Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2
- Kampeermark
- Berichten: 320
- Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13
Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2
Dat is eigenlijk nog een verdomd goed idee!!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2
Ik heb er een actuator van een auto-deurslot voor gebruikt.
Bedenk wel dat die niet bekrachtigd blijft.
Spanning erop en hij schuift uit. Spanning eraf en hij kan weer inzakken.
Spanning omdraaien trekt hem weer in. Als ie dat al niet is.
Dus daar moet je wel even wat voor verzinnen.
Ik heb naast de laden een messing strip gemaakt die omhoog en omlaag kan schuiven. Bij elke lade een pen. En bovenaan een pen met een kogellager. Van een brood plank een achtste van een cirkel gemaakt met variable boog. Opzij trekken, duwt ie de kogellager omhoog (en valt in een klein deukje), en daarmee de strip en de pennen. Laden open.
De actuator trekt het ding uit het deukje en de zaak valt naar beneden. Laden vergrendelen.
Maar er zijn vast nog wel andere oplossingen te verzinnen. Zoals een verticale as die heen en weer draait ofzo. Is mss nog wel simpeler. Had ik eerder moeten bedenken
Bedenk wel dat die niet bekrachtigd blijft.
Spanning erop en hij schuift uit. Spanning eraf en hij kan weer inzakken.
Spanning omdraaien trekt hem weer in. Als ie dat al niet is.
Dus daar moet je wel even wat voor verzinnen.
Ik heb naast de laden een messing strip gemaakt die omhoog en omlaag kan schuiven. Bij elke lade een pen. En bovenaan een pen met een kogellager. Van een brood plank een achtste van een cirkel gemaakt met variable boog. Opzij trekken, duwt ie de kogellager omhoog (en valt in een klein deukje), en daarmee de strip en de pennen. Laden open.
De actuator trekt het ding uit het deukje en de zaak valt naar beneden. Laden vergrendelen.
Maar er zijn vast nog wel andere oplossingen te verzinnen. Zoals een verticale as die heen en weer draait ofzo. Is mss nog wel simpeler. Had ik eerder moeten bedenken
Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2
Wat een oplossingen zeg
Ik heb het simpel gehouden, onderste lade haakt aan de laden daar boven en de bovenste is een vast paneel.
Laden zijn er nog nooit uit gekomen tijdens het rijden.
Ik heb het simpel gehouden, onderste lade haakt aan de laden daar boven en de bovenste is een vast paneel.
Laden zijn er nog nooit uit gekomen tijdens het rijden.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- Kampeermark
- Berichten: 320
- Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13
Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2
Klinkt als een goed idee paul, heb je wellicht ene fotootje ter verduidelijking? Ik dacht aan een systeem met nokjes, alleen m’n actuator is aan de lange kant dus ik moet die haakse beweging over zien te brengen...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2
Daar was ik al bang voor. Gelukkig staat de camper voor de deur, anders was ik een uur in de archieven aan 't graven.
Hieronder bij de laden. Die zijn gemaakt van verbouwde Ikea laden en geleiders. Op de rand een kunststof wigje, zodat je de lade door de vergrendeling kunt drukken. Daarnaast de messing strip met pen per lade. Onderaan vergrendelt ie ook nog een klep. Hij staat nu ontgrendeld. Vergrendeld is ongeveer 2.5 cm lager
Dit is de bovenkant van de messing strip. De genoemde kogellager zit dus aan de andere kant van dat wandje. Het kopse eind van het keukenblok is een ronde holte. Daar zit de rest in. Ook een afvalbakje in gemaakt.
De actuator met diode. Die witte boorkrul hoort daar natuurlijk niet. Zie ik nu pas
En dit is het stukje broodplank.
Ontgrendelen door aan het rode touwtje te trekken dat voor uit het blok hangt
Hieronder bij de laden. Die zijn gemaakt van verbouwde Ikea laden en geleiders. Op de rand een kunststof wigje, zodat je de lade door de vergrendeling kunt drukken. Daarnaast de messing strip met pen per lade. Onderaan vergrendelt ie ook nog een klep. Hij staat nu ontgrendeld. Vergrendeld is ongeveer 2.5 cm lager
Dit is de bovenkant van de messing strip. De genoemde kogellager zit dus aan de andere kant van dat wandje. Het kopse eind van het keukenblok is een ronde holte. Daar zit de rest in. Ook een afvalbakje in gemaakt.
De actuator met diode. Die witte boorkrul hoort daar natuurlijk niet. Zie ik nu pas
En dit is het stukje broodplank.
Ontgrendelen door aan het rode touwtje te trekken dat voor uit het blok hangt
- Kampeermark
- Berichten: 320
- Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13
Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2
Dit is stof tot nadenken Paul!!
Gister even de verlichting van het opstapje getest. Deze is gekoppeld aan de dimmer van de algehele verlichting. Wilde ik jullie niet ontnemen. Heeft 3 euro gekost in totaal..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gister even de verlichting van het opstapje getest. Deze is gekoppeld aan de dimmer van de algehele verlichting. Wilde ik jullie niet ontnemen. Heeft 3 euro gekost in totaal..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Kampeermark
- Berichten: 320
- Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13
Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2
Hoop gedaan de laatste weken. Begonnen met verschillende afwerk klussen, zoals de koof boven de schuifdeur. Daar zit een een lampje in welke geschakeld word Door de originele deur verlichting. Ook komt daar een instrument paneel.
Verder laatste kastje boven de keuken en ook de keuken aangesloten. Daarnaast afwerking boven de bagage ruimte boven de voorstoelen.
Een ding met de luifel, het is uiteindelijk de f80s geworden. Met de smalle montage set. In de handleiding staat dat de laatste stap, het schroeven van 3 rvs schroeven is. Echter zonder voor te boren. Dit lijkt mij nogal bijzonder.. iemand ervaring?
Cry
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verder laatste kastje boven de keuken en ook de keuken aangesloten. Daarnaast afwerking boven de bagage ruimte boven de voorstoelen.
Een ding met de luifel, het is uiteindelijk de f80s geworden. Met de smalle montage set. In de handleiding staat dat de laatste stap, het schroeven van 3 rvs schroeven is. Echter zonder voor te boren. Dit lijkt mij nogal bijzonder.. iemand ervaring?
Cry
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 25 jun 2019, 4:17
Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2
Super mooi totaal verslag tot nu toe, met veel plezier gelezen en veel ideeën op gedaan. Wat ik alleen gemist heb is wat voor isolatie je gebruikt heb. En hoe bepaal je van te voren de hoeveelheid die je moet aanschaffen?
Heb je ook van die dreunplaat geplaatst en hoeveel?
Heb je ook van die dreunplaat geplaatst en hoeveel?
- Kampeermark
- Berichten: 320
- Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13
Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2
Hoi,
Ik heb Armacel 18mm gebruikt voor de wanden. Vloer heb ik een geraamte gelegd, de ribbels opgevuld met 9mm, vervolgens de vakken gevuld met nog eens 9.
Verder geen ontdreuning. Dat werkt met een lege bus, maar een volgebouwde bus met armacel is geen klankkast meer hoor. Achteraf had ik het misschien op de schuifdeur geplakt maar ook dat is koffiedik kijken
Ik heb Armacel 18mm gebruikt voor de wanden. Vloer heb ik een geraamte gelegd, de ribbels opgevuld met 9mm, vervolgens de vakken gevuld met nog eens 9.
Verder geen ontdreuning. Dat werkt met een lege bus, maar een volgebouwde bus met armacel is geen klankkast meer hoor. Achteraf had ik het misschien op de schuifdeur geplakt maar ook dat is koffiedik kijken
Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2
Heb je eerst de indeling er in gemaakt en daarna de wanden afgewerkt ?
Zo lijkt het op de foto´s en dat lijkt mij arbeidsintensiever.
Ik heb namelijk eerst de afwerkplaten en daarna pas de indeling er in gemaakt.
Dreunplaten hebben zoals Kampeermark al schrijft geen nut in een volgebouwde bus
Ik heb schapenwol gebruikt en vooraf alle m2 opmeten voor de hoeveelheid
Zo lijkt het op de foto´s en dat lijkt mij arbeidsintensiever.
Ik heb namelijk eerst de afwerkplaten en daarna pas de indeling er in gemaakt.
Armacel en schapenwol zijn de favorieten, geen glas- of steenwol of polystyreen gebruiken.CamperFam2019 schreef: ↑vr 07 aug 2020, 17:38Wat ik alleen gemist heb is wat voor isolatie je gebruikt heb. En hoe bepaal je van te voren de hoeveelheid die je moet aanschaffen?
Heb je ook van die dreunplaat geplaatst en hoeveel?
Dreunplaten hebben zoals Kampeermark al schrijft geen nut in een volgebouwde bus
Ik heb schapenwol gebruikt en vooraf alle m2 opmeten voor de hoeveelheid
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- Kampeermark
- Berichten: 320
- Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 17:13
Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2
Hoi gsm,
Ja eerst de wanden toen afwerking. Ligt wel aan de plek, achter eerst de wanden toen de kasten. Achteraf zou ik het ook anders hebben gedaan, maar achteraf kijk je een koe in z’n gat
Mark
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja eerst de wanden toen afwerking. Ligt wel aan de plek, achter eerst de wanden toen de kasten. Achteraf zou ik het ook anders hebben gedaan, maar achteraf kijk je een koe in z’n gat
Mark
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 25 jun 2019, 4:17
Re: Zelfbouwverslag Fiat Ducato L3H2
[/quote]
Armacel en schapenwol zijn de favorieten, geen glas- of steenwol of polystyreen gebruiken.
Dreunplaten hebben zoals Kampeermark al schrijft geen nut in een volgebouwde bus
Ik heb schapenwol gebruikt en vooraf alle m2 opmeten voor de hoeveelheid
[/quote]
Ok helder bedankt, maar armacel voor de vloer en plafond en schapenwol voor de wanden en alle hoekjes en gaatjes of heb ik het verkeerd?
Armacel en schapenwol zijn de favorieten, geen glas- of steenwol of polystyreen gebruiken.
Dreunplaten hebben zoals Kampeermark al schrijft geen nut in een volgebouwde bus
Ik heb schapenwol gebruikt en vooraf alle m2 opmeten voor de hoeveelheid
[/quote]
Ok helder bedankt, maar armacel voor de vloer en plafond en schapenwol voor de wanden en alle hoekjes en gaatjes of heb ik het verkeerd?