opbouwproject Fiat Ducato L3H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: opbouwproject Fiat Ducato L3H2



Bericht door JTG »

Door een lijn te trekken midden tussen de voorstoelen en de midden achterdeur en daar haaks op te werken is het makkelijkst denk ik. Merkstift lijn op verwijderbare schilderstape.
Strikethebell
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 22:01
Locatie: Wolvega

Re: opbouwproject Fiat Ducato L3H2



Bericht door Strikethebell »

Chris ja, als je het weet hoef het niet moeilijk te zijn. Dat ik dat nog niet zelf bedacht had. Bedankt iig Jeroen.
Bart200
Berichten: 149
Lid geworden op: do 13 dec 2018, 23:02

Re: opbouwproject Fiat Ducato L3H2



Bericht door Bart200 »

Om de leuning recht te krijgen kan je ook een lat op de leuning of inbouwframe leggen die helemaal van links naar rechts gaat. dus de leuning van links helemaal naar rechts doortrekken. Klemmen met lijmklemmen kan ook, en dan kan je zowel aan de linkerkant als de rechterkant meten naar een referentiepunt links en rechts in de wagen. Dat kan of naar voren zijn of naar achteren. Met de schuifdeur is links en rechts niet helemaal gelijk maar als je naar de vloer kijkt is de achterkant van de cabine waarschijnlijk links en rechts gelijk. En een vast punt op de deurstijl van de achterdeuren zal links en rechts gelijk zijn.
met een blokhaak op de middellijn is ook mogelijk maar doordat die niet zo heel groot is, kan het best wel veel gaan afwijken.
Strikethebell
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 22:01
Locatie: Wolvega

Re: opbouwproject Fiat Ducato L3H2



Bericht door Strikethebell »

Het is gelukt. Bankje staat er netjes is. Daarnaast heb ik de Planar 44D geplaatst zoals hier in de zelfbouwgroep al eerder is gedaan. Verder ben ik bezig geweest met de holle ruimtes te isoleren met schapenwol. Dat is nu zo goed als klaar. De meeste zaken voor de stroomvoorziening heb ik uitgedacht en buizen getrokken en kabels gelegd en alles op werking gecontroleerd. Voor wat betreft de verlichting zit ik nog met een vraag, waarop ik zo 1,2,3 niet kan bedenken hoe ik het wil hebben. Ik heb nu enkele LED-tl lampen met touch bediening in gebruik. Daarnaast heb ik de rainstop boven de schuifdeur met een dimmer met afstandsbediening. Er komen nog enkele spots in het plafond en her en der nog een paar lampen. Het zou dan zo maar van alles wat kunnen worden, AB met dimmer voor de ene lamp, dimbare touch voor de andere, een schakelaar voor weer een andere. Hoe kan ik daar wat meer 1 geheel van maken? Graag jullie ervaringen, ideeën. Alvast dank.\

Vriendelijke groet
Albert
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: opbouwproject Fiat Ducato L3H2



Bericht door JTG »

Zelfde schakelmateriaal gebruiken? Zoek eens op V1 led dimmer bij Aliexpress bijvoorbeeld. Op zo’n V1 zitten bij ons de plafondlampjes, op een tweede de raintec, op een derde komen de lampjes onder de boven kastjes.
Allemaal ook met vaste schakelaar te bedienen, maar ook via afstandsbediening.
Strikethebell
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 22:01
Locatie: Wolvega

Re: opbouwproject Fiat Ducato L3H2



Bericht door Strikethebell »

Ik ben deze week weer eens wat in de camper aan het werk. Ik wil een aantal panelen bekleden met stof die 4mm dik is en ook om de randen geplakt gaat worden. Nu ben ik aan het bedenken hoe ik de panelen weer kan bevestigen. Dat gaat niet met de stoppen en klemmetjes die er af fabriek voor gebruikt worden. Ik ben wel benieuwd naar andere oplossingen om panelen vast te zetten in bijv de achterdeuren en de zijwanden. Iemand leuke ideeën? Ik kan de panelen in de originele gaten in de carrosserie bevestigen in een paar gevallen, maar wil niet die lelijke grijze pluggen er weer in.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: opbouwproject Fiat Ducato L3H2



Bericht door PaulBng »

Velcro?


Paul
Gebruikersavatar
Marzel
Berichten: 43
Lid geworden op: do 15 apr 2021, 23:20
Locatie: Zoetermeer

Re: opbouwproject Fiat Ducato L3H2



Bericht door Marzel »

Die lelijke grijze pluggen onder de bekleding ?
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: opbouwproject Fiat Ducato L3H2



Bericht door Peter LMC »

Die zie je niet zitten dus :?:
Gebruikersavatar
Marzel
Berichten: 43
Lid geworden op: do 15 apr 2021, 23:20
Locatie: Zoetermeer

Re: opbouwproject Fiat Ducato L3H2



Bericht door Marzel »

Eerst op de juiste plek de gaatjes maken in de panelen
Dan de pluggen er doorheen, desnoods even vastkitten.
Daarna de bekleding er op
Dan de platen vastklikken met de pluggen.
Dan zie je de pluggen niet zitten
Strikethebell
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 22:01
Locatie: Wolvega

Re: opbouwproject Fiat Ducato L3H2



Bericht door Strikethebell »

Bedankt voor de reacties. Als ik de achterdeuren ga doen, daar zitten de panelen in een soort schuifjes die weer in het blik zitten. Die schuifjes passen niet meer op de panelen omdat het totaal te dik wordt (panelen+stof). Er zit armaflex op geplakt en daar wil ik dan de panelen weer op vastzetten. Zou met klittenband kunnen, maar ik heb geen idee of dat houdt op de isolatie en of het gaat rammelen tijdens het rijden bijv.
Gebruikersavatar
Huug Lansbergen
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 21 okt 2020, 12:41

Re: opbouwproject Fiat Ducato L3H2



Bericht door Huug Lansbergen »

Je zou op zoek kunnen gaan naar langere bevestigings clips , zijn er in diverse maten .
Gr
Huug
Plaats reactie