Ombouw Renault Master L2H3
Re: Ombouw Renault Master L2H3
'De bus aangeschaft bij een bedrijfsbussen-verkoper die per jaar duizenden busjes verkoopt aan bedrijven en slechts 4 aan particulieren.' Mag ik vragen welke verkoper dat was? (Of is dat niet toegestaan?)
Re: Ombouw Renault Master L2H3
@TS
Gewoon ter info...
Een aantal jaren terug moest ik ook noodgedwongen (medische redenen ega) aan een tandem, die we ook met de camper mee wilden nemen.
We vonden een vouwtandem, die -opgevouwen- precies tussen de achterlichten van de Peugeot Boxer (= Fiat Ducato) paste.
Ook zelf een drager voor gemaakt.
Achterwiel stond in een goot, het scharnier hing in een op maat gemaakte houder...
Tandem was wel een duur ding, overigens. Maar dat hadden we ervoor over.
Gewoon ter info...
Een aantal jaren terug moest ik ook noodgedwongen (medische redenen ega) aan een tandem, die we ook met de camper mee wilden nemen.
We vonden een vouwtandem, die -opgevouwen- precies tussen de achterlichten van de Peugeot Boxer (= Fiat Ducato) paste.
Ook zelf een drager voor gemaakt.
Achterwiel stond in een goot, het scharnier hing in een op maat gemaakte houder...
Tandem was wel een duur ding, overigens. Maar dat hadden we ervoor over.
Re: Ombouw Renault Master L2H3
Beste Paul,
Heb ik naar gekeken. Echter met mijn lengte van 1,98 heb ik een op maat gemaakte tandem afgestemd op de lengte van mijn vrouw en mij. Hollandsfabrikaat. Gemaakt om wereldreizen mee te kunnen maken. Waarom heb ik eigenlijk een camper
Heb ik naar gekeken. Echter met mijn lengte van 1,98 heb ik een op maat gemaakte tandem afgestemd op de lengte van mijn vrouw en mij. Hollandsfabrikaat. Gemaakt om wereldreizen mee te kunnen maken. Waarom heb ik eigenlijk een camper
Groet, Ge
Ombouw Renault Master L2H3 : elektrische installatie
Op basis van voorbeelden die ik afgelopen jaren op dit forum heb gelezen heb ik mijn schema getekend. Inmiddels is het ook zo ingebouwd. De basis is klaar.
Mijn installatie heeft voor mij twee noodzakelijke handigheidjes
1) er is een beveiliging ingebouwd waardoor een aangesloten walvoeding een startonderbreking veroorzaakt. Dit zat al in de aangeschafte bus en heb ik uiteraard hergebruikt. Eénmaal ben ik met mijn vorige bus weggereden 's-avond waarbij de kabel nog aangesloten was. Werd gelukkig op tijd ontdekt.
2) er zit een schakelaar ingebouwd die met een draai aan de knop maakt dat ik de huishoudaccu kan gebruiken als startaccu : start-assist Vaak stap ik binnendoor naar achter, verlaat later de bus via de schuifdeur en ben dan weer eens vergeten de autolichten uit te schakelen.
Mijn installatie heeft voor mij twee noodzakelijke handigheidjes
1) er is een beveiliging ingebouwd waardoor een aangesloten walvoeding een startonderbreking veroorzaakt. Dit zat al in de aangeschafte bus en heb ik uiteraard hergebruikt. Eénmaal ben ik met mijn vorige bus weggereden 's-avond waarbij de kabel nog aangesloten was. Werd gelukkig op tijd ontdekt.
2) er zit een schakelaar ingebouwd die met een draai aan de knop maakt dat ik de huishoudaccu kan gebruiken als startaccu : start-assist Vaak stap ik binnendoor naar achter, verlaat later de bus via de schuifdeur en ben dan weer eens vergeten de autolichten uit te schakelen.
Groet, Ge
Re: Ombouw Renault Master L2H3
Mooi schema
Kost wat, maar dan heb je ook wat met alle Victron apparaten in je bus.
Kost wat, maar dan heb je ook wat met alle Victron apparaten in je bus.
Pleasure is the path of joy