Renault Master L2H2 stealth bus
Re: Renault Master L2H2 stealth bus
.
Laatst gewijzigd door Klass op wo 22 jun 2022, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Renault Master L2H2 stealth bus
Hoi Klass,
Ik heb ook een scheeps/boot luik ingebouwd, maar bewust voor in de bus geplaatst en dus niet achter boven het bed. Er komt als het koud is buiten zeker wat condens op het aluminium frame van het luik wat naar beneden kan druppelen. Tijdens ons laatste tripje vorige week ook gezien, vandaar. Inderdaad geeft zo'n luik heel veel licht in de bus.
Succes,
Walter
Ik heb ook een scheeps/boot luik ingebouwd, maar bewust voor in de bus geplaatst en dus niet achter boven het bed. Er komt als het koud is buiten zeker wat condens op het aluminium frame van het luik wat naar beneden kan druppelen. Tijdens ons laatste tripje vorige week ook gezien, vandaar. Inderdaad geeft zo'n luik heel veel licht in de bus.
Succes,
Walter
Re: Renault Master L2H2 stealth bus
Hallo Walter bedankt voor de tip, heeft die van jou ook een 'smoke' ruit? Maakt dat nog veel verschil op de hoeveelheid licht?
- henk en lila
- Berichten: 3887
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Renault Master L2H2 stealth bus
En deze scheepsluiken kunnen tijdens een regenbui amper op een ventilatiekier want dan regent het al gauw in,
Volgens mij zijn camperdakluiken met meer "overhang" daar beter in.
En tijdens regen zit je soms verplicht langer binnen en dan is wat ventilatie wel fijn.
Volgens mij zijn camperdakluiken met meer "overhang" daar beter in.
En tijdens regen zit je soms verplicht langer binnen en dan is wat ventilatie wel fijn.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Re: Renault Master L2H2 stealth bus
Hoi Henk of Lila,
Ook een goed punt, maar het gaat mij vooral om licht in de bus, voor ventilatie heb ik nu de dakventilator en twee inlaat gaten onder de achterlichten.
Ik ga ook 6 led spotjes inbouwen in het plafond dus misschien dat ik daar blij mee ben en het extra daglicht minder nodig vind...
Sent from my LG-H870DS using Tapatalk
Ook een goed punt, maar het gaat mij vooral om licht in de bus, voor ventilatie heb ik nu de dakventilator en twee inlaat gaten onder de achterlichten.
Ik ga ook 6 led spotjes inbouwen in het plafond dus misschien dat ik daar blij mee ben en het extra daglicht minder nodig vind...
Sent from my LG-H870DS using Tapatalk
Re: Renault Master L2H2 stealth bus
Zelf heb ik de platte 24mm Gebo Fushline dakluiken met een Dometic combi rollo eronder. Een Dometic luik is rond de 11cm hoog en dat wil ik niet.
Ik ben tevreden maar zoals alles heeft het voor en nadelen tov bv de gewone midi Heki's.
Voordelen:
Plat gestroomlijnd geen meerverbruik en geluid.
Geen schaduw op je solar.
Beestand tegen takken
Inbraakveilig en stevig.
Nadelen:
De opstaande rand is niet erg hoog tegen opspattende regen
Weinig lucht in de ventilatiestand
Niet eenvoudig lekdicht te plaatsen op een ribbeldak dat uitzet.
Maak eerst de studie van je solar panelen en teken een dakplan voor je gaat bestellen.
50x50 cm zie ik als minimum.
Je mag niet in de togen snijden.
Ik ben tevreden maar zoals alles heeft het voor en nadelen tov bv de gewone midi Heki's.
Voordelen:
Plat gestroomlijnd geen meerverbruik en geluid.
Geen schaduw op je solar.
Beestand tegen takken
Inbraakveilig en stevig.
Nadelen:
De opstaande rand is niet erg hoog tegen opspattende regen
Weinig lucht in de ventilatiestand
Niet eenvoudig lekdicht te plaatsen op een ribbeldak dat uitzet.
Maak eerst de studie van je solar panelen en teken een dakplan voor je gaat bestellen.
50x50 cm zie ik als minimum.
Je mag niet in de togen snijden.
Groeten Kampo
Re: Renault Master L2H2 stealth bus
Hoi Klass,
Henk of Lila en Kampo omschrijven het goed, dit is ook al mijn ervaring al wist ik dit van soortgelijke luiken op de boot. Ook ik ga nog mechanische ventilatie plaatsen zodat de ventielatie geen probleem zal zijn. De "smoke" kleur van het luik laat echt veel licht door dus dat effect is prima. Ik heb een idee om als naar zonnige streken gereisd wordt het een mogelijkheid is om het luik van buiten te beplakken zodat het broeikas effect beperkt wordt, later trek je de plakfolie er dan weer af. Geen idee of dit werkt, maar het is een idee.
Walter
Henk of Lila en Kampo omschrijven het goed, dit is ook al mijn ervaring al wist ik dit van soortgelijke luiken op de boot. Ook ik ga nog mechanische ventilatie plaatsen zodat de ventielatie geen probleem zal zijn. De "smoke" kleur van het luik laat echt veel licht door dus dat effect is prima. Ik heb een idee om als naar zonnige streken gereisd wordt het een mogelijkheid is om het luik van buiten te beplakken zodat het broeikas effect beperkt wordt, later trek je de plakfolie er dan weer af. Geen idee of dit werkt, maar het is een idee.
Walter
Re: Renault Master L2H2 stealth bus
.
Laatst gewijzigd door Klass op wo 22 jun 2022, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Renault Master L2H2 stealth bus
.
Laatst gewijzigd door Klass op wo 22 jun 2022, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarceldeHoog
- Berichten: 790
- Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
- Locatie: Den Haag
Re: Renault Master L2H2 stealth bus
Mooi bezig!
Op welke hoogte moet je het bed plaatsen om de fietsen zo op te bergen? Zel fheb ik namelijk ook gekeken om de fietsen achterin te plaatsen (met fix-fork) maar volgens mij moet de bodem van je bed dan op een meter hoogte?
Buiten de buizen (beter de zwarte inderdaad, maar ze liggen er al dus lastig wisselen) heb ik 1 opmerking: Die accu bevestiging is onvoldoende voor een eventuele camper keuring (voor sommige verzekeringen). Stel dat je met je bus op de kant gaat, dan slingert hij alsnog door de bus vrees ik.
Op welke hoogte moet je het bed plaatsen om de fietsen zo op te bergen? Zel fheb ik namelijk ook gekeken om de fietsen achterin te plaatsen (met fix-fork) maar volgens mij moet de bodem van je bed dan op een meter hoogte?
Buiten de buizen (beter de zwarte inderdaad, maar ze liggen er al dus lastig wisselen) heb ik 1 opmerking: Die accu bevestiging is onvoldoende voor een eventuele camper keuring (voor sommige verzekeringen). Stel dat je met je bus op de kant gaat, dan slingert hij alsnog door de bus vrees ik.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Re: Renault Master L2H2 stealth bus
Als de bus op zijn kant gaat (waarom zou je dat doen) is de schade al zo groot dat die accu er niet meer toe doe. Zolang hij dan jezelf en de passagiers maar niet kan (ernstiger) verwonden.
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: Renault Master L2H2 stealth bus
.
Laatst gewijzigd door Klass op wo 22 jun 2022, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarceldeHoog
- Berichten: 790
- Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
- Locatie: Den Haag
Re: Renault Master L2H2 stealth bus
Wat een rare reactie. Waarom zou je dat doen.... omdat je een ongeluk krijgt wellicht?
Als bij een ongeval een vele kilos wegende accu door je bus slingert kan deze zeker inzittenden verwonden lijkt me. Bij keuringen voor verzekering wordt gelet op de bevestiging, vandaar mijn opmerking.
@Klass: dank voor je antwoord!
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Re: Renault Master L2H2 stealth bus
N.a.v. de foto in je post van zo 06 sep 2020, 20:12, wat is het witte plaatmateriaal wat je tegen de zijwanden hebt zitten? Heb je daartussenin schapenwol zitten?