Renault Master L2H2 stealth bus

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Renault Master L2H2 stealth bus



Bericht door joske501 »

Beste,

Wil je zoveel mogelijk stealth blijven, dan kan je een zonnepaneel op je dak kleven en gebruik maken van dakluiken uit de scheepsbouw, ze zijn veel duurder maar ook veel degelijker dan de camperbrol, ze zijn slechts 27 mm hoog en vallen in het straatbeeld zeker niet op. Zo is mijn camperbus ook uitgevoerd. Wil je geen frigoroosters in de zijkant, maak dan gebruik van een compressor frigo.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Renault Master L2H2 'stealth' camper



Bericht door Aloys »

't Busje schreef:
di 19 mei 2020, 14:32
... geen roosters voor de koelkast
Heb je met een compressorkoelkastje ook niet nodig, ook weer opgelost! Joske was me voor,
zie ik.

Verder vind ik het wel een leuk idee, zelf ook jaren rondgereden met een 'stealth' VW-busje
op grijs kenteken.
Werkelijk overal overnacht, dorpspleintjes: woonwijken in NL (zolang je niet bij iemand voor het
raam parkeert), noem maar op. Bijna ook voor Bahnhof Zoo in Berlijn, 1990, tussen de junks en
de hoeren. Maar dat vond mijn vrouw "niet zo'n leuk plekje..." :D

Ik ga dit volgen!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Renault Master L2H2 stealth bus



Bericht door AadenAnke »

Wat betreft het staan in woonwijken voorkom dat je elke keer op de zelfde plek sta. Parkeren slapen en weg. Koffie zetten en ontbijten 5 minuten verder. Niet proberen te verbergen maar recht onder de lantarenpaal. Zeker niet voor iemands raam of daar waar parkeer problemen zijn. Wij zoeken meestal parkeerplaatsen van flat gebouwen uit. Niet direct voor de ingang, iedereen die langs loopt hoort je gesnurk! Zolang bewoners niet klagen wordt er niet echt naar gekeken. In de gebieden van de Zeeuwse kust wordt er speciaal gelet op het duingebied e.d. maar de flats in Goes of zo kijkt men niet. Onze camper is wel een bus maar wel een fabrieks met alle kenmerken ervan. Van die oei lelijke stickers en merk logo, wit, fietsendrager en rondom ramen en nooit een probleem. Afgelopen weekend nog in Nijmegen gestaan :shh:

Gr. Aad
Klass
Berichten: 218
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:51

Re: Renault Master L2H2 stealth bus



Bericht door Klass »

joske501 schreef:
do 16 jul 2020, 7:24
Wil je zoveel mogelijk stealth blijven, dan kan je een zonnepaneel op je dak kleven en gebruik maken van dakluiken uit de scheepsbouw, ze zijn veel duurder maar ook veel degelijker dan de camperbrol, ze zijn slechts 27 mm hoog en vallen in het straatbeeld zeker niet op. Zo is mijn camperbus ook uitgevoerd. Wil je geen frigoroosters in de zijkant, maak dan gebruik van een compressor frigo.
Een dekluik van een boot! Daar had ik niet aan gedacht, bedankt voor de tip, ik vind inderdaad de kwaliteit van de meeste 'camper luiken' erg tegenvallen en ze hoog.
Klass
Berichten: 218
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:51

Re: Renault Master L2H2 stealth bus



Bericht door Klass »

@Aloys, dat klinkt als mooie avonturen:)
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Renault Master L2H2 stealth bus



Bericht door joske501 »

Beste,

Ik heb 3 boot dakluiken zitten.
2 x 400-400 en eentje van 260-260 in wc-douche ruimte.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Renault Master L2H2 stealth bus



Bericht door Kampeermark »

Jtg heeft net een dak Luik erop gezet die vlak is aan de bovenkant. Kan je ook eens naar kijken.

Verder zal hij niet misstaan tussen de junks en de hoeren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rob A2
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 22:10

Re: Renault Master L2H2 stealth bus



Bericht door Rob A2 »

Beste ..,
Ook wij wilden een zo onopvallend mogelijke buscamper. Dus gewone ramen geplaatst (twee met schuifraam), twee lage Gebo dakluiken (420x420 en 310x310), geen water aansluiting aan de buitenkant of koelkastrooster (dus compressor), geen standaard walstroomansluiting maar een onopvallende DEFA aansluiting in de gril, geen zonnepaneel maar een sunfolder van Wattstunde, geen vaste luifel maar enkele ogen op het dak om het luifeldoek aan vast te maken. De enige concessie die wij hebben gedaan is een thule slide-out geplaatst nadat wij opstapjes vergeten waren of domweg over heen reden.
De beschrijving van onze bouwactiviteiten tref je aan op viewtopic.php?t=8468946.

Succes met jullie zelfbouw.

mvrgr
Rob
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Renault Master L2H2 stealth bus



Bericht door joske501 »

Beste,

Watervulpunt en walstroomconnectie zitten bij mij ook in het meubel achter de achterdeuren, dus daarvoor ook geen gaten in de bus.
Bij aan de walstroom gaat de kabel gewoon tussen de achterdeur, rubber van de deur is daar dik genoeg voor. Ik heb wel een WC luik maar je kan dat oplossen met een vacuumtoilet indien je dat wilt, verbruikt wel meer stroom en water.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Renault Master L2H2 stealth bus



Bericht door Aloys »

Een stealth-bus met douche en toilet? Is een PortaPotti niet goed genoeg? (hebben wij ook!) :D :wink:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Renault Master L2H2 stealth bus



Bericht door joske501 »

Beste,

Sorry, maar een camper zonder echt toilet en douche, hoe klein het ook is, is voor mij geen camper.
Maar in dit topic hier geen verdere discussie over voeren lijkt mij verstandig.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Klass
Berichten: 218
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:51

Re: Renault Master L2H2 stealth bus



Bericht door Klass »

.
Laatst gewijzigd door Klass op wo 22 jun 2022, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Renault Master L2H2 stealth bus



Bericht door Kampeermark »

Waarom met boutjes? Zo’n beetje alle panelen zitten vast met lijm...

Verder moet je wel uitkijken, bij Mijn ducato is de achterkant hoger dan voorkant. Dus met zo’n systeem zorgen dat er geen regenwater in loopt.
Wel is het zo dat de lucht onder het paneel (zwart paneel) goed warm zal worden..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Renault Master L2H2 stealth bus



Bericht door joske501 »

Beste,

Als je toch met boutjes wilt werken voor het bevestigen van het zonnepaneel kan je het beste werken met blindklinkmoeren, er zijn modellen die waterdicht zijn en in 3 verschillende materialen.

https://www.viba.nl/nl/catalog/mechanis ... g+c+p+view

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Plaats reactie