Gaat het hier om een absorptie kooelkast?
Ombouwproject Renault Master L2H2
- Ivo-windsurf
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46
Re: Ombouwproject Renault Master L2H2
Vorig jaar een 120AH Beaut accu gekocht bij dezelfde winkel als jouw afbeelding. Ik ben tevreden met de combinatie Victron MPPT lader.petrosolandos schreef: ↑do 27 feb 2020, 16:20heeft iemand ervaring met deze AGM accu?
ACCU BEAUT 260Ah 429e.jpg
- petrosolandos
- Berichten: 60
- Lid geworden op: do 12 jul 2018, 16:10
Re: Ombouwproject Renault Master L2H2
Appiecamp
Klopt! Gaat het hier om een absorptie kooelkast? Ja dus.
Ivo Windsurf
Vorig jaar een 120AH Beaut accu gekocht bij dezelfde winkel als jouw afbeelding. Ik ben tevreden met de combinatie Victron MPPT lader.
Thnx
P
Klopt! Gaat het hier om een absorptie kooelkast? Ja dus.
Ivo Windsurf
Vorig jaar een 120AH Beaut accu gekocht bij dezelfde winkel als jouw afbeelding. Ik ben tevreden met de combinatie Victron MPPT lader.
Thnx
P
Altijd op reis, ook als ik slaap.
Re: Ombouwproject Renault Master L2H2
Gaat mij erom dat je weet dat deze nogal wat stroom trekt.
Eerder werd hier al wat over gezegd zag ik.
Als je vrij wilt staan en niet teveel gas verbruikt is een compressor uitvoering misschien geschikter.
Eerder werd hier al wat over gezegd zag ik.
Als je vrij wilt staan en niet teveel gas verbruikt is een compressor uitvoering misschien geschikter.
- petrosolandos
- Berichten: 60
- Lid geworden op: do 12 jul 2018, 16:10
Re: Ombouwproject Renault Master L2H2
Appiekamp, dank je.
Nieuwe vraag:
Goedenmiddag,
weer een vraagje aan de specialisten op kachelgebied.
Kent iemand onderstaand apparaat?
Kachel diesel lucht Faber Tronics 449 euro.txt
https://www.fabertronics.nl/5kw-luchtve ... budgetline
mvg Peter
Zie bijlagen: 2
Nieuwe vraag:
Goedenmiddag,
weer een vraagje aan de specialisten op kachelgebied.
Kent iemand onderstaand apparaat?
Kachel diesel lucht Faber Tronics 449 euro.txt
https://www.fabertronics.nl/5kw-luchtve ... budgetline
mvg Peter
Zie bijlagen: 2
Altijd op reis, ook als ik slaap.
Re: Ombouwproject Renault Master L2H2
Lijkt sprekend op een Planar zo te zien. Dat is een kloon van Webasto, zo te zien word deze verkocht onder een eigennaam
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: Ombouwproject Renault Master L2H2
Die kachel is 'gewoon' een Chinees.
Kost je 120-150 euro ongeveer als je een tent neemt die vanuit de EU levert (dus geen invoerrechten)
https://nl.aliexpress.com/item/32869602694.html
Topic over de Chinese heaters:
viewtopic.php?f=7&t=8466114
Bij die NL tent heb je 'm in een paar dagen in huis, de Chinees is snel 1-2 weken gok ik (vanuit EU). Maar of dat 300 euro meerprijs waard is....
En garantie, maar voor 450 eur kun je er ook 3 kopen. Verder kun je zorgen voor de belangrijkste onderdelen als reserve te hebben liggen, dan ben je nog steeds minder dan de helft kwijt
Kost je 120-150 euro ongeveer als je een tent neemt die vanuit de EU levert (dus geen invoerrechten)
https://nl.aliexpress.com/item/32869602694.html
Topic over de Chinese heaters:
viewtopic.php?f=7&t=8466114
Bij die NL tent heb je 'm in een paar dagen in huis, de Chinees is snel 1-2 weken gok ik (vanuit EU). Maar of dat 300 euro meerprijs waard is....
En garantie, maar voor 450 eur kun je er ook 3 kopen. Verder kun je zorgen voor de belangrijkste onderdelen als reserve te hebben liggen, dan ben je nog steeds minder dan de helft kwijt
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
- petrosolandos
- Berichten: 60
- Lid geworden op: do 12 jul 2018, 16:10
Re: Ombouwproject Renault Master L2H2
Mijn project lag een klein beetje stil. Ik had juist een afspraak in België om onderdelen op te halen. Toen kregen we een grenssluiting dankzij corona. Inmiddels ben ik verder gegaan met inrichtingsbouw en test overnachtingen. Hierdoor heb ik nieuw gemaakt: een lange kast langs de bovenkant achter de bestuurdersstoel, boven het bank/bed, met schuifdeurtjes in een glij-rail. Hierbij enkele foto's.
Eerst bevestig ik een houten balkje aan het plafond. Aan de metalen carrosserie-dakbalken. Door de gaatjes die er zitten met haakjes en een schroefdraad. En met metalen hoekjes met zelf-tappende schroeven in de balk. Vervolgens bevestig ik korte verticale balkjes.
Vervolgens bevestig ik de verticale balkjes met horizontale balkjes aan de wandzijde. En deze verbind ik met de horizontale metalen-wand-carrosserie-balk. Dan leg ik er 6mm multiplex in om de verticalen en horizontalen op hun plek te houden. De ontstane compartimenten schut ik af met een verticale 6mm multiplex-plaatjes en bevestig aan de voorzijde een aluminium hoek-lat om de glijder in te bevestigen. Dit doe ik ook zo aan de bovenkant. Dan bevestig ik de plastic glij-gootjes met de deurtjes er in.
Op de horizontale lat boven het kastje bevestig ik verlichting, een zelfklevende led strip, gevoed door een batterijtje. 3 meter voor 7 euro. Later maak ik een verbinding met de huishoudaccu.
Eerst bevestig ik een houten balkje aan het plafond. Aan de metalen carrosserie-dakbalken. Door de gaatjes die er zitten met haakjes en een schroefdraad. En met metalen hoekjes met zelf-tappende schroeven in de balk. Vervolgens bevestig ik korte verticale balkjes.
Vervolgens bevestig ik de verticale balkjes met horizontale balkjes aan de wandzijde. En deze verbind ik met de horizontale metalen-wand-carrosserie-balk. Dan leg ik er 6mm multiplex in om de verticalen en horizontalen op hun plek te houden. De ontstane compartimenten schut ik af met een verticale 6mm multiplex-plaatjes en bevestig aan de voorzijde een aluminium hoek-lat om de glijder in te bevestigen. Dit doe ik ook zo aan de bovenkant. Dan bevestig ik de plastic glij-gootjes met de deurtjes er in.
Op de horizontale lat boven het kastje bevestig ik verlichting, een zelfklevende led strip, gevoed door een batterijtje. 3 meter voor 7 euro. Later maak ik een verbinding met de huishoudaccu.
Altijd op reis, ook als ik slaap.
Re: Ombouwproject Renault Master L2H2
Moet je niet eerst wat aan isolatie en leidingen doen?
Of is dat waar je op wacht?
Of is dat waar je op wacht?
Re: Ombouwproject Renault Master L2H2
Wat betreft die diesel kachel. Niet doen. 5 KW is veeeeel te veel. Met een L2H2 bus heb je aan 2 KW meer als zat. Met een 5 kw heb je een sauna en hij loopt constant te pingelen op de laagste stand wat zeer slecht is voor een kachel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ombouwproject Renault Master L2H2
Die dieselkachel op de foto lijkt mij ook een uit china, die kosten incusief verzending nog geen 150euro en zijn gewoon prima dingen.
Op 1.2hz geeft een 5kw kachel maar 1kw aan warmte. Dat is toch niet teveel aangezien je ook actief ventileert
Draait dan in vergelijking met de 2kw veel stiller en veel zuiniger wat stroomverbruik betreft.
Op 1.2hz geeft een 5kw kachel maar 1kw aan warmte. Dat is toch niet teveel aangezien je ook actief ventileert
Draait dan in vergelijking met de 2kw veel stiller en veel zuiniger wat stroomverbruik betreft.
- petrosolandos
- Berichten: 60
- Lid geworden op: do 12 jul 2018, 16:10
Re: Ombouwproject Renault Master L2H2
Goede middag deskundigen.
Probleem:
Nog niets aangesloten, eerst wil aub meer weten.
Betreft Thedford koelkast N3080, de D+ . De oranje kabel (Laag Voltage) die zorgt dat de koelkast denkt dat de motor loopt.
Mijn camper heeft een huishoudaccu die niet met de startaccu verbonden is.
Mijn HH accu wordt geladen door mijn zonnepaneel of door walstroom 230V.
De D+ Oranje kabel (Laag Voltage) wil ik aansluiten op de + van de accu kan dat? (wel via een zekering 2Amp)
Ook de paarse kabel (Laag Voltage) sluit ik aan op de + van de accu. (wel via een zekering 2Amp)
De koelkast denkt dat de motor (altijd) loopt? (En slurpt mijn HH accu leeg?)
Hoe kan ik mijn koelkast dan op gas laten lopen.
De volgorde van de automatische keuze is volgens mij 1. 230V, 2. 12V, 3. gas. Klopt dat?
Hartelijk dank voor uw antwoord.
mvgPeter
Probleem:
Nog niets aangesloten, eerst wil aub meer weten.
Betreft Thedford koelkast N3080, de D+ . De oranje kabel (Laag Voltage) die zorgt dat de koelkast denkt dat de motor loopt.
Mijn camper heeft een huishoudaccu die niet met de startaccu verbonden is.
Mijn HH accu wordt geladen door mijn zonnepaneel of door walstroom 230V.
De D+ Oranje kabel (Laag Voltage) wil ik aansluiten op de + van de accu kan dat? (wel via een zekering 2Amp)
Ook de paarse kabel (Laag Voltage) sluit ik aan op de + van de accu. (wel via een zekering 2Amp)
De koelkast denkt dat de motor (altijd) loopt? (En slurpt mijn HH accu leeg?)
Hoe kan ik mijn koelkast dan op gas laten lopen.
De volgorde van de automatische keuze is volgens mij 1. 230V, 2. 12V, 3. gas. Klopt dat?
Hartelijk dank voor uw antwoord.
mvgPeter
Altijd op reis, ook als ik slaap.
-
- Berichten: 1822
- Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26
Re: Ombouwproject Renault Master L2H2
Inderdaad, zo slurpt de koelkast de hh accu leeg en gaat ie niet (automatisch) op gas. Oplossing: de d+ draad op .... de d+ van het voertuig, of op een d+ simulator als het voertuig geen d+ heeft.
Re: Ombouwproject Renault Master L2H2
Ben je helemaal niet van plan het staal binnen isoleren en bekleden of betimmeren?