Vrachtwagen met vermelding camper op kenteken?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Uitgeschreven

Re: Vrachtwagen met vermelding camper op kenteken?



Bericht door Uitgeschreven »

TS woont in NL.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vrachtwagen met vermelding camper op kenteken?



Bericht door Kroppie »

en er zijn antwoorden van niet nederlanders, geeft verwarring denk ik.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Vrachtwagen met vermelding camper op kenteken?



Bericht door Atoz »

Als een Belg verwijzen wil naar evofenedex.nl
Wat denk je dan?

Ik denk dan dat een Belg zich ook kan verdiepen in buitenlandse wetteksten.
Wetgeving is helaas niet altijd even duidelijk.

En dan denk ik....Europa....
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Vrachtwagen met vermelding camper op kenteken?



Bericht door kampo »

O309B schreef:
za 31 okt 2020, 9:41
Nog steeds een onduidelijke tekst. Want wat betekent: " Een tot camper omgebouwd voertuig wordt in Nederland niet als zodanig beschouwd."? Moet het dan op kenteken als een camper staan? Of moeten ze gewoon schrijven: "als je geen commercieel vervoer verricht met je voertuig > 7.500 kg, heb je geen tachograaf nodig". Niet commercieel vervoer < 7.500 kg is immers ook vrijgesteld.
Het lijkt mij dat de vraag rechtstreeks aan de Inspectie Leefomgeving en Transport gesteld moet worden. Dat zijn degenen waarvan de burger veronderstelt dat ze het weten. Maar ja, ik heb geen vrachtwagen. ...
Daar ben ik het wel mee eens. Het is voor de 2de keer dat ze er in slagen van iets onvoldoende te formuleren.

Dus zal je net zoals ik de wetteksten moeten napluizen. Wat op kenteken staat is wat het voertuig is.
Inzake tachograaf zijn die allemaal Europees en dus hetzelfde voor BE en NL. Logisch anders zou er oneerlijke concurrentie zijn.
Als je een andere mening hebt onderbouw die dan want anders is zo een BE NL opmerking waardeloos of is het als dooddoener gedacht ?
Dus helemaal geen verwarring :-B
Groeten Kampo
Uitgeschreven

Re: Vrachtwagen met vermelding camper op kenteken?



Bericht door Uitgeschreven »

Ik denk dat je niet alleen naar de letter van de wet moet kijken maar ook in de geest van de wet moet denken. Waar is die voor bedoeld: het registreren van arbeidstijden om zo oneerlijke concurrentie te bannen. Concurrentie is er alleen in het commercieel vervoer. Daarnaast heb je ook niet-commercieel vervoer, en dat is niet de tot camper omgebouwde vrachtwagen < 7.500kg. Ik denk dat je eerder moet denken aan transport van hulpgoederen zoals kleding naar het voormalige Oostblok. Wel goederen dus maar niet commercieel.
De hele EU wetgeving is niet bedoeld voor privé-voertuigen waarmee je een rondje Europa rijd met je vrouw, kinderen en Golden Retriever. Wat heeft het voor zin om je rijtijden te registreren als er geen sprake is van concurrentie?

Tijd voor koffie, de vrouw komt binnen met de wolven!
Martin
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Vrachtwagen met vermelding camper op kenteken?



Bericht door de Jonckheer »

Het is maar net hoe het eruit ziet. Wij werden in Italië aangehouden (meteen de enige keer dat we zijn aangehouden in 12 jaar :lol: ) omdat de agenten het maar een vreemd gezicht vonden, een touringcar met een autoambu met auto erop daaraan vast. Toen het woord camper viel wisten ze meteen dat het helemaal niet zo vreemd was en namen ze vriendelijk afscheid zonder ook maar ergens naar te vragen verder.
Plaats reactie