Gezinscamper voor 5 personen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Lijn70
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 11:07

Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door Lijn70 »

Hallo,

Ik kan zo snel niets vinden over mijn 'probleem'.

We willen een camper (laten) bouwen voor ons gezin met 3 jongens van 14 en 11. Nu heb je vaak plek voor 4, voor 5 wordt lastig. We dachten aan een Ducato L3H2 met slaaphefdak, maar dat blijkt niet te kunnen (alleen bij 5.40 meter)?
De jongens gaan in principe in tentje, maar voor snelle overnachting of heel slecht weer is slapen in de camper wel makkelijk.
Wat zou kunnen is: of gewoon een dubbele cabine met plek voor 6 en daarachter de rest bouwen... of lengtebanken zonder gordels. Maar is dat laatste niet gevaarlijk?

Iemand ideeën? En ms foto's?

Ik hoor heel graag.

Groet, Marjolijn
Groetjes,

Marjolijn
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door pwhooftman »

Zie https://www.camperverzekerd.nl/download ... camper.pdf

Je mag dus zonder gordels op de langsbanken zitten, mits deze zitplaatsen op het kenteken zijn vermeld. De vraag is echter of je dat ook wilt voor de veiligheid van je kinderen....

Met het opgroeien van je kinderen in gedachten blijft m.i. een alkoofcamper de beste optie. Persoonlijk vind ik de charme van een camper dat er een open verbinding is tussen de cabine en het leefgedeelte, bij een dubbele cabine ga ik er van uit dat die afgescheiden is van het leefgedeelte en dat lijkt me veel minder het campergevoel geven.
Lijn70
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 11:07

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door Lijn70 »

Hi, bedankt voor je reactie... een Alkoof is voor mij geen optie. Moet een buscamper zijn, anders durf/kan ik er zelf niet in rijden.

Je zou natuurlijk wel de tussenwand er tussenuit kunnen halen... ms geeft dat dan wel wat meer campergevoel.

Grt, Marjolijn
Groetjes,

Marjolijn
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door durisotti »

Een hefdak op een Ducato kan prima !

http://www.mobile-freizeit-steffen.de/w ... ldach.html

En met een dergelijke bus heb je plek genoeg !

https://www.autotrack.nl/tweedehands/ci ... r/44694838
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door vanHooltje »

Ben bang dat je met 5 personen met een bus rap over je 3500kg heen bent.
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door joske501 »

Beste,

Je doelstelling lijkt bijna onmogelijk, maar...
Indien je zeer creatief omspringt met de ruimte moet het misschien lukken.
5 personen zitten kan indien je de 3 voorste zitplaatsen behoudt. Daarachter maak je een kleine treinzit waarvan de bank in de rijrichting een goedgekeurde bank is met veiligheidsgordels. Deze treinzit moet tevens omvormbaar zijn naar bed, dus 2 slaapplaatsen. Het bankje tegen de rijrichting moet voldoen om 3 personen te zitten anders kan je niet met 5 aan tafel.
Achteraan een vast bed voor 2 personen en daarboven een (opklapbaar) bed voor één persoon. Ruimte voor bagage zal je moeten zien te vinden onder het vast bed, en de weinige ruimte die overblijft tegen het dak voor hangkastjes. Een klein keukenblokje tegen het vast bed zal nog net kunnen, want ver voor de schuifdeur zal je niet kunnen komen daar de ruimte zal ingenomen worden door het omgevormd bed van de treinzit.
Toilet?, dat zal wel een porta-potie zijn gezien de geringe ruimte, een slang voor buitendouche zal ook wel kunnen.
Toveren met ruimte !
Of je het zal redden beneden de 3.5 ton is nog een andere vraag.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door PaulBng »

Met een Ducato (breder) H3 kun je misschien achterin een dwars stapelbed maken, 3 boven elkaar...
Lijn70
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 11:07

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door Lijn70 »

Bedankt alvast voor de reacties... als iemand die onze gezinssamenstelling heeft met een camper dan hoor ik dat ook graag... en foto's.
Groetjes,

Marjolijn
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door Dafluc »

Zoek eens op het merk Dreamer. Die hebben voor dit seizoen een buscamper met een nieuwe indeling. De Camper Five. Voor het camperen met zijn vijven dus. Ga vooral ook kijken op de Caravan Salon. Kun je allicht de nodige ideeën opdoen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door PaulBng »

Ik kan alleen nergens vinden wat hij weegt....
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door Dafluc »

Hij mag max 3500 kilo hebben. Volgens een Engelse site weegt hij leeg 3000 kilo. Dan hou je dus 500 kilo laadvermogen over.
Bron
Afbeelding
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door macfocus »

Wat dus veel te weinig is. Zelf voor 4 is het al krap.

Ik zeg, neem een paar rijlessen zodat je met een Alkoof kan en durft te rijden.
Dan blijft gewicht een issue, maar heb je in ieder geval ruimte.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door PaulBng »

De vraag is ook, wat "leeg" is. Zonder toeters en bellen?
Bij evt koop weegbrug bedingen...
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door Dafluc »

Zeker wegen. Maar het kan veel erger hoor. Er is een vijfpersons halfintegraal met maar 280 kilo laadvermogen. Opwaarderen en je C1 halen dus. Dat is overigens in september en oktober gratis bij aankoop van een Hymer (sorry Toon).
Afbeelding
Plaats reactie