Gezinscamper voor 5 personen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80324
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door Dafluc »

Waar het om gaat is dat je die vroeger (bouwjaar voor juni 2012) als officiële zitplaatsen ook op kenteken kreeg. Dat lukt met een later bouwjaar niet meer.
Afbeelding
Lijn70
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 11:07

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door Lijn70 »

Nee, ik begrijp het. Waar het me om gaat is dat er kennelijk tóch gordels in zitten die niet hoeven qua leeftijd camper, zelfs onveilig zouden zijn... dus ik vroeg me af of de gordels bij stoelen tegen de rijrichting in bij FABRIEKScampers ms wèl veilig zijn? Want waarom zitten ze er anders in?
Groetjes,

Marjolijn
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door tonic »

annoh schreef:
ma 23 sep 2019, 17:47
Bij campers wordt het verhaal een stuk lastiger. Er wordt wat gebouwd en veranderd. Gordeltjes erbij schroef maar raak. Zitplaatsje erbij hoppaaaa.
Thuis sloophamer erin. Bouwen wat je leuk of sterk zat vindt maar zijn die zelf aangebrachte zitplaatsen en gordels wel botsproef???
Waar baseer je dit allemaal op?
Kijk even hier op de site. keuren met langsbanken. Naar huis en zitplaatsen bouwen in de rijrichting.
raket5
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 19:16

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door raket5 »

En daarna een dik probleem hebben met de verzekering als er iets gebeurt...

Ik heb in mijn bus 2 extra gekeurde stoelen laten monteren. Kost een nette cent maar daarmee heb ik tenminste RDW goedkeurde zitplaatsen op kenteken.
Laatst gewijzigd door Aloys op zo 29 sep 2019, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever niet quoten wanneer dat niet nodig is.
Boxbox
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 19:21

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door Boxbox »

Lijn70 schreef: Nu vroeg ik me af: je kunt toch ook een L4H2 bus kopen met voorin een bestuurdersstoel en een bankje voor 2... das dan al 3p.....
Zou het passen om daarachter een goedgekeurd 2p bankje te plaatsen? Kun je er dan nog langs naar achter toe? Ik probeer uit te vinden hoe breed zo'n goedgekeurd bankje zou zijn maar zie het niet zo... ik gok iets van 1.20?

Ik neem aan dat een camperbouwer er wel een goedgekeurd bankje in kan zetten?

En hoeveel ruimte heb je dan daarachter nog?


Zie mijn post, ja dit kan dus. Bij de Ducato/ Peugeot Boxer dus. Hier heb je goedgekeurde gordelbokken voor. Wij hebben hier een zit van 90 cm breed van gemaakt. Net zo breed als een bijrijdersbank. De binnenmaat van de bus is 1.80/190 dus je kunt er nog prima langs. De rugleuning zit op 120 cm van de achterkant van de voorstoel.

Op die manier heb je 5 goedgekeurde zitplaatsen.

Enige nadeel is dat je voorin geen zitje hebt en je niet binnendoor naar achteren kunt. Maar dat vind ik minder van belang, liever mijn kinderen veilig :-)

Zo ziet het er dan uit bij een l3h2. Tijdelijke inrichting nog overigens. Achterin wordt een zit met tafel en tussen die zit en de bank willen we nog een toiletruimte.

Afbeelding
Lijn70
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 11:07

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door Lijn70 »

Hallo!

Tis even geleden dat ik online was... ik zal mezelf in de juiste topic nog even voorstellen straks, dat had ik geloof ik nog niet gedaan.

We zijn nog steeds bezig met zoeken naar een eigen camper. We kijken nog steeds voor een bus om zelf om te bouwen maar ook een tweedehands 'gewone' camper kijken we toch ook voor rond. Ik heb ondertussen in een alkoof gereden, een Ford Rimor...ging prima eigenlijk... we kunnen hem zelfs kopen, maar helaas zit ie 10 duizend boven het budget.

Nu zag ik een Ford Trigiano Riviera 7 persoons uit 2004 voor iets minder dan 18.000 euro... 89.000 op de teller. alles er op en er aan (inclusief oventje en leefruimte airco, dubbel lucht achter en ik geloof ook niet de 2.2 motor maar een 2.4).

We hebben rapporten opgevraagd via RDW en daar zie ik dat ie in Nederland is geimporteerd in 2012. Hier heeft ie vanaf die datum 11 eigenaren gehad... en wie weet hoe veel in België.

Hoewel ik best enthousiast was is dat nu flink getemperd... want:

1. Is 89.000 km niet erg weinig voor een camper van 15 jaar? (Sjoemel met km stand?)
2. 11 eigenaren, maar ws nog veel meer.. dat lijkt mij geen goed teken toch? Waarom verpatsen al die eigenaren de camper zo snel?

Ik wil best gaan kijken, maar als op voorhand het niet oké lijkt, dan ms maar beter niet eens doen?

Hoor graag van jullie als ervaren camperaars.

Ps ws moet deze vraag ook niet in dit topic, maar hier was ik al eerder geweest.

Groet,

Marjolijn
Groetjes,

Marjolijn
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door tonic »

Transits van deze leeftijd kunnen last hebben van roest! Vooral de dorpels. het aantal eigenaren zegt niet alles als een voertuig even van hand tot hand gaat tussen bijvoorbeeld handelaren gaat het in een korte tijd hard.
Kilometerstanden is altijd wel een probleempje bij import maar aan de andere kant zijn de meeste campers geimporteerd dus dat probleem hou je :-)
Laat in ieder geval een aankoop keuring doen of neem iemand mee die er verstand van heeft.
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door AadenAnke »

Als de camper van handelaar naar handelaar gaat blijven zij toch in handelsvoorraad en wordt eigenaar toch niet bij de rdw geregistreerd of heb ik dit mis?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door linus »

Transits van deze leeftijd kunnen last hebben van roest!
Mmmmm.....is naar mijn mening een heeeel groot understatement 😂😂😂
Sucses ermee😉
Toni
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door tonic »

Inderdaad je hebt gelijk! Sorry :-)
Uitgeschreven

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door Uitgeschreven »

Ik vermoed dat het deze is: https://www.motorhomedepot.nl/camper/Tr ... ra-801462/
Volgens de RDW heeft het voertuig sinds invoer in 2012, 7 eigenaren gehad. Kenteken 79-XJV-9 maar dat weet ik natuurlijk allemaal niet zeker.

Groet van,
Martin
Lijn70
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 19 aug 2019, 11:07

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door Lijn70 »

Ja klopt... heeft het zin om te gaan kijken?

Groet, Marjolijn
Groetjes,

Marjolijn
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10102
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door Peter LMC »

Kijken kan altijd.
Maar ik zou hem zeker even wegen. :problem:
Een alkoof camper van 7.30 meter en dan leeg 2640 kg :?:
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is maar heb mijn twijfels.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8374
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Gezinscamper voor 5 personen



Bericht door EasyBee »

Leeggewicht 2540 en rijklaar 2640 kg. Misschien op kenteken. :eh:
Maar met als extra accessoires luifel, zonnepaneel + TV, oven, airco en fietsenrek. :thumbdown:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie