Busje verbouwen tot camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door kampo »

even aanmoedigen...
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Man jij werkt mooi !

PS die boven en onder ventilatieroostertjes is dat niet overdreven ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door walda »

Dank voor de complimenten.

@Kampo. Ik heb de bestaande beplating gebruikt die in de bus aanwezig was. Die gaten zaten er al in en vallen over naar binnenstekende delen van spantjes die voor de mogelijke raam locatie zitten. Ik moest dus wat met die gaten, de onderste 6, van de drie panelen met 4, vallen onder het bed of achter de rugleuning van de bank. Roostertjes geplaatst met gaas er in zodat er geen beestje achter de wandbeplating komen. Voor de bovenste 6 moet ik nog wat verzinnen, ik denk weg laten vallen achter versierselen aan de wanden.

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door marjasjaak »

Ga je die wandplaten nog bekleden?
De toplaag van die platen zijn al glad, lijkt mij als je gaat bekleden met vilt oid dat je wel goede lijm moet hebben.
Of je moet de plaat opruwen.
Je zou de gaten ook kunnen opvullen met hout van dezelfde dikte.
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door walda »

@ marjasjaak,

Opvullen gaat dus niet omdat die spantjes uitsteken door de plaat, net 2 mm. De wandbeplating heb ik net strak gemaakt en geschilderd, die blijft dus glad en in deze bosbesblauwe kleur en ga ik zeker niet beplakken. Vilt op wanden wil ik niet. Ik begrijp wel dat er vaak voor dit product gekozen wordt omdat het makkelijk verwerkt en zich heel goed laat vormen, maar het is niet mijn keus.

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door walda »

Beste Allemaal,

Gisteren terug van werk op zee. Vandaag schuren en plamuren en weer schuren en schilderen, nu even klaar mee. De scharnieren en klep/lade sluitingen zijn gearriveerd uit China, heel blij mee. Juiste grote sluitingen en van een goede kwaliteit. Even een proefje gedaan. Bij mijn vorige ombouw project heb ik geleerd om eerst over hang en sluitwerk na te denken en dan pas met hout te gaan werken. Meemaken of dit beter bevalt :-B .
slotje 3.jpg
slotje 3.jpg (105.07 KiB) 736 keer bekeken
slotjes 1.jpg
slotjes 1.jpg (82.3 KiB) 736 keer bekeken
scharnieren.jpg
scharnieren.jpg (89.94 KiB) 736 keer bekeken
Morgen weer verder.

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
Greyus Nomadicus
Berichten: 82
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 13:35

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door Greyus Nomadicus »

Lekker bezig Walda!
Niet teveel 'epibreren'. Zonde van de tijd.
To me, old age is always fifteen years older than I am.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door jaap van duijn »

@Walda,

Ben je tevreden over de Chinesche spullen voor "hang en sluit werk".
Wij hadden dacht ik 32 schepen gebouwd in China en vond ik juist dat veel mindere kwaliteit.
Baas sprak dan ook kosten 40% minder al in Europa en 2 schepen bestellen leverde nog meer korting.
Voor mij als techneut viel dit hang en sluit werk met de kwaliteit van het staal zeer tegen, maar ik was de knecht, dus zwijgen en de baas laten doen.
Wel weet ik van schepen gebouwd in Nederland IHC Kinderdijk van 1979 en 1984 zitten de sloten en alles meer nog steeds origineel (kwam ergens uit Hogezand ben naam kwijt), de Chinese spullen van 2014 zijn al 60 % vervangen en ja weer door Europesche spullen.

Hoop voor U dat het niet gaat tegen vallen en natuurlijk heel veel succes - Jaap
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door kampo »

Is dat imitatie van Southco?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door jaap van duijn »

@Kampo,

Ik heb geen namen en of foto's van die spullen.
Was chef machinist op een Duitsland gebouwd schip ook zelf de bouw begeleid - echt Duitse grondigheid niets op te zeggen, maar koste wel in 1999 250 miljoen Duitse marken.
Jaren verschil met de in China gebouwde schepen, en daarvan na 2011 alleen onderhoud programma op afstand uit kantoor in Dubai en in Aalst/Belgie.

grtn Jaap
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door walda »

@ Greyus Nomadicus: Epibreren moet je nooit thuis doen, is echt een werk dingetje :-B

@ jaap van duijn: De kwaliteit is echt zeer goed, zeker veel beter dan wat er veel voor campers en caravans wordt verkocht en gebruikt. Op schepen heb ik anders dan als gebruiker geen ervaring met Chinees hang en sluit werk. Ik ben er heel blij mee.

@ kampo: Weet niet of ze het als imitatie van Southco bedoeld hebben, lijkt er wel veel op.

Vandaag de achter boven kast bevestiging (of was dat 1 woord?) gemaakt en weer schuren, plamuren, schilderen enz enz.
bovenkast.jpg
bovenkast.jpg (152.42 KiB) 595 keer bekeken
en weer schilderen.jpg
en weer schilderen.jpg (199.07 KiB) 595 keer bekeken
Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door walda »

Beste Allemaal,

De dakspanten boven het gedeelte waar ons bed komt hebben een ronde voor aan de zijkanten. Ik wil het plafond graag de zelfde vorm geven. Vandaag 1 mm dik vliegtuigtriplex gekocht en een mal gemaakt om het in drie lagen te lijmen in de juiste vorm. Wilde het eerst doen met gewoon 3,6 mm triplex, maar dat buigt dus niet genoeg. Morgen lijmen, ben benieuwt. Het plafond boven het sta gedeelte wordt door het rechte midden spant vlak en dus met maximale stahoogte.
vliegtuigtriplex.jpg
vliegtuigtriplex.jpg (161.81 KiB) 506 keer bekeken
mal plafont.jpg
mal plafont.jpg (188.76 KiB) 506 keer bekeken

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door jasperenpriscilla »

Gaaf, dit zijn de mooiste oplossingen. volledig iedere laag verlijmen en pas loshalen als het uitgehard is, dan blijft de bocht er fantastisch mooi inzitten.

Dit kan niet anders dan mooi worden! Ik zou wel een paar dikke balken in de lengterichting gebruiken om het op de mal te spannen. Tussen de malspanten zal het nog wel wat omhoog willen flexen,
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door walda »

Vanmorgen geplakt, morgen uit de mal ben benieuwd.
hoekstukken plakken.jpg
hoekstukken plakken.jpg (166.75 KiB) 385 keer bekeken
Boven kast voor achter ook klaar gemaakt inclusief verlichting. Morgen ophangen en aansluiten.
bovenkast 2.jpg
bovenkast 2.jpg (163.85 KiB) 385 keer bekeken
bovenkast 3.jpg
bovenkast 3.jpg (156.51 KiB) 385 keer bekeken
Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4367
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door jheeck »

Ziet er top uit! :bow:
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Plaats reactie