Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Ellen73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 19:55

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Ellen73 »

Hoi je hebt inderdaad genoeg camper tenten, maar niet voor minimaal 240 hoog en max 243 hoog ,waarbij je schuifdeur gewoon nog open en dicht kan. Daar zit de beperkende factor. Obelink kwam maar met 1 tent mogelijkheid van maar liefst 1900 euro waarbij je schuifdeur nog open en dicht kan en kwa hoogte goed zat. pfff. Als je geen luifel aan je bus hebt en je wilt niet de hele tijd in je camper zitten en ook niet de hele tijd in de zon of regen, dan zal je toch iets moeten tegen de regen en volle zon. Zodoende de wens van een voortent. Ik heb immers geen luifel zoals de meesten.
Laatst gewijzigd door Ellen73 op di 29 jun 2021, 18:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Ellen73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 19:55

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Ellen73 »

Zadowolony schreef:
ma 21 jun 2021, 21:06
Deze is van obelink. Beide kanten kunnen de ramen opgerold worden, er zit dan gaas voor. En de rechter zijde op de foto tussen de scheerlijnen kan ook helemaal opengeritst en daarna opgerold worden.
Heb er 199 euro in opruiming voor betaald. Gebruiken m nu drie jaar, nog steeds helemaal in orde.
Bedankt voor je antwoord Zadowolony. Helaas verkoopt obelink jammer genoeg die niet meer.
Bedankt met meedenken tot zover
Laatst gewijzigd door Ellen73 op di 29 jun 2021, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ellen73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 19:55

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Ellen73 »

AadenAnke schreef:
ma 21 jun 2021, 22:58
Wij hebben een traveler tall bustent gekocht bij Obelink 3x3m en als deze staat kan je hem via een peesapdapter loskoppelen zodat de bus weg kan zonder de tent af te breken. Wij hebben deze special gekocht voor de 2 keer per jaar dat we in zuid Frankrijk op een (de zelfde) camping staan voor de rest van het jaar ligt die thuis. We betaalde iet van 100 of 150 euro's voor deze tent

Gr. Aad
Bedankt voor je antwoord Aad. Helaas verkopen ze deze echter niet meer. Maar bedankt voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door Ellen73 op di 29 jun 2021, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ellen73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 19:55

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer??



Bericht door Ellen73 »

Aloys schreef:
do 18 jun 2020, 11:38
Misschien ook handig om even je buitenmaten te vermelden: is het een L2H2 of een L3H2?

Deze eerste reactie is natuurlijk weer totaal niet wat je vraagt, maar...
- waarom wil je eigenlijk een bustent? Is het je eerste camper?
- Onze Peugeot Boxer is van 2011, daarvoor hadden we een Fiat Ducatobus. In de afgelopen
20 jaar kan ik me niet herinneren dat ik zo'n bus met bustent heb gezien.
(Kan ook moeilijk, we hebben bijna allemaal al een knikarm-uitdraailuifel)
- waarschijnlijk ga je iets kopen wat je na één of twee keer niet meer gebruikt...

Hopelijk (of niet :D ) krijg je nog andere, voor jou betere reacties! :wink:
Hoi Aloys .Ik heb zoiets nodig helaas , omdat ik geen luifel heb en niet graag buiten in de regen of volle zin zit :wink:
Laatst gewijzigd door Ellen73 op di 29 jun 2021, 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Ellen73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 19:55

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Ellen73 »

Zadowolony schreef:
ma 21 jun 2021, 21:06
Deze is van obelink. Beide kanten kunnen de ramen opgerold worden, er zit dan gaas voor. En de rechter zijde op de foto tussen de scheerlijnen kan ook helemaal opengeritst en daarna opgerold worden.
Heb er 199 euro in opruiming voor betaald. Gebruiken m nu drie jaar, nog steeds helemaal in orde.

Zadowolony bedankt voor je antwoord. Als ik de naam van je tent weet, dan kan ik erop zoeken binnen marktplaats. Staat er misschien ergens een naam van jouw tent op een label?
Bedankt voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door Ellen73 op di 29 jun 2021, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ellen73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 19:55

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Ellen73 »

mikeanber schreef:
do 24 jun 2021, 8:21
hallo allen
wij hebben een vango kylla 3 vrijstande heb in in verschilende maaten en hoogte
:cheers:
Hoi Mike en anber,bedankt voor jullie reactie. Helaas verkopen ze echter nu alleen nog de vango kylla V in Nederland en die is kwa aansluithoogte weer te hoog. Namelijk bij de V versie moet de aanbouwhoogte minimaal 245 zijn. Maar ik zie hem nu ook op amazon dankzij een tip hierna van een ander en op amazon daar staat dat de versie 3 een aanbouwhoogte van 230 - 295 kan hebben, echter jammer genoeg is heden de 3 niet meer te koop op amazon.
Laatst gewijzigd door Ellen73 op di 29 jun 2021, 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Ellen73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 19:55

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Ellen73 »

Ellen73 schreef:
do 24 jun 2021, 13:02
Hoi,

Ik heb ondertussen ook antwoord gehad van de website obelink op deze vraag. De voortent die voortreffelijk past op de peugeot boxer anno juni 2021 is deze;

https://www.obelink.nl/kampa-dometic-ra ... rtent.html

Je kunt bij deze tent de schuifdeur ook gewoon open en dicht doen. Ideaal dus daarom.

