LED-verlichting: waar halen jullie die?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: LED verlichting, waar halen jullie die?



Bericht door Het-Licht »

Evelynne schreef:
Ledlampendirect: zeer goede service, veel productkennis, perfecte ondersteuning maar zeker niet de goedkoopste (mocht je die zoeken).
Led-gigant: als je zelf goed weet wat je nodig hebt, kan je flink wat besparen door ledstrips en materiaal hier te bestellen.
Ik ben zeer tevreden van de kwaliteit van het aangekochte materiaal van beide leveranciers.
Gr, Evelynne
Thanks voor de tips!

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door Het-Licht »


Mickel Moen schreef: Voor meer. Zie mijn blog:

https://mickelmoen.blogspot.com/2011/11 ... hting.html

Het bedrijf waar ik de goede lampjes gevonden heb: https://www.topledshop.nl/
Als het niet bevalt kun je het ook gewoon terug sturen. Wat ik al eens gedaan heb met verlichting voor in huis.
Thanks voor de tips.

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door Het-Licht »

Marcel1962 schreef:Hou er rekening mee dat led verlichting voor 12v niet zonder meer geschikt is voor in de camper.
Als je aan een paal staat zal je boordspanning makkelijk 14v kunnen bedragen en die 2v teveel is op den duur funest.

Deze ervaring heb ik met zelfklevende ledstrips waarvan na verloop van tijd diverse ledjes stuk gingen.
Wat je moet doen is het stroomverbruik meten als de led verlichting is aangesloten op 12v.
Je hebt 2v teveel en hierop deel je het gemeten stroomverbruik en dan heb je de waarde van de voorschakelweerstand die je in serie met de ledverlichting aansluit.

Let hierbij op het vermogen van de weerstand, te berekenen door het gemeten stroomverbruik maal 2 volt.

Met een voorschakelweerstand is bij mij nooit meer iets stuk gegaan!
Goed idee van een voorschakelweerstand! Niet aan gedacht, zat al in duurdere oplossingen te denken om dat op te lossen. Ledjes zijn inderdaad gevoelig voor teveel spanning.

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door Het-Licht »

motorrat schreef:De Aldi had vd week Led lampjes (warmwit) met bewegingssensor en batterijvoeding, geen gepiel met draadjes trekken weerstandjes, hebben ze thuis al jaren in de kledingkasten, dubbelzijdig stickertje plakken en klaar, die van vorig keer zelfs met USB opladen en magneetvoet (staalplaatje zit er weer bij met dubbelzijdig kleef)
Ik ga liever voor vaste oplossingen in de camper, los opplak spul net batterijtjes vind ik het niet!

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door Appiecamp »

Voor inbouw spotjes bv HERA INBOUW SPOT
Deze is origineel voor halogeen G4.
Zoek een ledlampje met G4 voet en plaats deze in de spot.
Voordeel is inderdaad dat je een led lampje kan uitzoeken die ipv 12 volt een iest hogere spanning kan hebben.
Gaat het wat langer mee.
Kies voor 2700K of 2800K voor wat warm licht. 3000K is erg kil en wit.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door de Jonckheer »

Omdat wij alles 230 volt hebben is het makkelijk; lampen gehaald bij de Action, net als in huis, er gaat er nooit een stuk. In de keuken een dimbare strip, gewoon op zijn adapter, dus blijft ook heel. Prima spul.
Op de foto te zien: schemerlamp naast de TV (schijnt niet op het beeld), aan de andere kant dezelfde. Dan nog naast de bank een schemerlamp en boven de bank en boven de dinette een led spot waarbij je prima kunt lezen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door ducati 900 »

Ik zie geen foto op mijn mobiel.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: LED-verlichting: waar halen jullie die?



Bericht door bertt »

Je kan heel goed op Ebay.com, dus niet .nl of .de Led verkrijgen tegen een lage prijs.

Waar je wel op moet letten dat ze 10 tot 20V kunnen verdragen, dan blijven ze heel. En opletten dat je warmwit neem, dat blauwe bevalt meestal niet.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Plaats reactie