Busje verbouwen tot camper
Re: Busje verbouwen tot camper
Beste Allemaal,
Soms heb je dagen en dan heb je echt grote zichtbare resultaten geboekt, de laatste dagen slecht langzaam vooruit. Maar moet zo zijn, het lukt allemaal wel en gaat vooruit. Tweede deel van het plafond ligt te drogen en kan er morgen in. Voor het laatste deel bij het luik moet ik een nieuwe plaat triplex kopen, dus die komt van de week. Wel ook de versteviging voor rond het luik voorbereid.
Groeten,
Walter
Soms heb je dagen en dan heb je echt grote zichtbare resultaten geboekt, de laatste dagen slecht langzaam vooruit. Maar moet zo zijn, het lukt allemaal wel en gaat vooruit. Tweede deel van het plafond ligt te drogen en kan er morgen in. Voor het laatste deel bij het luik moet ik een nieuwe plaat triplex kopen, dus die komt van de week. Wel ook de versteviging voor rond het luik voorbereid.
Groeten,
Walter
- Peter LMC
- Berichten: 10184
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Busje verbouwen tot camper
Misschien voelt het voor jou niet zo, maar van waar ik zit, lijkt de gang er goed in te zitten.
Ziet er allemaal weer netjes uit!
Ziet er allemaal weer netjes uit!
Re: Busje verbouwen tot camper
En weer door. Middelste deel van het plafond zit er in inclusief de geplande verlichting.
Groeten,
Walter
Versteviging gemaakt voor rond het dakluik en diverse stukken hout voorbereid en natuurlijk dus schuren, plamuren en verven. Morgen weer door.Groeten,
Walter
Re: Busje verbouwen tot camper
Zojuist de doorvoer voor de kachel gemaakt. Ik nu de slangen aan de kachel monteren en dan de kachel met de montageplaat op de doorvoer ( met hitte bestendige kit er tussen) zodat de in- en uitlaat en diesel slang alleen nog aan de auto bevestigd hoeft te worden.
Walter
Groeten,Walter
Re: Busje verbouwen tot camper
En weer wat verder. Het gat in de vloer gemaakt en de onderkant van de doorvoer afgeschuind. Gelukkig dacht ik op tijd aan de kabel voor het brandstof pompje. Hier dus een doorvoer voor gemaakt in de ehhh doorvoer. De gezaagde randen van het gat 2 keer in de zinkspray gespoten en het naastliggende bevestigingspunt van het frame ook vast gezet.
Groeten,
Walter
Morgen de doorvoer er in kitten en weer verder met houtwerk.Groeten,
Walter
Re: Busje verbouwen tot camper
Vandaag de kacheldoorvoer en de kachel hier op gemonteerd. De aanzuig voor de verbrandingslucht zit ook al goed, maar de uitlaat en demper komt morgen. Voor vandaag genoeg onder de bus gekropen.
Groeten,
Walter
Daarna verder gegaan met de afwerking van het frame van het bankje. Het hout zit er op en nu als eerste het deurtje voor de ruimte van de portapoti.
Morgen weer verder.Groeten,
Walter
Re: Busje verbouwen tot camper
Heb niks bij te dragen, maar bedankt voor het delen van je voortgang. Mooi werk!
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
- marjasjaak
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
- Locatie: Kaag en Braassem
Re: Busje verbouwen tot camper
Ziet er goed uit .
Is het nu niet lastig bouwen met de bouwmarkten in lockdown?
Je kan niet even snel bouwmaterialen gaan halen.
Is het nu niet lastig bouwen met de bouwmarkten in lockdown?
Je kan niet even snel bouwmaterialen gaan halen.
Re: Busje verbouwen tot camper
Gaat goed vooruit !
Even een opmerking over de diesel luchtverwarming.
1. brandstofleiding goed vaststrippen in die vloerpot zodat die nooit tegen de uitlaat kan komen. De diesel mag bij gebruik nooit boven de 30°C komen.
2. De lucht aanzuigleiding mag je niet afstremmen want dat kunnen deze diesel luchtkachels niet aan.
Dan gaan ze oververhitten. Dus enkel over size buizen gebruiken als er bochten in zitten.
Dus let op dat aanzuigrooster is een te grote vernauwing. Maar de juiste diameters kan ik niet zien op je foto's.
Aan de warme luchtkant gaat de temperatuur tot 140°C bij oververhittingen. Dus nooit PVC gebruiken want dat kan maar tot 70à 90°C. Hierbij een voorbeeld van wat dan gebeurd.
Even een opmerking over de diesel luchtverwarming.
1. brandstofleiding goed vaststrippen in die vloerpot zodat die nooit tegen de uitlaat kan komen. De diesel mag bij gebruik nooit boven de 30°C komen.
2. De lucht aanzuigleiding mag je niet afstremmen want dat kunnen deze diesel luchtkachels niet aan.
Dan gaan ze oververhitten. Dus enkel over size buizen gebruiken als er bochten in zitten.
Dus let op dat aanzuigrooster is een te grote vernauwing. Maar de juiste diameters kan ik niet zien op je foto's.
Aan de warme luchtkant gaat de temperatuur tot 140°C bij oververhittingen. Dus nooit PVC gebruiken want dat kan maar tot 70à 90°C. Hierbij een voorbeeld van wat dan gebeurd.
Groeten Kampo
Re: Busje verbouwen tot camper
Dank voor de complimenten
Even snel naar de bouwmarkt is er niet bij. Gelukkig voelde ik deze sluiting aankomen en had goed nagedacht wat ik nodig dacht te hebben en ik heb dus voorraad. Via de professionele bouwmarkt kan ik zakelijk ook heel veel kopen dus eigenlijk heb ik geen probleem. Ik hoop wel dat ik het net red mijn gemengde verf van de Karwei, zal krap worden.
@ Kampo. Dank voor het meedenken, ik zal extra aandacht geven aan de diesel leiding in de doorvoer. Er zit al wel de bijgeleverde isolatie om het eerste deel van de uitlaat. Ik ben mij bewust van het volume wat de koude lucht aanzuig nodig heeft. In de 100mm diameter aanzuig buis zitten ook nog gaten om een voldoende toestroom te garanderen en ook vlak bij de kachel komen er nog een paar. Aan de warme lucht kant komt voor als nog geen buizen stelsel.
Straks weer knutselen.
Groeten,
Walter
Even snel naar de bouwmarkt is er niet bij. Gelukkig voelde ik deze sluiting aankomen en had goed nagedacht wat ik nodig dacht te hebben en ik heb dus voorraad. Via de professionele bouwmarkt kan ik zakelijk ook heel veel kopen dus eigenlijk heb ik geen probleem. Ik hoop wel dat ik het net red mijn gemengde verf van de Karwei, zal krap worden.
@ Kampo. Dank voor het meedenken, ik zal extra aandacht geven aan de diesel leiding in de doorvoer. Er zit al wel de bijgeleverde isolatie om het eerste deel van de uitlaat. Ik ben mij bewust van het volume wat de koude lucht aanzuig nodig heeft. In de 100mm diameter aanzuig buis zitten ook nog gaten om een voldoende toestroom te garanderen en ook vlak bij de kachel komen er nog een paar. Aan de warme lucht kant komt voor als nog geen buizen stelsel.
Straks weer knutselen.
Groeten,
Walter
Re: Busje verbouwen tot camper
Om het geluid nog extra te reduceren zou je aan de warme lucht kant ook een APK slang van minstens 50cm lang moeten gebruiken.
Groeten Kampo
Re: Busje verbouwen tot camper
Om het dieselslangetje een kabelbeschermkous gedaan en aangesloten op het zojuist opgehangen pompje. Op de foto zie je nog net een stukje kous in de rechter boven hoek dus maximaal weg van de uitlaat.
APK buis; wist niet wat het was, maar nu wel. Ik heb dit niet voorzien dus hoop dat het zo ook gaat anders verzin ik wel een list.
Groeten,
Walter
Verder wat rvs plaat gemaakt voor de afscheiding tussen het schoenenvak en de geplande lade en een bescherming op de plek waar het tafeltje en de krukjes ingeschoven worden.
Verder nog een mal aan het maken voor het buigen van rechthoekige ventilatiekanalen, maar hierover later meer.APK buis; wist niet wat het was, maar nu wel. Ik heb dit niet voorzien dus hoop dat het zo ook gaat anders verzin ik wel een list.
Groeten,
Walter