Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit
Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit
Ziet er goed uit en leuk om te lezen hoe je het doet.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit
Ik kan de foto’s niet zien maar slimme oplossing. Heb je er ook die enorme machine voor gebruikt die in de video voorkomt?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit
Ow, dan doet mijn host blijkbaar moeilijk. Ze laden bij mij nu wel.
Haha, nee zo'n machine had ik helaas niet. Wat een ding niet
Haha, nee zo'n machine had ik helaas niet. Wat een ding niet
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit
Ja ik wist niet dat die cnc-apparaten zo groot konden worden...
Foto’s inmiddels bekeken (ik zie nog steeds niks op Tapatalk maar op de site geen probleem), dat ziet er inderdaad hanteerbaarder uit en het is heel mooi geworden. Dit is iets waar ik in mijn eigen bus nog weleens twijfel. Zowel plafond als wanden wordt allemaal witgeverfde triplex. Al die Amerikaanse bussen vol houten latten, het is prachtig maar zwaaaar! Dit is een mooie oplossing.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Foto’s inmiddels bekeken (ik zie nog steeds niks op Tapatalk maar op de site geen probleem), dat ziet er inderdaad hanteerbaarder uit en het is heel mooi geworden. Dit is iets waar ik in mijn eigen bus nog weleens twijfel. Zowel plafond als wanden wordt allemaal witgeverfde triplex. Al die Amerikaanse bussen vol houten latten, het is prachtig maar zwaaaar! Dit is een mooie oplossing.
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
- MarceldeHoog
- Berichten: 790
- Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
- Locatie: Den Haag
Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit
Dat is wel een enorm mooi idee met die platen met groeven! Sterker nog, ik denk dat ik dat ook ga overwegen
De planning was schoten, maar dit is wel een erg gaaf effect. Zelf heb ik alleen geen frees met geleiderail, maar dat is vast wel op te lossen door met lijmklemmen een geleider te plaatsen.
De planning was schoten, maar dit is wel een erg gaaf effect. Zelf heb ik alleen geen frees met geleiderail, maar dat is vast wel op te lossen door met lijmklemmen een geleider te plaatsen.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit
Ja hoor, als je maar een lange rechte balk of iets hebt. En je moet met de ronde kant van je frees langs de geleider bewegen. Langs de afgevlakte kant heb je kans dat de frees hapert.
Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit
Dan moet ik je teleurstellen....Jean Baret schreef:Ja ik wist niet dat die cnc-apparaten zo groot konden worden...
Ik was een paar jaar terug op bezoek bij een Belg die aan kunststof bewerking deed. Die had in zijn schuur een cnc machine staan die zeker 4 keer zo groot was.
Ik heb daar een tijdje staan kwijlen....
Het is dat ik de ruimte niet heb, anders had ik mijn cnc machientje "wat" groter gemaakt.....
Paul
Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit
Van de week en vandaag de hele dag bezig geweest met de plafon platen.
De linker plaat gemaakt; zelfde recept als de rechter. Alleen deze wat breder gemaakt en er een lip aan gefreesd die onder de rechter plaat valt. Ook de rechter plaat voorzien van een lip. Door de platen niet exact aan te laten sluiten, maar een kier ter breedte van een groef ertussen, lijkt het net alsof de 2 platen 1 plaat zijn. Naja, als de kleur niet zo zou verschillen.. (Ach de whitewash zal het verschil wel kleiner maken)
@MarceldeHoog, zie kan ook prima met een grote balk als geleider.
Vandaag boven de achterdeuren een lat gemaakt, waar de 2 plafonplaten op rusten en de betimmering rondom de deuren aan vast kan. Verder ook de gaten voor de verlichting gezaagd en de uitsparing voor het dakluik. En bezig met de derde plafon plaat.
