Uitneembare camperinrichting in bedrijfsbus
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 10 sep 2019, 18:28
Uitneembare camperinrichting in bedrijfsbus
Hallo allemaal,
ik heb al rondgezocht maar kan er eigenlijk niets over vinden, maar zijn er mensen die met een bedrijfsbus rondrijden en die ook als camper gebruiken.
Ik heb namelijk (zie foto) een sprinter en zit er over te denken om een soort unit te maken die ik via de schuifdeur naar binnen schuif en eentje die ik via de achterkant naar binnen schuif en dan alle essentiele dingen die ik er in wil hebben bij me heb, om vervolgens bij terugkomst ze er weer uit te halen en ze in de stelling te zetten voor de volgende trip. Ik kan dan de bus gewoon weer voor de zaak gebruiken.
Hoe het moet gaan worden ben ik hard over aan het nadenken/tekenen maar vroeg me af zijn er mensen die dit ook hebben en dan graag foto's natuurlijk
Bedankt alvast!
ik heb al rondgezocht maar kan er eigenlijk niets over vinden, maar zijn er mensen die met een bedrijfsbus rondrijden en die ook als camper gebruiken.
Ik heb namelijk (zie foto) een sprinter en zit er over te denken om een soort unit te maken die ik via de schuifdeur naar binnen schuif en eentje die ik via de achterkant naar binnen schuif en dan alle essentiele dingen die ik er in wil hebben bij me heb, om vervolgens bij terugkomst ze er weer uit te halen en ze in de stelling te zetten voor de volgende trip. Ik kan dan de bus gewoon weer voor de zaak gebruiken.
Hoe het moet gaan worden ben ik hard over aan het nadenken/tekenen maar vroeg me af zijn er mensen die dit ook hebben en dan graag foto's natuurlijk
Bedankt alvast!
Re: Uitneembare camperinrichting in bedrijfsbus
Fiscaal heb je een probleem als je met een bedrijfsvoertuig wordt aangehouden terwijl deze is ingericht als camper (extra zitplaatsen etc.).
Forum verlaten.
Re: Uitneembare camperinrichting in bedrijfsbus
De bus moet aan de inrichtingseisen blijven voldoen. Dus idd geen zitplaatsen. Voorstoelen draaibaar maken mag wel. Een bed kun je ook op zitten. Dus liefst losse onderdelen gebruiken. Een naheffing kost heel veel geld. Dat moet je niet willen. Als alles los erin staat is het lading. Zorg dat ze dat bij een controle ook zo zien.
- Mickel Moen
- Berichten: 5261
- Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
- Locatie: Súdwest Fryslân
- Contacteer:
Re: Uitneembare camperinrichting in bedrijfsbus
Zolang je aan de inrichtingskosten van de bedrijfsbus blijft voldoen, mag je vervoeren wat je wilt.
Je komt dan natuurlijk niet in aanmerking voor het campertarief van de belastingdienst.
Er zijn bedrijven die dit soort uitneembare units voor je kunnen maken, maar zelf doen is natuurlijk ook goed mogelijk.
Je komt dan natuurlijk niet in aanmerking voor het campertarief van de belastingdienst.
Er zijn bedrijven die dit soort uitneembare units voor je kunnen maken, maar zelf doen is natuurlijk ook goed mogelijk.
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19157
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Uitneembare camperinrichting in bedrijfsbus
Ik heb het een aantal jaren gehad, toen grijs voor particulieren nog was toegestaan.
Autonoom keukenblok, stond klem: Campinggaztank onderin, enkele kunststof watertankjes, compressorkoelkastje.
Als ik één stekker (dompelpomp en koelkast) eruit trok en onderin het blokje de afvoerslang van de gootsteen naar
binnen haalde, tilden we met zijn tweeën het keukenblok er zo uit.
Voor de Sprinter, té smal om in de breedte te slapen:
Achterin twee langskisten van 2 meter lang met elk 4 compartimenten voor bagage, looppad ertussen. Looppad
opvullen met losse plaatjes multiplex, zit- en rugkussens plat en je hebt een groot bed! Een vloerplaat tussen de twee
kisten houdt ze op hun plaats.
Een vriend van me heeft dit 10 jaar volgehouden en is één keer gecontroleerd op een P-plaats in de grensstreek. Hij
heeft een bedrijf in licht en geluid, hij heeft beweerd dat ie de bus als regiewagen gebruikte bij openluchtconcerten.
De mengpanelen stonden dan onder de luifel. Hij had zelfs een paar foto's op A4-formaat om dit aan te tonen. De
ambtenaren van de douane, 4 man sterk(!), zeiden tegen elkaar: "kom jongens, we gaan..."
Zelf ben ik nooit gecontroleerd.
Geen zitplaatsen: de kussens aan één kant opgestapeld op een langskist, van groot naar klein en vastgezet als lading.
Keukenblok kan er zo uit, maar wordt ook wel gebruikt tijdens het werk: monteur handen wassen, koffie maken.
Het enige wat ik permanent had ingebouwd was een kast met uitklapbureautje, achter de omdraaibare bestuurdersstoel.
Onderin die kast de huishoudaccu, bovenin controlepaneel.
Foto's is even zoeken: www.aloys.nl/reizen en dan vóór 2013, de witte Fiat Ducato. Zelf zit ik op dit moment in Engeland.
Oh, een toilet hadden we ook: een Porta Potti, overdag met een jasje aan, stond rechts achter de bijrijderstoel. Zoals
ook gebruikelijk bij de oudere VW-campertjes. We hadden de positie van de keuken, tegen de zijkant achter de
bestuurder, ook afgekeken van VW.
Autonoom keukenblok, stond klem: Campinggaztank onderin, enkele kunststof watertankjes, compressorkoelkastje.
Als ik één stekker (dompelpomp en koelkast) eruit trok en onderin het blokje de afvoerslang van de gootsteen naar
binnen haalde, tilden we met zijn tweeën het keukenblok er zo uit.
Voor de Sprinter, té smal om in de breedte te slapen:
Achterin twee langskisten van 2 meter lang met elk 4 compartimenten voor bagage, looppad ertussen. Looppad
opvullen met losse plaatjes multiplex, zit- en rugkussens plat en je hebt een groot bed! Een vloerplaat tussen de twee
kisten houdt ze op hun plaats.
Een vriend van me heeft dit 10 jaar volgehouden en is één keer gecontroleerd op een P-plaats in de grensstreek. Hij
heeft een bedrijf in licht en geluid, hij heeft beweerd dat ie de bus als regiewagen gebruikte bij openluchtconcerten.
De mengpanelen stonden dan onder de luifel. Hij had zelfs een paar foto's op A4-formaat om dit aan te tonen. De
ambtenaren van de douane, 4 man sterk(!), zeiden tegen elkaar: "kom jongens, we gaan..."
Zelf ben ik nooit gecontroleerd.
Geen zitplaatsen: de kussens aan één kant opgestapeld op een langskist, van groot naar klein en vastgezet als lading.
Keukenblok kan er zo uit, maar wordt ook wel gebruikt tijdens het werk: monteur handen wassen, koffie maken.
Het enige wat ik permanent had ingebouwd was een kast met uitklapbureautje, achter de omdraaibare bestuurdersstoel.
Onderin die kast de huishoudaccu, bovenin controlepaneel.
Foto's is even zoeken: www.aloys.nl/reizen en dan vóór 2013, de witte Fiat Ducato. Zelf zit ik op dit moment in Engeland.
Oh, een toilet hadden we ook: een Porta Potti, overdag met een jasje aan, stond rechts achter de bijrijderstoel. Zoals
ook gebruikelijk bij de oudere VW-campertjes. We hadden de positie van de keuken, tegen de zijkant achter de
bestuurder, ook afgekeken van VW.
Re: Uitneembare camperinrichting in bedrijfsbus
Of het in NL mag weet ik niet maar kijk eens hier naar.
https://www.cailly.de/
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
https://www.cailly.de/
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Re: Uitneembare camperinrichting in bedrijfsbus
Interessante vraag is of de zitplaatsen verboden zijn als je rijdt of ook als je stilstaat. Als het alleen tijdens het rijden is, kan ik me voorstellen dat je losse inklapbare stoelen gebruikt.
Daar zou de BD dan weer een antwoord op moeten geven.
Daar zou de BD dan weer een antwoord op moeten geven.
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Re: Uitneembare camperinrichting in bedrijfsbus
Hoi,
Waarom zou het niet in Nederland mogen?
Zolang de camperdelen niet VAST AAN DE CARROSSERIE zijn bevestigd en je gewoon normale (wegen)belasting (grijs kenteken) betaald is er niets aan de hand.
Je kan de LOSSE camper delen gewoon beschouwen als lading.
Vanzlefsprekend kom je NIMMER in aanmerking voor het zogenaamde kwarttarief.
Ik heb dat heel lang geleden (toen het nog niet zo streng was) ook gedaan met de Ford Transit.
Losse delen zodat ik die er uit kon halen waarna ik weer gewoon een laadvloer had voor het vervoeren van andere zaken.
Dus gewoon bouwen.
TIP: De verbindings latten van de meubels zaten in gaten in de vloer gemonteerd. Deze meubels konden dus niet schuiven.
Met klemmen werden ze vervolgens aan de wanden vast gezet.
Succes,
Haije.
Waarom zou het niet in Nederland mogen?
Zolang de camperdelen niet VAST AAN DE CARROSSERIE zijn bevestigd en je gewoon normale (wegen)belasting (grijs kenteken) betaald is er niets aan de hand.
Je kan de LOSSE camper delen gewoon beschouwen als lading.
Vanzlefsprekend kom je NIMMER in aanmerking voor het zogenaamde kwarttarief.
Ik heb dat heel lang geleden (toen het nog niet zo streng was) ook gedaan met de Ford Transit.
Losse delen zodat ik die er uit kon halen waarna ik weer gewoon een laadvloer had voor het vervoeren van andere zaken.
Dus gewoon bouwen.
TIP: De verbindings latten van de meubels zaten in gaten in de vloer gemonteerd. Deze meubels konden dus niet schuiven.
Met klemmen werden ze vervolgens aan de wanden vast gezet.
Succes,
Haije.
FIAT DUCATO WEINSBERG CARA-COMPACT 600MF (PEPPER)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 10 sep 2019, 18:28
Re: Uitneembare camperinrichting in bedrijfsbus
Bedankt voor de reacties allemaal,
Dafluc:
Ind zitplaatsen gaat niet dus dat zullen campingstoeltjes worden, draaibare voorstoelen heeft geen zin want ik moet ind aan de bedrijfsbus inrichtingseisen voldaan en dan moet het schot achter de stoelen blijven zitten.
Mickel Koen
Klopt geen camper tarief maar ik heb bedrijfstarief en dat komt denk aardig op hetzelfde neer.
Ik ga alles verder ind zo maken dat het niet vast zit maar er zo uit kan, enige is het bed daar moet ik misschien iets van een uitklapbare lattenbodem voor verzinnen en een opblaas matras (zullen nooit heel lang weggaan) zodat het niet teveel op een camper lijkt.
Daarnaast is een unit met spoelbak en kookstel gewoon te verklaren omdat er ook altijd mountainbikes meegaan en na het fietsen is het wel lekker om even op te frissen en eten te maken.
Dafluc:
Ind zitplaatsen gaat niet dus dat zullen campingstoeltjes worden, draaibare voorstoelen heeft geen zin want ik moet ind aan de bedrijfsbus inrichtingseisen voldaan en dan moet het schot achter de stoelen blijven zitten.
Mickel Koen
Klopt geen camper tarief maar ik heb bedrijfstarief en dat komt denk aardig op hetzelfde neer.
Ik ga alles verder ind zo maken dat het niet vast zit maar er zo uit kan, enige is het bed daar moet ik misschien iets van een uitklapbare lattenbodem voor verzinnen en een opblaas matras (zullen nooit heel lang weggaan) zodat het niet teveel op een camper lijkt.
Daarnaast is een unit met spoelbak en kookstel gewoon te verklaren omdat er ook altijd mountainbikes meegaan en na het fietsen is het wel lekker om even op te frissen en eten te maken.
Re: Uitneembare camperinrichting in bedrijfsbus
Is het tussenschot wel verplicht voor die maatvoering.
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19157
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Uitneembare camperinrichting in bedrijfsbus
Volgens mij niet. En als je die voorstoelen draaibaar maakt heb je wel veel meer comfort!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 10 sep 2019, 18:28
Re: Uitneembare camperinrichting in bedrijfsbus
Dan zou mijn bus zeker onder de grote bussen vallen en kan hij er dus uit, kijk dat biedt mogelijkheden voor draaistoelen!