Zitplaats achterin

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Zitplaats achterin



Bericht door gsm »

Oeps weer een tegenvaller en ook verwarrend.
Is het nu 21 juli 2012 of juli 2013 of toch 31 december 2014 ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 12:35
Locatie: Hoorn NH

Re: Zitplaats achterin



Bericht door moosev »

gsm schreef:
di 04 feb 2020, 12:24
Oeps weer een tegenvaller en ook verwarrend.
Is het nu 21 juli 2012 of juli 2013 of toch 31 december 2014 ?
Het is enorm verwarrend maar momenteel is het 21 juli 2012. Citaat van de RDW maart 2019:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt ons toe te lichten waarom er 29 maanden tussen de toelatingseisen en permanente eisen zit m.b.t. zijdelingse zitplatsen.

Dit heeft te maken met de verschillende ingangsdata van de richtlijnen. Er is Europa afspraken gemaakt wanneer er richtlijnen toegestaan zijn en/of verplicht worden. We noemen dat de X, Y & Z data.

In het kort komt het er op neer dat de Nationale overheden krijgen bij richtlijnen en kaderbesluiten een bepaalde termijn vanaf de datum van inwerkingtreding van het Europese besluit tot de uiterste datum van omzetting om de Europese richtlijn om te zetten in nationale wetgeving. De omzettingstermijn ligt meestal tussen zes maanden en twee jaar, afhankelijk van de verwachte complexiteit van de omzetting. Meestal is de omzettingstermijn gelijk aan de overgangstermijn.

De X data is de inwerkingstrede data van de richtlijn , de Y data is de data waar de toelatingsautoriteit de richtlijn mag implementeren en bij de Z data moet de richtlijn geïmplementeerd zijn in de Nationale regelgeving.

Deze eisen worden dan beschreven in de toelatingseisen van voertuigen. Wij leggen ze vast in de Wijze van keuren. De Z data voor deze richtlijn is 01-11-2014. Om permanent (dit zijn de lichtste eisen om op de weg te mogen) is er Nationaal voor gekozen om 31-12-2014 te hanteren. Hiermee zit je dan bijvoorbeeld buitenlandse voertuigen niet in de weg. De RDW heeft een implementatie datum gekozen van 21 juli 2012.

Het heeft dus niets te maken met een oudere versie van de Regeling voertuigen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Uitgeschreven

Re: Zitplaats achterin



Bericht door Uitgeschreven »

Je kunt de datum van 21 juli 2012 lezen in op blz 142 punt 6 van: https://www.rdw.nl/-/media/rdw/rdw/pdf/ ... i-2014.pdf

De RDW houdt dan idd 21-07-2012 aan (rekening houdend met de toelatingsdatum).

Groet van,
Martin
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Zitplaats achterin



Bericht door gsm »

Dat is dan duidelijk en dan bedoel ik voor mensen die een langsbank nog moeten maken. :thumbup:
Bus moet van voor 21 juli 2012 zijn :!:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Zitplaats achterin



Bericht door Dafluc »

Wat fijn dat we nu zeker weten dat het 100% zeker deze datum is. Discussie hierover in het verleden liep elke keer vast op de juiste datum. Dat kunnen we nu achter ons laten. Dank voor het uitzoeken.
Afbeelding
JeroenT
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 13 okt 2019, 11:53

Re: Zitplaats achterin



Bericht door JeroenT »

Ik kom hier niet helemaal uit. Wij willen ook extra zitplaatsen in onze nu nog bestel bus.
We willen de extra zitplaatsen gelijk bij de keuring tot camper regelen maar kan dat zomaar?

Of moet de afdeling VRT de nieuwe zitplaatsen altijd keuren?
En is er een verschil of de bus van voor of na 07-2012 is?
Is er altijd een "certificaat" nodig?
tonic
Berichten: 2439
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Zitplaats achterin



Bericht door tonic »

Zitplaatsen moeten bij de keuring geregeld worden inderdaad. aan welke regels je moet voldoen is bouwjaar afhankelijk. gebruik de zoekfunctie en er zal een wereld voor je open gaan.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Zitplaats achterin



Bericht door gsm »

Is de bus van voor juli 2012 dan mag je een langsbank plaatsen / maken zonder gordels en die telt dan mee in het aantal zitplaatsen tijdens het rijden, reken op 50cm breed pp.
Zo zag de bank er bij mij uit tijdens de keuring en die bank is goed gekeurd voor 4 personen samen met 2 personen voorin heb ik 6 personen op kenteken.
Afbeelding
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
selanty
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 17:35

Re: Zitplaats achterin



Bericht door selanty »

beste GSM

Zou je die foto van de bank die goed gekeurd misschien willen door sturen wij zijn ook bezig een renault master naar camper te zetten. Dus ben heel benieuwd hoe jij dat gedaan hebt.

Gr Marcel
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Zitplaats achterin



Bericht door gsm »

Dat is de foto hierboven, zo ben ik naar de keuring gegaan en is die goedgekeurd voor 4 personen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Zitplaats achterin



Bericht door Dafluc »

Door een forumprobleem zijn een aantal afbeeldingen niet zichtbaar. Waaronder bovenstaande helaas. Men is ermee bezig.
Afbeelding
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Zitplaats achterin



Bericht door gsm »

Ik zie hem wel staan bij post 36


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Zitplaats achterin



Bericht door neanderthaler »

gsm schreef:
di 04 feb 2020, 13:06
Dat is dan duidelijk en dan bedoel ik voor mensen die een langsbank nog moeten maken. :thumbup:
Bus moet van voor 21 juli 2012 zijn :!:

oké maar de mijne :!: is van januari 2013 ook 2 x lange banken en die is er op goed gekeurd jongsleden in juli 2020 voor 7 persoon 3 voorin dus 4 achter op de banken :thumbup:

dus kweet niet :lol: maar ik ben er blij mee
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Zitplaats achterin



Bericht door gsm »

Ik meen te hebben gelezen dat die datum is veranderd naar 2013 maar de exact datum weet ik niet, het was voor zover ik weet 21-7-2012
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie