dakluik Iveco trillen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
jolante
Berichten: 9
Lid geworden op: di 13 okt 2020, 21:22

dakluik Iveco trillen



Bericht door jolante »

Hallo allemaal,
Ondertussen druk bezig geweest met het leeg maken van de nieuw aangekochte Iveco bus. wanden en vloer zijn er al uit! Tijd voor wat licht! We hebben een dakluik laten plaatsen in onze Iveco Daily. En dat zit er super mooi in, maar nu heb ik een vraagje, als we de zijdeur dicht "gooien". Dan trilt de hele boel vreselijk hard. Iemand hier ervaring mee? Ik heb geprobeerd met ijzer en hout een extra steun te geven, maar dat neemt niet alles weg.
Iemand tips....
zwaardere ondersteuning maken?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes Jolante
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: dakluik Iveco trillen



Bericht door kampo »

Het lijkt alsof de originele togen niet voldoende opgevuld zijn en het dak er zwevend boven zit.
Je dakluik moet natuurlijk voldoende gesteund worden door een houten kader. Ik zie dat bij je kader enkel een omranding gemaakt is. Meestal volstaat dat, soms niet.
Als het probleem door overdruk komt bij het sluiten van de deur dan kan je een overdruk ventiel plaatsen of meerdere ventilatie openingen maken. Dat moet je trouwens altijd.
Groeten Kampo
jolante
Berichten: 9
Lid geworden op: di 13 okt 2020, 21:22

Re: dakluik Iveco trillen



Bericht door jolante »

Klopt dat het lijkt dat de togen niet gevuld zijn, maar er zit eigenlijk nog een balk in de balk... en die zit strak tegen het plafond. Aan de voorkant van het luik is ook geen echte speling... het is dus vooral achter wat trilt bij sluiten.
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: dakluik Iveco trillen



Bericht door leftlanebandit »

Dat hadden wij ook na het inbouwen van een dakluik. Na het isoleren van het dak en het aanbrengen van de plafond plaatjes was het weg.


Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk

jolante
Berichten: 9
Lid geworden op: di 13 okt 2020, 21:22

Re: dakluik Iveco trillen



Bericht door jolante »

@leftlanebandit
Wat voor isolatie en plafond heb jij dan ingebouwd? En niks verstevigd?
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: dakluik Iveco trillen



Bericht door leftlanebandit »

Wij hebben het dak geïsoleerd met Xtrem en voor het plafond hebben we 5mm populieren multiplex gebruikt en aan de zijkant van het dak hebben we kastjes die geven ook weer stevigheid aan het geheel en zowel de isolatie als het plafond zijn met elkaar verlijmd en vormen zo een geheel

Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk

jolante
Berichten: 9
Lid geworden op: di 13 okt 2020, 21:22

Re: dakluik Iveco trillen



Bericht door jolante »

@leftlanebandit
Dankjewel... dus het 5mm hout heb je ook weer verlijmd aan de isolatie? En kastjes zullen inderdaad wat extra steun kunnen geven, dat is misschien wel nog een extra idee!
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: dakluik Iveco trillen



Bericht door leftlanebandit »

[ja d plafond platen zijn ook weer verlijmd met de isolatie
Plaats reactie