Man man man, dat was pittig! De bus loopt behoorlijk taps toe naar voren en daarbij loopt ook het plafon naar beneden. Ik moest heel wat keertjes; scriben, plaat mee de workshop in, afzagen, terug naar de bus, plaat parallel stellen, weer scriben etc etc.
Eindelijk was de pasvorm goed.
Volgende klus was het aanbrengen van de groeven, exact aansluitend op de plaat erachter. Ik heb heel nauwkeurig de groeven van de plaat erachter gemarkeerd op de nieuwe plaat en daar de frees op uitgelijnd.
Ook voor de verbinding met de achterste platen heb ik een liplas verbinding gebruikt.
De linker plaat gemaakt; zelfde recept als de rechter. Alleen deze wat breder gemaakt en er een lip aan gefreesd die onder de rechter plaat valt. Ook de rechter plaat voorzien van een lip. Door de platen niet exact aan te laten sluiten, maar een kier ter breedte van een groef ertussen, lijkt het net alsof de 2 platen 1 plaat zijn. Naja, als de kleur niet zo zou verschillen.. (Ach de whitewash zal het verschil wel kleiner maken)
@MarceldeHoog, zie kan ook prima met een grote balk als geleider.
Vandaag boven de achterdeuren een lat gemaakt, waar de 2 plafonplaten op rusten en de betimmering rondom de deuren aan vast kan. Verder ook de gaten voor de verlichting gezaagd en de uitsparing voor het dakluik. En bezig met de derde plafon plaat.
Man man man, dat was pittig! De bus loopt behoorlijk taps toe naar voren en daarbij loopt ook het plafon naar beneden. Ik moest heel wat keertjes; scriben, plaat mee de workshop in, afzagen, terug naar de bus, plaat parallel stellen, weer scriben etc etc.
Eindelijk was de pasvorm goed.
Volgende klus was het aanbrengen van de groeven, exact aansluitend op de plaat erachter. Ik heb heel nauwkeurig de groeven van de plaat erachter gemarkeerd op de nieuwe plaat en daar de frees op uitgelijnd.
Ook voor de verbinding met de achterste platen heb ik een liplas verbinding gebruikt.
Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit
En ik ben van de week begonnen met een accubox. Het bekende recept; cellen goed strak in een eigen compartiment, en ervoor plaats voor de BMS, meet shunt en de mega fuse.
Phoe he, er was flink wat brute kracht voor nodig om de connector op de 95mm2 kabel te crimpen. Had ik toch maar een hydraulische tang gekocht ipv zo'n ramijzer..
Phoe he, er was flink wat brute kracht voor nodig om de connector op de 95mm2 kabel te crimpen. Had ik toch maar een hydraulische tang gekocht ipv zo'n ramijzer..
Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit
95mm2? Hoeveel ampère denk je er doorheen te sturen?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit
sjeez, 95..
ik vond mijn 50mm2 al overdreven
(Maar dat had ik, in de supersoepele variant, voldoende liggen)
Je kan ook een stuk koperbuis platslaan en als bar gebruiken. Misschien is dat ook iets beter voor de terminals, die 95mm2 in zo'n strakke bocht geeft aardig wat fysieke scheve belasting op de aansluitingen
ik vond mijn 50mm2 al overdreven
(Maar dat had ik, in de supersoepele variant, voldoende liggen)
Je kan ook een stuk koperbuis platslaan en als bar gebruiken. Misschien is dat ook iets beter voor de terminals, die 95mm2 in zo'n strakke bocht geeft aardig wat fysieke scheve belasting op de aansluitingen
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit
Als je een invalzaag met rei hebt kan het daar ook goed mee... Zo pas standaard deuren in een woning voorzien van groefjes. Eerst 1.5 à 2 mm inzagen en daarna even schuurblokje er doorheen.MarceldeHoog schreef: ↑ma 01 mar 2021, 13:58Zelf heb ik alleen geen frees met geleiderail, maar dat is vast wel op te lossen door met lijmklemmen een geleider te plaatsen.