Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit



Bericht door walda »

Wordt mooi Maarten :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit



Bericht door macfocus »

Ziet er goed uit en leuk om te lezen hoe je het doet.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit



Bericht door fostar82 »

Ha dank Walter
en Macfocus
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit



Bericht door Jean Baret »

Ik kan de foto’s niet zien maar slimme oplossing. Heb je er ook die enorme machine voor gebruikt die in de video voorkomt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit



Bericht door fostar82 »

Ow, dan doet mijn host blijkbaar moeilijk. Ze laden bij mij nu wel.

Haha, nee zo'n machine had ik helaas niet. Wat een ding niet :D
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit



Bericht door Jean Baret »

Ja ik wist niet dat die cnc-apparaten zo groot konden worden...
Foto’s inmiddels bekeken (ik zie nog steeds niks op Tapatalk maar op de site geen probleem), dat ziet er inderdaad hanteerbaarder uit ;) en het is heel mooi geworden. Dit is iets waar ik in mijn eigen bus nog weleens twijfel. Zowel plafond als wanden wordt allemaal witgeverfde triplex. Al die Amerikaanse bussen vol houten latten, het is prachtig maar zwaaaar! Dit is een mooie oplossing.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit



Bericht door MarceldeHoog »

Dat is wel een enorm mooi idee met die platen met groeven! Sterker nog, ik denk dat ik dat ook ga overwegen :-)

De planning was schoten, maar dit is wel een erg gaaf effect. Zelf heb ik alleen geen frees met geleiderail, maar dat is vast wel op te lossen door met lijmklemmen een geleider te plaatsen.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit



Bericht door fostar82 »

Ja hoor, als je maar een lange rechte balk of iets hebt. En je moet met de ronde kant van je frees langs de geleider bewegen. Langs de afgevlakte kant heb je kans dat de frees hapert.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit



Bericht door PaulBng »

Jean Baret schreef:Ja ik wist niet dat die cnc-apparaten zo groot konden worden...
Dan moet ik je teleurstellen....
Ik was een paar jaar terug op bezoek bij een Belg die aan kunststof bewerking deed. Die had in zijn schuur een cnc machine staan die zeker 4 keer zo groot was.

Ik heb daar een tijdje staan kwijlen....Afbeelding

Het is dat ik de ruimte niet heb, anders had ik mijn cnc machientje "wat" groter gemaakt.....



Paul
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit



Bericht door fostar82 »

Van de week en vandaag de hele dag bezig geweest met de plafon platen.

De linker plaat gemaakt; zelfde recept als de rechter. Alleen deze wat breder gemaakt en er een lip aan gefreesd die onder de rechter plaat valt. Ook de rechter plaat voorzien van een lip. Door de platen niet exact aan te laten sluiten, maar een kier ter breedte van een groef ertussen, lijkt het net alsof de 2 platen 1 plaat zijn. Naja, als de kleur niet zo zou verschillen.. :lol3: (Ach de whitewash zal het verschil wel kleiner maken)
Afbeelding

@MarceldeHoog, zie kan ook prima met een grote balk als geleider.
Afbeelding

Vandaag boven de achterdeuren een lat gemaakt, waar de 2 plafonplaten op rusten en de betimmering rondom de deuren aan vast kan. Verder ook de gaten voor de verlichting gezaagd en de uitsparing voor het dakluik. En bezig met de derde plafon plaat.
Man man man, dat was pittig! De bus loopt behoorlijk taps toe naar voren en daarbij loopt ook het plafon naar beneden. Ik moest heel wat keertjes; scriben, plaat mee de workshop in, afzagen, terug naar de bus, plaat parallel stellen, weer scriben etc etc.
Eindelijk was de pasvorm goed.
Volgende klus was het aanbrengen van de groeven, exact aansluitend op de plaat erachter. Ik heb heel nauwkeurig de groeven van de plaat erachter gemarkeerd op de nieuwe plaat en daar de frees op uitgelijnd.

Ook voor de verbinding met de achterste platen heb ik een liplas verbinding gebruikt.

Afbeelding

Afbeelding
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit



Bericht door fostar82 »

En ik ben van de week begonnen met een accubox. Het bekende recept; cellen goed strak in een eigen compartiment, en ervoor plaats voor de BMS, meet shunt en de mega fuse.

Afbeelding

Phoe he, er was flink wat brute kracht voor nodig om de connector op de 95mm2 kabel te crimpen. Had ik toch maar een hydraulische tang gekocht ipv zo'n ramijzer..
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit



Bericht door macfocus »

95mm2? Hoeveel ampère denk je er doorheen te sturen?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit



Bericht door DJSmiley »

sjeez, 95..

ik vond mijn 50mm2 al overdreven ;)
(Maar dat had ik, in de supersoepele variant, voldoende liggen)

Je kan ook een stuk koperbuis platslaan en als bar gebruiken. Misschien is dat ook iets beter voor de terminals, die 95mm2 in zo'n strakke bocht geeft aardig wat fysieke scheve belasting op de aansluitingen
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Claus; de wedergeboorte van een Ford Transit



Bericht door JMD »

MarceldeHoog schreef:
ma 01 mar 2021, 13:58
Zelf heb ik alleen geen frees met geleiderail, maar dat is vast wel op te lossen door met lijmklemmen een geleider te plaatsen.
Als je een invalzaag met rei hebt kan het daar ook goed mee... Zo pas standaard deuren in een woning voorzien van groefjes. Eerst 1.5 à 2 mm inzagen en daarna even schuurblokje er doorheen.
Plaats reactie