Neanderthaler Crafter project

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

En ook maar eens aan het wegen geweest :-B dus alles op de weegschaal .

Achter wand eruit met glas 28 kilo
houten vloer 9 mm eruit 35 kilo daar komt een andere vloer voor in de plaat berken triplex dat weegt 122 x 2.44 is 1522 gram dus effe rekenen
zij panelen eruit + boven planken deuren en deuren zelf geschatte totaal 15 kilo

totaal 78 kilo en er moet weer wat in :mrgreen:

arma flex 10 m2 9mm dik doos 4 kilo
rol reckhorn abx 7 kilo per rol

En voor de rest zullen het wel zien :thumbup:
Bijlagen
DSCN4951.jpg
DSCN4951.jpg (156.31 KiB) 1468 keer bekeken
tonic
Berichten: 2438
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door tonic »

Ik weet niet wat je aan het rekenen bent geweest maar, die 78 kilo zijn kilo's geweest die niet op je kenteken stonden.
De bus is zo kaal mogelijk gewogen voor de typegoedkeuring. Dus zonder tussenschot en andere betimmeringen.
Dud je bent alleen gewicht aan het toevoegen :-B
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door kampertjes »

Ik wil je feestje niet verstieren maar je weet zeker dat de motor goed is? Zou jammer zijn van al je inspanningen. De 2 ltr diesels van rond die tijd waren nou niet direct topkwaliteit. Let i.i.g op olieverbruik. We hebben ze op het werk gehad met ruim een liter in de week.
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

Tonic

de achter wand is een onderdeel van de auto dat scheelt iets de rest tja daar heb je gelijk in er komt steeds meer bij :lol3:
maar is niet gek het om bij te houden ik wil het rond de 400 kilo houden en word het me teveel doe ik wel aan struisvogel politiek :crazy:
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

kampertjes :thumbup:

Nee dat weet ik niet . hoe weet jij dat die goed is als je iets koopt aan 2dehans :?:

tja ik heb een bus gekocht bij het ophalen van de auto heb ik die dag 300 km gereden en dat ging goed zeer content en erg blij ermee met grijns achter het stuur . :mrgreen: nu net 4 weken in bezit .

Maar ? het nadeel van een 2dehans is je weet nooit wat je koopt en waarom die weg gaat van alle auto die ik in mijn leven gehad heeft moet je sleutelen .soms meer en soms iets minder .

Ben gelukkig in bezit van de bekende 2 rechter handen :wink: en heb affiniteit met autos en heb er ook iets verstand van ben bekent met de t5 en de nadelen ach er rijden er genoeg weet niet waar deze motor meer is in gebouwd en welke modellen nog meer ben druk bezig met onder zoek .

Dus laat alles gewoon over me heen komen :cheers: en hoop van de zomer mooi reizen te maken .
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door kampertjes »

Goede instelling :thumbup:
Tweedehands, ja. Maar wij kochten ze nieuw.... en de eerste 2 jaar (garantietijd) ging het wel... We hebben een stuk of 10 VW bussen, sommige goed maar sommige...... :bang:

Nou, succes met je project. Overweeg het ook nog wel eens, gewoon voor de leuk. Maar ja, dr is zo veel leuk.
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

Overweeg het ook nog wel eens, gewoon voor de leuk. Maar ja, dr is zo veel leuk.

klopt heb eerst nog naar heb nog naar Ford transit gekeken en fiat ducato ook erg mooi maar moeders zegt
daar krijg je spijt :-B van en klopt ben een VW man altijd geweest inmiddels 23 stuks gehad

Eerst deze afmaken en dan komt er tzt wel weer eens een oldtimer bij :thumbup:
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door kampertjes »

Was ook VW man. Eerdere campers T3, T3, t4 en een T5. Met de laatste twee zo ontzettend veel ellende beleefd.... Die tweede T3 hebben we 10 jaar gehad als gezinsauto. Ruim 3 ton probleemloos. Met bijna 4 ton scheurde de kop van het arme 1600 c turbo dieseltje. Nu al weer 5 jaar een ducato zonder ook maar iets aan kosten of wat dan ook.
Ach ja, het kan verkeren
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door jasperenpriscilla »

Lekker bezig! Ik denk een slimme zet om een wat 'gebutste' basis te nemen. Met twee rechterhanden is dat volgens mij de beste manier om het camperen enigzins voordelig te doen.

Ben jij toevallig ook actief op het transalp forum? Ik dacht een transalp voorkant te zien, en je schrijfstijl komt me bekend voor.
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

Hai jasper

Nou als ze gaan herkennen aan me schrijf stijl :lol: ik weet dat het belazert is :silent: en ja daar vertoef ik wel eens .

Ook ik ben een stukje verder om de houten vloer er in te zetten moet eerst de vloer wat opkalefateren anders kom je daar niet meer bij dus heb even een trek balk gemaakt van wat ijzer wat ik nog had met een combi van me achter as omhoog brenger ... ik wilde daar geen geld aan uit geven kan het later weer uit elkaar en weer gebruikt worden .

die nou zo goed als klaar nu maar even wachten tot wat beter weer kan een poging wagen :mrgreen:
Bijlagen
DSCN4991.jpg
DSCN4991.jpg (162.12 KiB) 1098 keer bekeken
DSCN5020.jpg
DSCN5020.jpg (140.44 KiB) 1099 keer bekeken
DSCN5000.jpg
DSCN5000.jpg (136.88 KiB) 1099 keer bekeken
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door AadenAnke »

Van die 2 schuifdeuren ga je genieten

Gr. Aad
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

Even een tijdje loop ik achter maar achter de schermen gaan we gewoon door inmiddels iets verder met de schade er was een mooi dagje dus even wat gedaan .

de span band heeft het niet gehouden :lol3: daar is later een motor ketting voor in de plaats gekomen dat ging een stuk beter de rest komt wel als het beter weer word en een speciale klem te pakken kan krijgen voor de kleine randjes .
Bijlagen
DSCN5099.jpg
DSCN5099.jpg (167.66 KiB) 669 keer bekeken
DSCN5098.jpg
DSCN5098.jpg (204.87 KiB) 669 keer bekeken
Laatst gewijzigd door neanderthaler op wo 29 jan 2020, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

Inmiddels op de camper beurs geweest in Leeuwarden voor de ideeën en spullen maar was niet veel en toch ook wel pittig aan de prijs .

Daar hoef je het niet voor te doen wel veel ideeën opgedaan [[thumbup]] voor een andere indeling en we hebben besloten om van dwars toch naar lengte gaan slapen dan hoef je niet over mekaar te klauteren als je avonds er uit moet .

De bij rijder bank die eerst in de ruimte zou komen als zit plek zal zo goed als zeker komen te vervallen en de aanvraag voor 2 personen zal het wel worden .

Dus aan vangen daarvoor heb ik 4 latten bodem gekocht op marktplaats en ben bezig om die te verbouwen dus inkorten word nu 1.90 lang en te versmallen tot 60 cm en daarna komt een apart stuk die opklapbaar word de motor fiets en elek bikes ---- tzt.

En morgen weer verder met de andere latten bodem en passtuk :mrgreen:
Bijlagen
DSCN5129.jpg
DSCN5129.jpg (179.37 KiB) 669 keer bekeken
DSCN5128.jpg
DSCN5128.jpg (184.19 KiB) 669 keer bekeken
DSCN5126.jpg
DSCN5126.jpg (146.86 KiB) 669 keer bekeken
Laatst gewijzigd door neanderthaler op wo 29 jan 2020, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

En nog wat :-B
Bijlagen
DSCN5132.jpg
DSCN5132.jpg (187.71 KiB) 668 keer bekeken
DSCN5131.jpg
DSCN5131.jpg (176.67 KiB) 668 keer bekeken
DSCN5130.jpg
DSCN5130.jpg (155.31 KiB) 668 keer bekeken
Plaats reactie