Peugeot Boxer L3H2 project 2020

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
pwhooftman
Berichten: 1797
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Peugeot Boxer L3H2 project 2020



Bericht door pwhooftman »

Ik zou alvast maar een bakje onder die t-en y-stukken plaatsen, want vroeg of iets later gaan die lekken, zo is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1719
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Peugeot Boxer L3H2 project 2020



Bericht door marjasjaak »

Ze gaan vaak lekken als er teveel spanning op de thules staat. De slangen moet je fixeren en niet in onnatuurlijke bochten monteren bij de T-stukken.
Je moet ze ook niet monteren op later onbereikbare plaatsen.
DJSmiley
Berichten: 3970
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Peugeot Boxer L3H2 project 2020



Bericht door DJSmiley »

Alles kan gaan lekken. Koppelingen en plastic verouderd, klemmen kunnen gaan roesten.

Maar idd, de slangen goed ondersteunen en geen rare hoeken of gewicht op de koppelingen helpt het beste.

Ik heb alle water-gerelateerde zaken bij elkaar. Onderin de kastjes ligt gewoon zeil en de randen heb ik voorzien van kit. Alleen aan de achterkant zit een opening. Mocht er iets gaan lekken, dan staat alles feitenlijk in een grote bak waarin het water een cm of 3 hoog kan staan. Maar dan loopt het allang weg aan de achterkant, die opening is gelijk aan het zeil en komt uit in de kokerbalken.

Op die manier hoop ik dat bij een lekkage er nooit water onder mn vloer komt en het via de kokerbalken eruit loopt. Zoiezo is het verstandig om regelmatig alles even na te lopen op lekkage, zeker bij een druksysteem. Aan de andere kant: Bij een druksysteem zul je dat ook wel herkennen doordat de pomp dan ineens aan zal slaan zonder dat je erom vraagt.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Thyn87
Berichten: 31
Lid geworden op: za 25 jul 2020, 17:47

Peugeot Boxer L3H2 project 2020



Bericht door Thyn87 »

We hebben een stoel gevonden in de buurt! Een bedrijf dat bussen ombouwt tot voertuigen die geschikt zijn voor mindervaliden verkocht ze voor een goede prijs! We hebben de stoel ook al gemonteerd (incl draaiplateau). Ook het laatste dakraam boven de douche / toilet ruimte hebben we geplaatst. Foto’s volgen zo snel mogelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BenHteW
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 13 jul 2020, 20:34

Re: Peugeot Boxer L3H2 project 2020



Bericht door BenHteW »

Hi kun je de naam van dat bedrijf delen ?
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Peugeot Boxer L3H2 project 2020



Bericht door PaulBng »

pwhooftman schreef:Ik zou alvast maar een bakje onder die t-en y-stukken plaatsen, want vroeg of iets later gaan die lekken, zo is mijn ervaring.
Je moet ook na een paar weken die klemmen even natrekken. Het slang materiaal zakt een beetje in.
Thyn87
Berichten: 31
Lid geworden op: za 25 jul 2020, 17:47

Re: Peugeot Boxer L3H2 project 2020



Bericht door Thyn87 »

[mention]BenHteW [/mention] Luckysale rolstoelauto camperbouw Kaatsheuvel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AadenAnke
Berichten: 13126
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Peugeot Boxer L3H2 project 2020



Bericht door AadenAnke »

Ff zoeken op ombouw tot rolstoel wagen en je vindt er velen. Vaak worden deze wagens nieuw gekocht en dan volledig omgebouwd. Voor vaak bedragen die de nieuwprijs over schrijden. Deze hebben inderdaad regelmatig nieuwe stoelen staan. Vaak zijn ze ook dealer van de kwaliteitsstoelen zoals b.v. Scheel e.d. Een bezoekje is het vast waard als je opzoek bent.

Gr. Aad
Thyn87
Berichten: 31
Lid geworden op: za 25 jul 2020, 17:47

Re: Peugeot Boxer L3H2 project 2020



Bericht door Thyn87 »

Klopt helemaal, alleen denk je niet vaak aan die hoek! We kwamen hier toevallig achter door gewoon binnen te lopen met de vraag of ze stoelen verkochten. Overigens laten we hier ook een gordelbok inbouwen en keuren!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
nico4sen
Berichten: 92
Lid geworden op: za 18 aug 2018, 21:07

Re: Peugeot Boxer L3H2 project 2020



Bericht door nico4sen »

PaulBng schreef:
pwhooftman schreef:Ik zou alvast maar een bakje onder die t-en y-stukken plaatsen, want vroeg of iets later gaan die lekken, zo is mijn ervaring.
Je moet ook na een paar weken die klemmen even natrekken. Het slang materiaal zakt een beetje in.
Inderdaad, na een jaartje of negen... Afbeelding

Bij onze bus ineens één slang en het drukvaatje als een malle aan het lekken. Slangenklem wat aangedraaid en de schroefjes die de twee helften van het drukvaatje bijelkaar houden idem. Lekkages weer opgelost.
BenHteW
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 13 jul 2020, 20:34

Re: Peugeot Boxer L3H2 project 2020



Bericht door BenHteW »

marjasjaak schreef:
ma 31 aug 2020, 21:30
Wij hebben onze bijrijdersstoel (Ducato) gekocht in Leiden. Via Marktplaats bij een bedrijf die ze nieuw inkoopt in Oost Europa. Voor een redelijke prijs gekocht. Tip als je RDW gaat keuren laat je bankje staan, en plaats daarna een stoel. Dan heb je 3 plaatsen op kenteken. Mocht je met 3 man willen reizen zet je binnen een kwartier de bank terug. En het mag ook volgens de wetgeving als je teruggaat van 3 naar 2 zitplaatsen. Dit is zonder herkeuring of apk gewoon mogelijk.

Heb je voor mij dat adres ?
Ben
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2168
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Peugeot Boxer L3H2 project 2020



Bericht door DucatoDolf »

Ik gok dat dit het bedrijf is wat op naam van de eigenaar enorm veel adverteert op marktplaats?

Zijn er een paar die op marktplaats veel advertenties hebben als je zoekt op Ducato stoel.
Leiden, Hemrik, Almelo.

De vraag die ik heb, wat vindt Marjasjaak redelijk ? Ik vindt alles boven de €100 voor een gebruikte standaard auto stoel belachelijk. Maar ik begrijp de schaarste en het systeem. Ze zijn er gewoon te weinig. Nieuw heb ik ze onder de €500 niet gezien
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1719
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Peugeot Boxer L3H2 project 2020



Bericht door marjasjaak »

De bijrijdersstoelen voor jonge Ducato's zijn schaars. Voor een nieuwe stoel (niet via de dealer) zit je op 500/600 euro. Bij de dealer betaal je het dubbele. Onze bijrijdersstoel heeft nu dezelfde stofkleur als de bestuurdersstoel bij oudere stoelen moet je net geluk hebben dat de stof hetzelfde is. We vonden deze op marktplaats, een bedrijf uit (peter stoelen) Leiden. (was voor ons dichtbij)
Maar toegegeven het blijft een dure hobby, de stoelen......
Thyn87
Berichten: 31
Lid geworden op: za 25 jul 2020, 17:47

Peugeot Boxer L3H2 project 2020



Bericht door Thyn87 »

Het was even stil op het forum maar we hebben niet stilgezeten!

We hebben een trekhaak geplaatst onder de bus. We hebben hier voor gekozen omdat het meer mogelijkheden biedt dan een vaste fietsendrager aan de bus zelf.

Ondertussen hebben we een bed gemaakt. Gekozen voor 2 vaste delen met daaronder ruimte voor elektriciteit etc. Het middelste deel is demontabel.

De deuren zijn geïsoleerd en afgetimmerd. Deze gaan we beplakken met licht grijze autobekleding, dit rekt mooi mee en zorgt ervoor dat de deuren strak zijn afgewerkt.

Rondom de achterste ramen zijn we ook al opgeschoten met de betimmering. De wanden en het dak gaan we natuurlijk ook eerst betimmeren en daarna afwerken met een kunstleer voor een strak resultaat. Dat komt allemaal later wel. (Een aantal stijlen moeten ook nog geïsoleerd worden)

We gaan de bus binnenkort wegbrengen voor het installeren van een gekeurd zitje (bus wordt meteen omgekeerd tot camper) hiervoor komt er natuurlijk nog een tijdelijke keuken in.

Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie