Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Ja ik denk dat Peter het hele verhaal niet helemaal gevolgd heeft...


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door walda »

Ja, soms heb je van die "o sh.." momentjes. Oplossing voor zoeken en weer door.

Succes,

Walter
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door fostar82 »

Hoi Jean,

Zie net pas je topic. Je schrijft leuk. Mooie vorderingen en wat zijn die kussen strak geworden. Knap werk!

Gr,
Maarten
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

walda schreef:Ja, soms heb je van die "o sh.." momentjes. Oplossing voor zoeken en weer door.
Zeker. Achteraf was die toestand met de zitplaatsen ook een domme denkfout maar die had ik blijkbaar alweer achter me gelaten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Jean Baret op ma 03 mei 2021, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

fostar82 schreef:Hoi Jean,

Zie net pas je topic. Je schrijft leuk. Mooie vorderingen en wat zijn die kussen strak geworden. Knap werk!

Gr,
Maarten
Dank, Maarten! Die kussens zijn het enige onderdeel waar ik geen beginner ben, blijkbaar valt het op. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Goed. Ik kwam er niet uit dus wat zegt het panel, links of rechts? Links extra sterk, rechts extra flexibel (wat met zo’n beweeglijke luifel misschien wel verstandig is).

Afbeelding

Het stripje, hier nog met ducttape vast aan de bus:

Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door walda »

Hoi Jean,

Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt, als je het profieltje voor ongeveer een cm breed of meer vastplakt en dat over een lengte van ongeveer 2,5 meter, dan zijn dit veel vierkante centimeters en dus houdkracht. Wel de te verlijmen oppervlakten goed ontvetten, schuren en weer ontvetten.

Succes,

Walter
Gebruikersavatar
Ivo-windsurf
Berichten: 113
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Ivo-windsurf »

Hoi Jean,

De kit die je laat zien zal vast sterk genoeg zijn. Ik heb zelf hele goede ervaringen met Otto coll m560 (samen gekocht met het profiel voor luifel).
Zelfs een Tenax Loxx rond plaatje dat ik op de bus heb geplakt heeft afgelopen week een windscherm met drukknopen gehouden.
Succes!
Ivo
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

Dank voor de input. Ik heb het op de kleurloze flexibele kit gehouden. Strip zit aan de bus.

De ruimte boven de cabine is nu ook geïsoleerd met dikke armaflex. Wat is het toch handig spul, het was een klusje van tien minuten. Afwerken moet nog, met stretchvilt, denk ik.

We hebben ook de achterdeuren geïsoleerd. Daar heb ik tot op het laatste moment erg getwijfeld maar uiteindelijk heb ik de randen van de deuren met 9mm armaflex bekleed en de ‘ramen’ met wol.

Afbeelding

Daarna triplex erop. Het zit nu mooi tegen de stijlen aan (die ook 9mm armaflex hebben).

Afbeelding

Dankzij wat handige viezigheid aan de deuren kon ik precies zien waar de deur aansluit tegen de bus. Ik ben met het armaflex redelijk dicht langs die rand gegaan. Ik wilde het ook nog bekleden met vilt maar eigenlijk verdwijnt het armaflex helemaal achter de triplex. Misschien doe ik het later nog. Hier is dus nog een dunne plaat triplex op gegaan, net als bij de linkerdeur. Nog een paar plekken moeten nog wat vilt hebben want daar zie je het armaflex nog wel. In ieder geval sluit de isolatie van beide kanten nu goed aan. Ik las een paar posts over mensen die twijfelen over de bekleding van de achterdeuren, ik heb het dus zo gedaan. Je kunt er ook heel mooi vilt omheen plakken en het netjes afwerken, omdat je dat vilt net mooi om dat hoekje tussen blik en armaflex kunt vouwen. Ik heb dat hier niet gedaan maar wel op andere plekken, bijvoorbeeld langs het plafond.

Afbeelding

Je ziet dat ik alleen de bovenste helften heb gedaan. De onderkanten moeten nog. Kom er niet echt uit. Ik wil de platen er nog vanaf kunnen halen omdat daarachter de mechanieken van de deuren zitten, dus waarschijnlijk wordt het alleen vilt langs de randen tot achter de platen en dan de platen er weer bovenop. Het maakt me niet zoveel uit dat het onder het bed wat minder mooi wordt. Als het maar mooi is als de deuren dicht zijn.

Alles is nu geïsoleerd, behalve de bovenkant van de schuifdeur om het raam heen. Afwerken moet daar ook nog. Er moet sowieso nog veel afwerking gebeuren. Maar eerst even voor het eerst de bus uitlaten. Afbeelding Lang weekend weg. Nu nog even schoonmaken en inpakken en dan kan de vuurdoop beginnen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Ivo-windsurf
Berichten: 113
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Ivo-windsurf »

Veel plezier, je gaat er van genieten.
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door walda »

Hoi Jean,

Bij mijn vorige ombouw project ben ik fan geworden van schapenwol, nu heb ik gedeeltelijk armaflex gebruikt in combinatie met wol. Ik kan niet anders zeggen dat die combi mij perfect bevallen is. Ik wens je een fijn uitje toe :thumbup:

Walter
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door fostar82 »

Ik ben inmiddels ook fan van Armaflex. Al zou ik de holtes een volgende keer met schapenwol doen. Heeft me met Armaflex veel tijd gekost.

Veel plezier met uitlaten!! Het gaat vast bevallen.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door Jean Baret »

De maiden voyage ging perfect. Het weer was redelijk knudde behalve vrijdag, maar het busje heeft het prima gehouden. Het is wel handig om snel meer bergruimte te maken in de keuken. Gelukkig is dat een snel klusje.
Het allerleukste was dat de koelbox vier dagen moeiteloos is doorgekomen zonder stroom. Ik heb zelfs geen koel-elementen hoeven wisselen. Dat vind ik heel positief, dat betekent dat een weekend zonder stroom wel zal gaan. Het was natuurlijk niet heel erg warm maar vier dagen is wel lang.
Ik was met vrienden op een natuurkampeerterrein bij Linschoten, verder alleen maar tenten in de groep. Dan is een bus met luifel ineens een hele luxe met dit weer.

Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje



Bericht door fostar82 »

Tof dat het beviel Jean! Je vrienden zullen wel jaloers naar je busje hebben gekeken, zeker met dit weer. Zo vervelend regen in een tent.

Je had de koelbox niet aan de 12v begrijp ik?
Plaats reactie