Renault Trafic, van werkbus naar camper - ‘Bouwklaar maken’ (= eruit slopen wat niet nodig is)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
HansToo
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 16 aug 2019, 21:10

Renault Trafic, van werkbus naar camper - ‘Bouwklaar maken’ (= eruit slopen wat niet nodig is)



Bericht door HansToo »

Deel-topic van overzicht

We hebben besloten dat we de wandbekleding er in houden. Dit ondanks het ruimtebeslag. In deze bus is er namelijk voor gekozen om de aansluitingen voor de gordels (voor de personenwagen versie) weg te werken achter de beplating. Wel ondergaan ze eerst een schoonheidsbehandeling in de vorm van verven.
Door de gordelaansluitingen af te dekken valt er, zowel links als rechts, op de diepste punten zo’n 10 cm weg. Links is die ruimte in de praktijk niet zo goed bruikbaar te maken. Voor rechts heeft mijn vrouw een list bedacht: ‘bakjes’ achter de vrij te spelen plekken. En later nog uitbreiding van de (nog te bouwen) kast op de rechter zijwand.

De bus is redelijk stil van zichzelf. Reden waarom we hebben besloten om de vloer er in te laten (dus daar geen isolatie). Ik heb in het begin geluidsmetingen gedaan, maar de cijfers ben ik helaas kwijt geworden. De meeste winst heb ik behaald met het wisselen van app: tussen de ene en de andere zat zo maar 6 db verschil! Helaas hoorden mijn oren geen verschil :lol: .

Eerst het verwijderen van die mooie kasten zodat er weer wat ruimte vrij komt:

Bouw 01.jpg
Bouw 01.jpg (34.52 KiB) 467 keer bekeken
Daarna moet de tussenwand er uit want anders kan het geplande hefdak er niet in. Dat is nog een hele klus, want aan de ‘andere kant’(= in de cabine) zit alles wat met elektrisch te maken heeft.

Na het zorgvuldig losmaken van alles wat op de tussenwand vast zit en na verwijdering van de wand ziet het er zo uit:

Bouw 02.jpg
Bouw 02.jpg (45.48 KiB) 467 keer bekeken
Laatst gewijzigd door HansToo op zo 19 jul 2020, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie