Busje verbouwen tot camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Johan de Jongh
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door Johan de Jongh »

Dan zal er iets met je slot niet goed zijn, de mijne doet het nl wel...
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door PaulBng »

Jammer dan.
Ik ga de deur niet weer demonteren....


Paul
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door walda »

Beste Allemaal,
Zojuist terug van een weekendje Limburg. Vrijdagochtend vertrokken en geluncht in De Peel daarna Thorn bezocht en door naar de camperplaats/camping bij Noorbeek. Schitterend weer en een ontzettend mooi plekje met vrij uitzicht. Rond zessen werd het kouder en kouder en ’s nachts vroor het 5 graden. De dieselkachel doet het prima en ik ben blij met de keus van aanleggen. De lucht circulatie door de bus is prima met de aanzuig laag achter de bestuurdersstoel en de uitblaas onder het bed richting de achterdeuren. Geen warmestroom lucht die tegen je aanblaast, maar egaal lekker. De 200w 230v vloerverwarming is ook heel fijn, geen koude voeten, maar ’s morgens was het wel 2 graden binnen. Dus op tijd de kachel aan. Na twee uur binnen stoken en lekker 20 graden zat er buiten op de auto nog ijs, dus de isolatie werkt ook prima. Ventilatie roosters boven de ramen in de voor portieren bevallen ook goed.
Noorbeek.jpg
Noorbeek.jpg (238.79 KiB) 661 keer bekeken
raam ventilatie.jpg
raam ventilatie.jpg (125.34 KiB) 661 keer bekeken
Ijs op de deur.jpg
Ijs op de deur.jpg (170.21 KiB) 661 keer bekeken
Zaterdag naar Vaals geweest en de uitkijktoren aldaar bezocht, daarna naar Duitsland boodschappen doen. ’s Middags op een camping in Schimmert aangekomen. Vanmorgen Valkenburg bezocht en via Duitsland terug naar huis. Ook nog even wezen kijken bij die dagbouw mijnen, heel bizar.
Conclusie: De bus is nog niet af, maar al wel heel goed bruikbaar. Erg genoten van dit tripje.

Groeten,

Walter
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door fostar82 »

Mooi te horen dat ie zo goed bevalt, ook al nog niet helemaal af.
Wij hebben het pinksterweekend geboekt op een camping vlakbij. Voor die tijd moet t bed erin zitten, wanden en plafon afgetimmerd en electra functionerend. Word nog wel even aanpoten :)
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door Jean Baret »

Leuk om te lezen, zo’n testritje. Zeker als het zo bevalt met de isolatie. Ik was dit weekend veel buiten en had het heel koud! Dus die kachel doet het blijkbaar goed


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door walda »

Het kan snel leuk zijn hoor Maarten. Met een matras en een batterij of oplaadbaar lampje gaat het ook, zo zijn wij afgelopen najaar ook een paar keer weg geweest.
Ja Jean, we zijn blij met de isolatie en de kachel en weten nu dat met de nacht temperaturen van afgelopen weekend het prima te doen is met zo'n busje. Al roepen sommige dat dit onzin is, gebrek aan ervaring denk ik :shh:
Van de week weer verder bouwen.

Groeten,

Walter
Mischa
Berichten: 55
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 8:24
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door Mischa »

Onzin of geen onzin, ik denk dat het er meer mee te maken heeft hoe graag je wil gaan :wink: . Ik heb ook wel eens met -5 op een camping gestaan met een caravan, dat was de eerste en enige keer in mijn leven dat ik het echt koud heb gehad. Ik wist namelijk niet hoe de gaskachel werkte :bang: :lol3: .
In de ochtend hebben we met de waterkoker en waxinelichtjes de caravan tot een enigszins comfortabele temperatuur weten op te warmen. Vervolgens binnen een week een electrisch heatertje gekocht. Achteraf de kachel toch nog maar eens geprobeerd en deze bleek als een tierelier te werken :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door Jean Baret »

Ik heb dit ooit gehad, maar dan met een airco in een hotelkamer op een Grieks eiland tijdens een hittegolf. We gingen zowat dood van de hitte. En niks vragen hè...


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door AadenAnke »

PaulBng schreef:
do 04 mar 2021, 18:17
Ahah.
Daarin weigert mijn schuifdeur mee te werken.
(Fiat Ducato 250)

Paul
Dan is er iets niet goed aan de deur/slot Paul

Gr. Aad
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door DucatoDolf »

ff lezen Aad. Je bent niet de eerste :wink:
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door henk en lila »

PaulBng schreef:
vr 05 mar 2021, 0:52
Jammer dan.
Ik ga de deur niet weer demonteren.... Afbeelding
Paul
Offtopic voor PaulBng: maar ik weet niet of de Iveco schuifdeur bediening van TS hetzelfde werkt als jouw Ducato. En anders alleen de binnenbekleding eraf om te inspecteren denk ik.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door walda »

Beste Allemaal,

En weer wat verder. De lade onder het bankje had nog geen vangertjes voor de sluitingen. Afgelopen weekend tijdens ons tripje deed ik een keg tussen de onderkant en de vloer om hem dicht te houden. Nu dus vangertjes gemaakt en een pen slot geplaats voor tijdens het rijden als er veel kracht op de sluitinkjes zou komen en als afsluiting natuurlijk voor de spulletjes. Dit ga ik ook doen bij de volgende 2 lades onder het bed naast de koellade. Verder begonnen met de kast voor de gasflesjes op de rechter achterwielkast.
lade met slot 3.jpg
lade met slot 3.jpg (124.98 KiB) 221 keer bekeken
lade met slot 2.jpg
lade met slot 2.jpg (119.21 KiB) 221 keer bekeken
lade met slot.jpg
lade met slot.jpg (112.65 KiB) 221 keer bekeken
Morgen weer verder.

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 12:35
Locatie: Hoorn NH

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door moosev »

Fort Knox is er niets bij. :-B Hoe hard ga je de rotondes nemen?
Het lijkt mij trouwens onhandig om altijd twee handen nodig te hebben om de la te openen om er even iets uit te pakken. Maar het zit wel goed dicht zo. En wederom erg netjes uitgevoerd.
gr
René
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Busje verbouwen tot camper



Bericht door marjasjaak »

Lekkere stevige sloten, hebben de andere 2 sloten dezelfde sleutel? Anders zit je met 3 verschillende sleutels.
Plaats reactie