Keuken in een lade?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Dicki
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 07 okt 2020, 20:51

Keuken in een lade?



Bericht door Dicki »

Even een vraagje:
Is het toegestaan voor RDW en Belasting om de keuken blad zoals op de afbeelding in te bouwen in een lade en onder het bed te schuiven als je hem niet gebruikt? (Geleiders van 80-120 cm.)
Of moet het echt een keukenkast zijn van 60 cm hoog die vast gebouwd is?
Zou het anders een mogelijkheid zijn om een kastje van 60 cm hoog op een ladegeleider zetten en onder het bed schuiven?
Dit zou voor mij weer mogelijkheden bieden.
Alvast bedankt voor jullie ervaringen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Keuken in een lade?



Bericht door DucatoDolf »

Hier is al meer over geschreven. Er zijn voorbeelden van fabriekscampers die iets dergelijks hebben. De maten 60cm hoog is de enige. Houd je daaraan. En het moet vast aan de bus zitten. Dus geen clicksysteem, vleugelmoeren of elastieken. Maar neem de proef op de som en vertel ons hoe het is afgelopen :wink: . Ik ben ook bezig met een opklapkeuken die wel vast zit.
Hier een draadje wat er ook over gaat :https://camperforum.nl/viewtopic.php?f= ... 9#p1961469
Dicki
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 07 okt 2020, 20:51

Re: Keuken in een lade?



Bericht door Dicki »

DucatoDolf schreef:
za 17 okt 2020, 18:49
Hier is al meer over geschreven. Er zijn voorbeelden van fabriekscampers die iets dergelijks hebben. De maten 60cm hoog is de enige. Houd je daaraan. En het moet vast aan de bus zitten. Dus geen clicksysteem, vleugelmoeren of elastieken. Maar neem de proef op de som en vertel ons hoe het is afgelopen :wink: . Ik ben ook bezig met een opklapkeuken die wel vast zit.
Hier een draadje wat er ook over gaat :https://camperforum.nl/viewtopic.php?f= ... 9#p1961469
Ben wel benieuwd naar een foto van je opklap keuken, is dat wel toegestaan denk je?
Bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Keuken in een lade?



Bericht door DucatoDolf »

ja ik ben dus nog bezig, heb er denk ik nog geen foto van. Zal volgende week ff foto maken. Ik ga er vanuit van wel. Omdat de regels eisen zijn en er veder niets over te vinden is vind ik dat ze het goed moeten keuren. Maar ja, geen idee of de keurmeester dat ook vindt. Zal als ze het niet goed vinden wel lastig uit te leggen voor ze zijn.
Dicki
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 07 okt 2020, 20:51

Re: Keuken in een lade?



Bericht door Dicki »

DucatoDolf schreef:
za 17 okt 2020, 20:03
ja ik ben dus nog bezig, heb er denk ik nog geen foto van. Zal volgende week ff foto maken. Ik ga er vanuit van wel. Omdat de regels eisen zijn en er veder niets over te vinden is vind ik dat ze het goed moeten keuren. Maar ja, geen idee of de keurmeester dat ook vindt. Zal als ze het niet goed vinden wel lastig uit te leggen voor ze zijn.
Zat zojuist nog eens de eisen te bekijken.
Een vast keukenblok bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Het werkblad is minimaal 60 cm hoog,

Keukenblok hoeft blijkbaar geen 60 cm hoog te zijn als het werkblad maar 60 hoog is. dat er maar 30 cm kastruimte onder dat werkblad zit is dan lijkt mij ook geen probleem, als het werkblad maar op 60 cm hoog zit :-)

Ik ben heel benieuwd.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Keuken in een lade?



Bericht door annoh »

Bij de RDW keuring heb ik nog nooit problemen gehad met opklapbare kookplaten en uitschuifbare spoelbakken.
MikevH
Berichten: 77
Lid geworden op: di 13 okt 2020, 16:21

Re: Keuken in een lade?



Bericht door MikevH »

annoh schreef:
zo 18 okt 2020, 14:15
Bij de RDW keuring heb ik nog nooit problemen gehad met opklapbare kookplaten en uitschuifbare spoelbakken.
heb je hier foto's van? Ik ben aan het bedenken hoe ik dit voor elkaar kan krijgen in mijn ford transit custom.....
roma
Berichten: 4562
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Keuken in een lade?



Bericht door roma »

Enkele ideeen uit Zuid Afrika:
https://www.caravansa.co.za/product/mob ... g-kitchen/
https://www.google.com/search?q=south+a ... 20&bih=937

Veel voorbeelden zijn ook te vinden in outdoorlanden als Australie en Nieuw Zeeland. Google!
Plaats reactie