Neanderthaler Crafter project

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
DiLa
Berichten: 114
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 21:02
Locatie: Zoetermeer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door DiLa »

neanderthaler schreef:
di 09 jun 2020, 23:24
Ook de keuring voor de rdw aangevraagd dat gaat een beetje vreemd in mijn ogen je vraagd een keuring aan maar ze vragen niet waar voor het is :?: . je geeft alleen je kenteken af en ......

En je kunt ook niet aangeven waar voor hoop dat dat goed gaat op 22 juni aanstaande :cheers:
Mooi werk allemaal zeg! Ik ga vrijdag beginnen met de ombouw. Even een vraagje tav de keuring. Kan je bij de aanvraag een datum kiezen of krijg je een moment toegewezen?
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

McFly schreef:
wo 10 jun 2020, 9:33
"Na aanpassing maakt u een keuringsafspraak bij een RDW-keuringsstation. U kiest voor de optie 'wijziging aan het voertuig'.

Dat laatste dus wel aanvinken. Verder stelt het dan niet zoveel voor was mijn ervaring.
ik dank voor het meedenken dan heb ik het goed gedaan :thumbup: en nu maar afwachten
vandaag ook maar eens vrijwillig op de weegbrug gezet kijken of het een beetje goed was ingeschat en gewogen aan de aanbouw delen ook nog wat extra gewicht aan boven plank en wat klein spul .

ik kom aan een nette 2320 kilo totaal nu maar een kijken of dat overgenomen word in grote lijnen .

tevens de opstap gemonteerd dats klaar :-B
Bijlagen
DSCN5511.jpg
DSCN5511.jpg (158.95 KiB) 717 keer bekeken
DSCN5510.jpg
DSCN5510.jpg (158 KiB) 717 keer bekeken
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

dila

ja dat kan wij konden kiezen uit div datums dit was de dichtste bij wat voor ons het beste uitkwam :mrgreen: al met al duurde het nog een maand
maar had de tijd toch nog nodig .

wil volgende week nog wat kleine dingen doen maar voor de keuring staat die klaar :cheers:
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

We gaan weer even verder :thumbup: de stekker doos doorvoer dat moet ook nog
Bijlagen
DSCN5528.jpg
DSCN5528.jpg (170.62 KiB) 637 keer bekeken
DSCN5527.jpg
DSCN5527.jpg (177.1 KiB) 637 keer bekeken
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

Vandaag een magisch momend de auto voor de rdw keuring als camper daar moesten we om 12..45 uur zijn het was rustig daar je zou bijna zeggen .
zo rustig dat ze de tijd namen denk ik :D

Hij bleef achter zijn pc zit een dan weer met een meetlat erin weer achter de pc dan zijn collega's er bij met zijn 3 en nou na een voor mijn gevoel uren het verlossend antwoord ja hij goed gekeurd :thumbup:

De avond daarvoor kwam moeder er achter dat de banken dus als zitplaats moeten dienen dus nog gouw die avond alle rest stukken aan mekaar gelijmd tot rug kussen .

ze hebben dus ook meteen gewogen daar kwam iets meer uit en dat word dus 2444 kilo schoon aan de haak dat is even 120 kilo meer dan mijn weegschaal :lol: 14..15 gingen we pas weg .

thuis eens goed de papieren kijken daar kwam dus dat gewicht uit en tot mijn stomme verbazing stond er 7 zit plaatsen [[schrik]] ik blij nu kijken of dat ook op mijn kaartje komt te staan :mrgreen:

nu bpm betalen en verzoek voor Verzoek Motorrijtuigenbelasting Bijzonder tarief .
word vervolgd 8)
Bijlagen
DSCN5537.jpg
DSCN5537.jpg (166.3 KiB) 637 keer bekeken
DSCN5533.jpg
DSCN5533.jpg (223.5 KiB) 637 keer bekeken
DSCN5531.jpg
DSCN5531.jpg (162.88 KiB) 637 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kampeermark
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door Kampeermark »

Haha bizar, ik heb schriftelijk van de rdw dat de regel tot juni 2012 was van de langs plaatsen. Ik heb een bus van 3-13 en dat ging niet door...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
myway
Berichten: 15519
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door myway »

Die van TS is ook van 2013
Ach ja RDW
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

Zo weer even verder Zo we zijn weer terug van een kleine vakantie een leuk uit probeersel en dan blijkt dat dingen die in de bus zitten niet helemaal lekker werken :lol:

zo zijn de zitbanken niet helemaal bereikbaar en kom afleg ruimte tekort [[sad]] dus weer aan de slag met dingen er bij en de banken veranderen .

ook de belasting werkte niet helemaal mee je moet dus alles zelf doen en de site is Krim
maar gelukt .

Net wat ..... zegt eerst bpm betalen dan gaan ze kijken en dan pas als alles is goed aan belasting gekeurd komt er actie . op een terras waar we net lekker zaten te eten komt er een mail binnen .

bedrag bpm is aanvaard en kenteken is onder weg zo zij en mailde mijn zoon het kenteken binnen [[toast]]

Nou is er de afgelopen dagen is er al wat afgereden overal na toe campings obeling en familie tijd om te tanken voor die tijd en daarna .

blijkt er maar 39 .98 liter in te gaan en 565 km kom ik op een verbruik van 1 op 14 ,12 [[toast]] [[toast]] ook datisprimadus :buiken:

en nog wat gereedschap gekocht :mrgreen:
Bijlagen
DSCN5519.jpg
DSCN5519.jpg (163.85 KiB) 464 keer bekeken
DSCN5517.jpg
DSCN5517.jpg (167.59 KiB) 464 keer bekeken
DSCN5516.jpg
DSCN5516.jpg (159.69 KiB) 464 keer bekeken
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

Zo even verder inmiddels ook een taxatie gedaan dat is nodig als ik de camper meer dan een WA verzekering wilde taxatie is mee dan gedacht en tevreden dus 8)

En ook bedden verandert de latten bodem beviel niet en de rest ook niet ook de bedden versmalt naar 75 cm was 85 tussen loop was toch wel aan smalle kant en met de latten bodems geen lekker zit zithoek creëren als dus binnen wilt zitten met regen dus weer aan de slag.

Niet mijn eigen idee maar overgenomen van YouTube en zelf nog een draai aan gegeven om lui of slaap plek te creëren :wink: met de mogelijkheid om het matras er tussen te zetten als die omgeklapt moet worden ook de opening is Ietjes groter geworden om iets er uit te kunnen pakken
Het is nog niet klaar maar begin is er .

En de matrassen verder versmallen :thumbup:
Bijlagen
DSCN5598.jpg
DSCN5598.jpg (148.29 KiB) 462 keer bekeken
DSCN5597.jpg
DSCN5597.jpg (132.86 KiB) 462 keer bekeken
DSCN5596.jpg
DSCN5596.jpg (124.37 KiB) 462 keer bekeken
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

Ondertussen weer even verder dak vensters inmaken en houten frames maken als vul materiaal .

nou dacht ik dat ik een beetje kan kitten maar met die 710 butylkit word alles overhoop gegooid wat een bende om te verwerken zeg je bent meer aan schoonmaken dan het eigenlijk kitten .

Normaal plak een plak bandje dan je vinger er langs trekt het plak bandje weg en hebt een strakke kit naad nou dus niet [[head]] om het momend dat je de plakband weg trekt trek je ook draden en dan begint het schoonmaken . [[sad]]

afijn snap nu ik dat bij andere waarom het er zo smerig en dik uitzie :buiken: heb het zelf ook met rust gelaten maar het is wel water dicht :lol:
Bijlagen
DSCN5602.jpg
DSCN5602.jpg (149.33 KiB) 306 keer bekeken
DSCN5600.jpg
DSCN5600.jpg (172.41 KiB) 306 keer bekeken
DSCN5599.jpg
DSCN5599.jpg (198.51 KiB) 306 keer bekeken
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

:-B
Bijlagen
DSCN5611.jpg
DSCN5611.jpg (139.85 KiB) 306 keer bekeken
DSCN5605.jpg
DSCN5605.jpg (151.36 KiB) 306 keer bekeken
DSCN5604.jpg
DSCN5604.jpg (133.21 KiB) 306 keer bekeken
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

Zo weer even wat verder maar 2 weken niks gedaan de temperaturen waren niet normaal .

heb even de temperatuur meter die normaal op mijn gereedschap kist zit nu maar eens in de auto gehangen

tot 3 uur werken dan kun je me uitknijpen dus stoppen maar :lol:

En kom niet aan staal je kon je vinger er niet op houden .
Bijlagen
DSCN5697.jpg
DSCN5697.jpg (141.24 KiB) 305 keer bekeken
DSCN5693.jpg
DSCN5693.jpg (134.49 KiB) 305 keer bekeken
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

Maar voor dat ging ik eerst met de crafter--- handvatten halen voor de motorfiets kwam niet ver
begon opeens belaster te lopen dus linksom keer gemaakt was het rechtsom kwam ik het weiland terecht :lol:

afijn meteen na de garage daar neer gezet verteld dat de gloei bougie spiraal ging branden ook maar meteen gezegd vernieuw ook maar de bougies vernieuwen wat ze toen al zeiden maar wat ik later wilde doen stond planning maar nog niet wilde doen .

Dus een paar dagen later alle bougies vernieuwd dat viel gelukkig ontzettend mee maar daar naast kwam er nog een vernieuwing van een soort lambda zone voor de roetfilter een controle systeem die alles bij elkaar via de computer regelt (doe je het niet gaat ook je roetfilter kapot en das :!: stukken meer ) :oops: die was ook stuk dus na een paar honderd euro armer rijd die weer . [[sad]]

Daar voor hadden ze al een soort plastic pookje vernieuwd omdat die er los onder hing
waardoor het naar ze 1 moeilijk was met schakelen heel vervelend je moet dan helemaal stilstaan .

Nou vind ik wel even genoeg en hoop ze de eerste maanden niet meer te zien . :wink: ze hebben even genoeg aan me verdient
Bijlagen
DSCN5651.jpg
DSCN5651.jpg (127.6 KiB) 304 keer bekeken
DSCN5649.jpg
DSCN5649.jpg (110.03 KiB) 304 keer bekeken
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Neanderthaler Crafter project



Bericht door neanderthaler »

ook verder met de rest Dus dan schuurmiddelen gehaald 'haal tegenwoordig de meeste spullen bij toolstation
dat scheelt aanmerkelijk met praxis in prijs

Maar niet alle kan daar de vario banden hebben ze niet dus duur ruim 10 euro voor 3 banden en slijten doen ze wel bijna niet maar scheuren meer af op de las naad dan schuren .

Daar wil nog is een kit of lijm voor vinden wand dat is toch wel ..... en duur dan :!:
als je op tijd bent kun je met seconden lijm nog wat doen maare .

Afijn verder met de ander plank en kast nou moet dat wel recht hangen dus nog wat verhap stukken zodra de temperaturen beter worden .
Bijlagen
DSCN5699.jpg
DSCN5699.jpg (156.86 KiB) 301 keer bekeken
DSCN5692.jpg
DSCN5692.jpg (186.37 KiB) 301 keer bekeken
DSCN5689.jpg
DSCN5689.jpg (166.96 KiB) 301 keer bekeken
Plaats reactie