Hoofdstoten bij een Fiat Ducato H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22882
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Hoofdstoten bij een Fiat Ducato H2



Bericht door PaulBng »

Daar heb je wel een punt.
In mijn versie van de Ducato zit boven de radio een "paneel" met een papierklem erop.
Als je de radio eruit haalt, kun je twee schroeven loshalen en dan dat paneel lichten. Ik heb er een vlakke plaat op geschroefd en paneel weer terug.
Werkt prima voor de zuignapjes.

Edit: we dwalen af
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Hoofdstoten bij een Fiat Ducato H2



Bericht door de hoekies »

piepschuim-isolatiebuis over het langs doorsnijden en over de rand zetten, doet het in ieder geval niet zo`n pijn.
Ik had het probleem bij een VW T4 hoogdak dat je je kop stootte tegen het bovenbed en nu bij een Ducato het opslagloket boven de 2 stoelen zoals TS aangeeft
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9172
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Hoofdstoten bij een Fiat Ducato H2



Bericht door gjvonk »

Na 10 jaar kampioen kamper koppen leer je vanzelf op tijd te bukken

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Hoofdstoten bij een Fiat Ducato H2



Bericht door WoutvanAken »

Ik heb daar nog nooit mijn hoofd aan gestoten, je weet dat die bak daar zit en draait om de tafel naar achter.
Bij het bouwen ook wel overwogen om de balk weg te halen maar toen waren er nog geen fabrieksbouwers die deze balk weghaalden en durfde ik de gok niet te wagen. Nu evt. wel maar ik zou de ruimte boven de cabine niet meer willen missen. Ideaal voor grotere spullen; zonnedoek, badmintonrackets, enz. enz.
Wout.
AadenAnke
Berichten: 13282
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hoofdstoten bij een Fiat Ducato H2



Bericht door AadenAnke »

Ik heb welliswaar een fabriekscamperbus van 2018 ook daar zit deze hoofd stoter in! Na 2 keer hard vloeken niet meer gebeurt. Hoor Anke wel regelmatig zeggen "denk om je hoofd" :lol3: ik ben erg tevreden over de Ducato. Als je nog gaat bouwen denk dan eens aan een soft close systeem

Gr. Aad
Plaats reactie