Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Tante Thee on tour
Berichten: 1
Lid geworden op: za 07 mar 2020, 17:00

Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Tante Thee on tour »

Hallo,
Ik wil graag een snel op te bouwen, eenvoudige bustent aanschaffen voor aan mijn Peugeot Boxer camperbus.. Hij moet ook “alleenstaand” zijn. Wat adviseren jullie! Ik zit vooral met de hoogte...
Ik lees graag jullie ervaringen en adviezen!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer??



Bericht door Aloys »

Misschien ook handig om even je buitenmaten te vermelden: is het een L2H2 of een L3H2?

Deze eerste reactie is natuurlijk weer totaal niet wat je vraagt, maar...
- waarom wil je eigenlijk een bustent? Is het je eerste camper?
- Onze Peugeot Boxer is van 2011, daarvoor hadden we een Fiat Ducatobus. In de afgelopen
20 jaar kan ik me niet herinneren dat ik zo'n bus met bustent heb gezien.
(Kan ook moeilijk, we hebben bijna allemaal al een knikarm-uitdraailuifel)
- waarschijnlijk ga je iets kopen wat je na één of twee keer niet meer gebruikt...

Hopelijk (of niet :D ) krijg je nog andere, voor jou betere reacties! :wink:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Zadowolony »

De bustent van onze fiat ducato gaat over de ingeklapte luifel heen, dus dat kan wel.
Ik heb destijds obelink gebeld en gevraagd welke modellen bij onze buscamper pasten. Daaruit een keuze gemaakt.
Wij zetten de bustent regelmatig op (camping), vooral in voor en najaar als de avonden fris zijn. Staat binnen half uur en weegt 16 kg.

Er bestaan ook zijflappen die je aan een luifel kunt vastmaken, en zelfs een zonnescherm.
Zie sites van de kampeerwinkels.
Afbeelding
Ellen73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 19:55

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Ellen73 »

Mag ik vragen welke tent dit is op de foto? En heeft die ook de mogelijkheid tot meer raam of meer hor? Ziet er wel erg dicht uit namelijk.
Verder leuk ding. Weet ook iemand een leuke achtertent voor de camper? In mijn geval Peugeot Boxer?
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Zadowolony »

Deze is van obelink. Beide kanten kunnen de ramen opgerold worden, er zit dan gaas voor. En de rechter zijde op de foto tussen de scheerlijnen kan ook helemaal opengeritst en daarna opgerold worden.
Heb er 199 euro in opruiming voor betaald. Gebruiken m nu drie jaar, nog steeds helemaal in orde.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door AadenAnke »

Wij hebben een traveler tall bustent gekocht bij Obelink 3x3m en als deze staat kan je hem via een peesapdapter loskoppelen zodat de bus weg kan zonder de tent af te breken. Wij hebben deze special gekocht voor de 2 keer per jaar dat we in zuid Frankrijk op een (de zelfde) camping staan voor de rest van het jaar ligt die thuis. We betaalde iet van 100 of 150 euro's voor deze tent

Gr. Aad
mikeanber
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door mikeanber »

hallo allen
wij hebben een vango kylla 3 vrijstande heb in in verschilende maaten en hoogte
:cheers:
Ellen73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 19:55

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Ellen73 »

Hoi,

Ik heb ondertussen ook antwoord gehad van de website obelink op deze vraag. De voortent die voortreffelijk past op de peugeot boxer o.a. is deze;

https://www.obelink.nl/kampa-dometic-ra ... rtent.html

Je kunt bij deze tent de schuifdeur ook gewoon open en dicht doen. Ideaal dus daarom.

Echter wel te prijzig voor mij. Ik denk dat ik maar gewoon op zoek ga naar een losstaande 2de hands. Echter wel jammer dat er niet een betaalbaardere tent voor is, aangezien ik geen luifel heb tegen de zon, maar tja het is niet anders.

Groetjes van Ellen en nog bedankt voor het meedenken allemaal.
Laatst gewijzigd door Ellen73 op ma 28 jun 2021, 12:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Zadowolony »

Aardig prijsje ook.

Veel mensen hebben ooit een bustent gekocht en gebruiken m achteraf toch niet. Mss kan je zo een op de kop tikken.
Ellen73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 19:55

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Ellen73 »

Zadowolony schreef:
do 18 jun 2020, 12:14
De bustent van onze fiat ducato gaat over de ingeklapte luifel heen, dus dat kan wel.
Ik heb destijds obelink gebeld en gevraagd welke modellen bij onze buscamper pasten. Daaruit een keuze gemaakt.
Wij zetten de bustent regelmatig op (camping), vooral in voor en najaar als de avonden fris zijn. Staat binnen half uur en weegt 16 kg.

Er bestaan ook zijflappen die je aan een luifel kunt vastmaken, en zelfs een zonnescherm.
Zie sites van de kampeerwinkels.
Afbeelding

Weet je ook hoe deze tent heet misschien? En kan je deur dan open en dicht geschoven worden bij deze?
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Wim Corduwener »

Een beetje verder kijken op dit forum leert dat je niet de enige bent die op zoek is naar een bustent.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Zadowolony »

@ellen73 Cabana van Obelink. Kan helemaal dichtgeritst worden, ook de achterkant voor als je de bus wegrijdt en alleen de tent solitair laat staan.

https://youtu.be/8rlDvPXT48E

Deze is niet meer te koop denk ik, we hadden m in de opruiming gekocht, maar er zullen vast wel vergelijkbare zijn.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Zadowolony »

Heb even gekeken bij obelink, wat zijn die dingen duur geworden in 3 jaar tijd. En zwaar. Die van ons weegt slechts 16 kg. En ik dacht voor bus tot 2.85 hoog.
mikeanber
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door mikeanber »

hallo allen
er zijn er zoveel tekoop in alle prijs klassen
https://www.amazon.de/dp/B017UJ4LC6/ref ... 123&sr=8-1
dit zijn op lucht air.
maar zoek op bustenten je vind genoeg maar voor niets gaat de zon op
:cheers:
Plaats reactie