Het is wellicht wel wat rigoureus, maar anders was het lastig dicht te krijgen. We hebben nu minimaal 5cm overlap. Aan de binnenkant zit een panlat en er zitten 2 kit rupsen rondom (sikalastomer 710). Elke 25 a 30 cm zit een rvs bout erdoorheen. Overal komt de kit aan de binnen en buitenkant eruit ‘buiken’. Ik denk niet dat het er beter van wordt om hier nog wat overheen te plakken. Alleen maar kans op vochtophoping als het net niet 100% dicht zit.
Het achterste Luik is nog prima van staat en zit ook beter gemonteerd. Mocht deze slecht worden is hij te vervangen door dezelfde maat.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De kit laag die er nog tussen zit dik genoeg? Het er uit buiken is dus weggedrukte kit. De Sika 710 is toch dat zacht blijvende spul? Waarom niet met een polymeer gelijmd als ik vragen mag?
Ik heb me nog even ingelezen over dat rubberseal. Dat is misschien nog niet zo gek.
Is dat ook te adviseren bij de standaard montage van een dakraam eigenlijk?
Rubberseal is niet geschikt voor montage, het is echt bedoeld om naden en kieren dicht te maken, zelfs zwembaden worden er water dicht mee gemaakt.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991. Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Tja 100 duizend soorten kit en wanneer gebruik je wat. Ik las op internet dat Sika 710 geadviseerd en veel gebruikt werd voor dakluik montage.
Het is wat groter geworden, maar het idee is hetzelfde als een dakluik
Dat rubberseal niet gebruikt wordt als montage was me duidelijk. Maar ook bij een dakluik kan je de rand dicht maken met rubberseal.
Klopt de randen van het luik / dak bij droog weer en een droog dak met een kwast in de seal zetten en dit na een paar uur herhalen. Doe liever 3 dunne lagen dan 1 dikke. Na volledig uitvulcaniseren van bv 3 lagen kan je er donder op zeggen dat de boel echt dicht is, voordeel is dat het gewoon overschilderbaar is.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991. Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.