Camperloos!

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Camperloos!



Bericht door jansloos »

"Tijdens de controle die ik aan huis kreeg"

Kwamen ze werkelijk aan huis, om te controleren of hij wel aan de camperinrichting voldeed?

Dan hebben ze nog wel wat te doen.
Alleen al hier in Leiden kom ik regelmatig campers tegen, - met verhoogd dak, buitenluifel, 1 spoelbakje en verder gevuld met zitbanken op de originele plek, waar dan 6 man uitstapt.

Zo te zien een oud camper, ingericht als -weer- gewone personenbus.

Met de bedoeling een "gewone" bus te rijden, op camper kwarttarief?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperloos!



Bericht door Dafluc »

En waar staat volgens jou dat een camper geen zes zitplaatsen kan hebben? Als je aan de inrichtingseisen voldoet is het goed. Dus als 1 bank ook een bed is bijvoorbeeld.
Afbeelding
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Camperloos!



Bericht door Meine »

Ik heb 9 personen (incl chauffeur) op kenteken bij mijn alkoof camper. :wink:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperloos!



Bericht door Dafluc »

Dat bedoel ik. Dus jij hebt ook een goedkope personenbus? Ach. Het moet schijnbaar weer in een hokje passen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rob A2
Berichten: 271
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 22:10

Re: Camperloos!



Bericht door Rob A2 »

Rob,
Kom gewoon eens even bij mij 'buurten' in Lochem. Dan laat ik je mijn Crafter SY zien waarin wij ook fietsen e.d. kunnen vervoeren zonder het bed te verwijderen. Kun je wat ideeën opdoen. Enkele foto's tref je aan bij het bericht op dit forum over de ombouw van deze Crafter. Je hoeft er niet eens ver voor te rijden :-B :-B Stuur even een PB als je geinteresseerd bent.
Gr. Rob
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Camperloos!



Bericht door Charles Franconi »

De Haan campers in De Knipe in Friesland.
Dat is een goede inbouwer.

Als je een Sprinter wil, waarom dan geen langsbedden? Oké, de bus wordt langer, maar ik heb nog nooit parkeerproblemen ondervonden.
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 676
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Camperloos!



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Charles Franconi schreef:
ma 30 sep 2019, 19:58
Als je een Sprinter wil, waarom dan geen langsbedden? Oké, de bus wordt langer, maar ik heb nog nooit parkeerproblemen ondervonden.
Hallo Charles. Eén van de doelstellingen is om ons 'wagenpark' drastisch te reduceren, n.l. tot één MB Sprinter !
Met de 35 jaar ervaring met onze "Five Star" rugzak (de Land Rover met Camperunit), zijn we gewend aan wonen in kleine ruimte. Ondanks reizen van 8 maanden (!) en er zelfs 'officieel' in gewoond te hebben, kwamen we niks te kort. Kwestie van geven en nemen en vooral 'slim' zijn bij de indeling van de ruimte.
Heb ook een idee uitgewerkt met een soort opklapbed (in lengte richting), waarbij één lattenbodem vast staat, de andere deels over het keukenblok ligt (heb je s'nachts toch niet nodig :wink: ) En opgeklapt kunnen we zo een keukenblok van 150 cm realiseren (in de Camperunit 120 cm)

Dus gaan we in eerste instantie voor een L1-H2.
Maar alles is nog open. Moet nog eens kritisch meten, hoeveel breedte er voor een dwarsbed overblijft na de door ons gewenste isolatie op de wanden.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 676
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Camperloos!



Bericht door Dekker-Achterhoek »

jansloos schreef:
wo 25 sep 2019, 22:21
"Tijdens de controle die ik aan huis kreeg"
Kwamen ze werkelijk aan huis, om te controleren of hij wel aan de camperinrichting voldeed?
Hebben 40 jaar in Haarlem gewoond. Omdat onze Land Rover met Camperunit rond reed op 'grijs'-kenteken ( de unit is lading, geheel legaal !), kregen we zo eens in de 3, 4 jaar wel weer een Inspecteur van de Belastingdienst aan de deur. Waren we weer eens door een MRB fotopoortje gereden (denk ik). Er wordt dus wel degelijk gecontroleerd !

En dat was niet bij zo'n nachtelijke straat controle. De Land Rover stond of lekker warm in ons pakhuis, of we waren op reis :-B
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 676
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Camperloos!



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Land Rover ! 1e eig,110 4X4 OVERLAND automaat 6 cyl 140 pk !

Op de site van "Avontuurcampers" uit Spanbroek (NH) en diverse "Verkoop-sites" wordt 'mijn' Land Rover OneTen met Camperunit te koop gezet met onderstaande tekst;

"Absoluut unieke landrover 110 defender van 1e eigenaar aantoonbaar!
met mercedes 300 td automaat! 6 cylinder 144 pk !!! zonder computer alles werkt via relais, dus over al te wereld midden in de jungle staat,
alle specificaties enz enz in 8 multimappen!
werkelijk UNIEKE landrover van marine man, die dit als zijn levens werk heeft gezien !
hier onder een kleine toevoeging van specificaties en veranderingen en updates
in werkelijkheid heeft deze landrover ongeveer 65000 km gereden! "
.

In zowel de website van "Avontuurcampers" als op diverse 'Verkoop'-sites wordt de indruk gewekt, als of wij (1e eigenaar !, Marineman !) een overeenkomst met deze firma zijn aangegaan. Nee dus :evil: ! !
Laatst gewijzigd door Dekker-Achterhoek op zo 21 jun 2020, 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperloos!



Bericht door Dafluc »

Heb de advertentie gelezen, krijg nergens die indruk. Staat bij dat hij van eerste eigenaar is. Als jullie eerste eigenaar waren klopt dat dus. Maar nergens maak ik uit op dat er een relatie is tussen de eerste eigenaar en het verkopende bedrijf.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 676
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Camperloos!



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Sorry. Hier de 'vuilewas' buiten hangen heeft geen toegevoegde waarde op dit Forum :thumbdown:
Laatst gewijzigd door Dekker-Achterhoek op zo 21 jun 2020, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Camperloos!



Bericht door Vertrokken2 »

Wat een geweldig ding is dat. Wel een beetje aan de prijs. Hoe komt die Mercedes motor erin?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camperloos!



Bericht door Aloys »

Dekker-Achterhoek schreef:
vr 19 jun 2020, 15:06
En dat wij zeker geen informatiebron zijn of een ‘helpdesk’ functie gaan vertolken.
Toch stiekem proberen he? :D :wink:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Camperloos!



Bericht door Vertrokken2 »

In die zin dat mijn volgende camper veel meer een expeditievoertuig zal zijn.
Wel een beetje bijzonder dat je pro-actief aangeeft geen vragen te willen beantwoorden over iets wat ooit je grote trots was.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie