. Als het maar mooi is als de deuren dicht zijn.
Alles is nu geïsoleerd, behalve de bovenkant van de schuifdeur om het raam heen. Afwerken moet daar ook nog. Er moet sowieso nog veel afwerking gebeuren. Maar eerst even voor het eerst de bus uitlaten. Lang weekend weg. Nu nog even schoonmaken en inpakken en dan kan de vuurdoop beginnen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
De ruimte boven de cabine is nu ook geïsoleerd met dikke armaflex. Wat is het toch handig spul, het was een klusje van tien minuten. Afwerken moet nog, met stretchvilt, denk ik.
We hebben ook de achterdeuren geïsoleerd. Daar heb ik tot op het laatste moment erg getwijfeld maar uiteindelijk heb ik de randen van de deuren met 9mm armaflex bekleed en de ‘ramen’ met wol.
Daarna triplex erop. Het zit nu mooi tegen de stijlen aan (die ook 9mm armaflex hebben).
Dankzij wat handige viezigheid aan de deuren kon ik precies zien waar de deur aansluit tegen de bus. Ik ben met het armaflex redelijk dicht langs die rand gegaan. Ik wilde het ook nog bekleden met vilt maar eigenlijk verdwijnt het armaflex helemaal achter de triplex. Misschien doe ik het later nog. Hier is dus nog een dunne plaat triplex op gegaan, net als bij de linkerdeur. Nog een paar plekken moeten nog wat vilt hebben want daar zie je het armaflex nog wel. In ieder geval sluit de isolatie van beide kanten nu goed aan. Ik las een paar posts over mensen die twijfelen over de bekleding van de achterdeuren, ik heb het dus zo gedaan. Je kunt er ook heel mooi vilt omheen plakken en het netjes afwerken, omdat je dat vilt net mooi om dat hoekje tussen blik en armaflex kunt vouwen. Ik heb dat hier niet gedaan maar wel op andere plekken, bijvoorbeeld langs het plafond.
Je ziet dat ik alleen de bovenste helften heb gedaan. De onderkanten moeten nog. Kom er niet echt uit. Ik wil de platen er nog vanaf kunnen halen omdat daarachter de mechanieken van de deuren zitten, dus waarschijnlijk wordt het alleen vilt langs de randen tot achter de platen en dan de platen er weer bovenop. Het maakt me niet zoveel uit dat het onder het bed wat minder mooi wordt. Als het maar mooi is als de deuren dicht zijn.
Alles is nu geïsoleerd, behalve de bovenkant van de schuifdeur om het raam heen. Afwerken moet daar ook nog. Er moet sowieso nog veel afwerking gebeuren. Maar eerst even voor het eerst de bus uitlaten. Lang weekend weg. Nu nog even schoonmaken en inpakken en dan kan de vuurdoop beginnen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
- Ivo-windsurf
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Veel plezier, je gaat er van genieten.
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Hoi Jean,
Bij mijn vorige ombouw project ben ik fan geworden van schapenwol, nu heb ik gedeeltelijk armaflex gebruikt in combinatie met wol. Ik kan niet anders zeggen dat die combi mij perfect bevallen is. Ik wens je een fijn uitje toe
Walter
Bij mijn vorige ombouw project ben ik fan geworden van schapenwol, nu heb ik gedeeltelijk armaflex gebruikt in combinatie met wol. Ik kan niet anders zeggen dat die combi mij perfect bevallen is. Ik wens je een fijn uitje toe
Walter
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Ik ben inmiddels ook fan van Armaflex. Al zou ik de holtes een volgende keer met schapenwol doen. Heeft me met Armaflex veel tijd gekost.
Veel plezier met uitlaten!! Het gaat vast bevallen.
Veel plezier met uitlaten!! Het gaat vast bevallen.
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
De maiden voyage ging perfect. Het weer was redelijk knudde behalve vrijdag, maar het busje heeft het prima gehouden. Het is wel handig om snel meer bergruimte te maken in de keuken. Gelukkig is dat een snel klusje.
Het allerleukste was dat de koelbox vier dagen moeiteloos is doorgekomen zonder stroom. Ik heb zelfs geen koel-elementen hoeven wisselen. Dat vind ik heel positief, dat betekent dat een weekend zonder stroom wel zal gaan. Het was natuurlijk niet heel erg warm maar vier dagen is wel lang.
Ik was met vrienden op een natuurkampeerterrein bij Linschoten, verder alleen maar tenten in de groep. Dan is een bus met luifel ineens een hele luxe met dit weer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Het allerleukste was dat de koelbox vier dagen moeiteloos is doorgekomen zonder stroom. Ik heb zelfs geen koel-elementen hoeven wisselen. Dat vind ik heel positief, dat betekent dat een weekend zonder stroom wel zal gaan. Het was natuurlijk niet heel erg warm maar vier dagen is wel lang.
Ik was met vrienden op een natuurkampeerterrein bij Linschoten, verder alleen maar tenten in de groep. Dan is een bus met luifel ineens een hele luxe met dit weer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Tof dat het beviel Jean! Je vrienden zullen wel jaloers naar je busje hebben gekeken, zeker met dit weer. Zo vervelend regen in een tent.
Je had de koelbox niet aan de 12v begrijp ik?
Je had de koelbox niet aan de 12v begrijp ik?