Echter wel te prijzig voor mij. Ik denk dat ik maar gewoon op zoek ga naar een losstaande of een 2de handse drive away. Alleen zijn die ook moeilijk 2de hands te vinden voor aansluithoogte 240. Erg jammer dat er niet een betaalbaardere tent voor is op dit moment, aangezien ik geen luifel heb tegen de zon, maar tja het is niet anders.

Groetjes van Ellen en nog bedankt voor het meedenken allemaal.
Laatst gewijzigd door Ellen73 op ma 28 jun 2021, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ellen73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 19:55

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Ellen73 »

mikeanber schreef:
vr 25 jun 2021, 7:50
hallo allen
er zijn er zoveel tekoop in alle prijs klassen
https://www.amazon.de/dp/B017UJ4LC6/ref ... 123&sr=8-1
dit zijn op lucht air.
maar zoek op bustenten je vind genoeg maar voor niets gaat de zon op
:cheers:
Hoi, Bedankt voor jullie reactie Anber en mike. Dit zou een hele goede waarschijnlijk betaalbare zijn, echter niet meer te koop op amazon jammer genoeg. Hoeveel kostte hij daar eigenlijk als ik vragen mag?
Laatst gewijzigd door Ellen73 op di 29 jun 2021, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ellen73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 19:55

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Ellen73 »

Ellen73 schreef:
ma 28 jun 2021, 12:35
mikeanber schreef:
vr 25 jun 2021, 7:50
hallo allen
er zijn er zoveel tekoop in alle prijs klassen
https://www.amazon.de/dp/B017UJ4LC6/ref ... 123&sr=8-1
dit zijn op lucht air.
maar zoek op bustenten je vind genoeg maar voor niets gaat de zon op
:cheers:
Dit zou een hele goede waarschijnlijk betaalbare zijn, echter niet meer te koop op amazon jammer genoeg.
Hoi Anber en Mike, Ik zie dat als ik zoekterm " bus tent "doe , dat er dan genoeg op de proppen komt inderdaad. Best wel een hele goede tip. Ik heb inmiddels een paar dagen later gekeken ernaar en vond inderdaad van alles. Maar vaak staat er niet bij of hij geschikt is voor campers met een glijdeur zoals een bestelbus dat heeft. Of er staat geen prijs bij of weer geen bestelknop of niet op voorraad. Dus heel erg wijs wordt ik nog niet uit de amazon tenten met glijrail. Ik heb er wel 2 gezien die misschien kunnen, maar daar ben ik nog even over het nadenken. Wordt vervolgd. Als ik een goede heb gevonden die goed past, dan laat ik het hier weten voor anderen.
Laatst gewijzigd door Ellen73 op di 29 jun 2021, 18:20, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1932
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Zadowolony »

Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1932
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Zadowolony »

https://www.obelink.nl/voortenten-luife ... s+oplopend

En hier nog een paar tot 2.80 voor lagere prijzen
Ellen73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 19:55

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer??



Bericht door Ellen73 »

Aloys schreef:
do 18 jun 2020, 11:38
Misschien ook handig om even je buitenmaten te vermelden: is het een L2H2 of een L3H2?

Deze eerste reactie is natuurlijk weer totaal niet wat je vraagt, maar...
- waarom wil je eigenlijk een bustent? Is het je eerste camper?
- Onze Peugeot Boxer is van 2011, daarvoor hadden we een Fiat Ducatobus. In de afgelopen
20 jaar kan ik me niet herinneren dat ik zo'n bus met bustent heb gezien.
(Kan ook moeilijk, we hebben bijna allemaal al een knikarm-uitdraailuifel)
- waarschijnlijk ga je iets kopen wat je na één of twee keer niet meer gebruikt...

Hopelijk (of niet :D ) krijg je nog andere, voor jou betere reacties! :wink:

Ik wil heel graag een tent omdat ik niet goed tegen de zon kan en geen luifel heb. :thumbup:
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door Atoz »

Waarom niet zoiets?
Kost je geen arm en of een been en je zit ook uit de zon
https://www.campodoorshop.nl/detail/129 ... icht-grijs
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Welke bustent is geschikt voor Peugeot Boxer?



Bericht door johandb »

Ik lees even vol interesse mee. Wij zaten ook naar een bustent te kijken maar in de winkel riepen de kids we willen een eigen tentje in plaats van bustent met ingang slaapplaats. Prima dus.

Zit nog wel natuurlijk met de zon enzo dus ben nog aan het oriënteren, maar mijn idee was om een (waterdichte) schaduwdoek met magneten te bevestigen, of aan de T bouten op het dak. Dan gewoon twee tent stokken aan de andere kant en klaar. Stuk goedkoper alleen natuurlijk wat meer opzet/afbouw werk als een luifel.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Plaats reactie