Welk draaiplateau Citroen Jumper (2009)?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
bekend

Welk draaiplateau Citroen Jumper (2009)?

Bericht door bekend » zo 25 okt 2020, 13:55

Hallo, ik heb al even gezocht maar kom er niet helemaal uit.
Welk draaiplateau kan ik het beste aanschaffen voor mijn stoelen. Citroen jumper 2009.
Bus is al gekeurd met 2 zitplaatsen in de camper.
Kan kiezen scopema, fasp, sportscraft. Het gaat mij erom welke het beste draait zonder veel met de stoel heen en weer te schuiven?

Aart

henk en lila

Re: Welk draaiplateau Citroen Jumper (2009)?

Bericht door henk en lila » zo 25 okt 2020, 16:20

De sportscraft die ik heb zijn niet geweldig. De asymmetrische voor de bestuurder moet ik nog de rugleuning verticaal zetten (met die draaiknop), het stuur laten zakken richting dashboard en veel op de rails naar voor en achter en dan lukt het draaien net.
Originele stoelen, type 2008.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw (nog niet af); daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).

gjvonk

Bericht door gjvonk » zo 25 okt 2020, 18:00

Zowel in mijn vorige als huidige Pössl zitten a-symmetrische draaiplateaus, maar dan voor-achter a-symmetrisch. Volgens mij zijn dat eigen merk plateaus van Dethleffs, maar zitten ze ook in Adria campers.

Om goed te draaien, moet ik alleen de stoelen dichter naar het stuur / dashboard schuiven, anders loopt de rugleuning vast tegen de B-stijl.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan

bekend

Bericht door bekend » zo 25 okt 2020, 18:34

Bedankt alvast
Heb ook draaiplateaus van CTA gezien voor 145 euro, zowel passagiers als bestuurdersstiel zijn hetzelfde. Iemand daar ervaring mee?

joske501

Bericht door joske501 » ma 26 okt 2020, 15:00

Beste,

Ik heb draaiplateau's waarbij je zonder enige manipulatie van stuur of zetel vanuit de rijderspositie kan draaien naar de tafel toe en dat terwijl je er op blijft zitten.
Maar ik denk dat ze niet meer gemaakt worden.
info van 2009:
Draaisokkel links (bestuurder) Reimo nr 59640
Draaisokkel rechts Reimo nr 59641

Ik heb de draaiplateau's opgemeten en volledig in autocad uitgetekend van hoe ik ze zou maken.
Ter info, het draaicenter moet 25 mm uit het center staan naar het midden toe en 70 mm uit het center naar achter toe (weg van het stuur).
Wie autocad kan bekijken kan van mij de tekening per mail bekomen. Het ganse systeem is gemaakt uit gesneden, geplooide en gelezerde plaat en een gedraaide grote ring uit POM (Polyoxymethyleen) Alle maten staan op tekening. Hoe je dit gekeurd krijgt is een ander verhaal.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen

Plaats reactie