Vloerplaat

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris S
Berichten: 69
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 12:19

Vloerplaat



Bericht door Chris S »

Ik zie dat een grote plaat betonplex meer dan €200,- kost.
https://www.houthandelonline.nl/betonp ... gLh9vD_BwE
Maar kant en klaar gezaagde vloerplaten op maat zijn ongeveer net zo duur.
https://freespaneel.nl/floor-12mm-mult ... ucato.html

Valt hier zelf tegenop te zagen? Of is er iets niet handig aan de op maat vloerplaten dat ik over het hoofd zie?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Vloerplaat



Bericht door Atoz »

De eerste link is 18 mm dik materiaal
De tweede link is 12 mm dik.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Chris S
Berichten: 69
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 12:19

Re: Vloerplaat



Bericht door Chris S »

Je hebt gelijk. Maar even los van de prijs. Heeft iemand goede ervaring met zo’n vloer op maat? Sluit die een beetje netjes aan op de vorm van de wand?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Vloerplaat



Bericht door Navigator »

Geen ervaring met de voerplaten wel met de wandplaten. Deze passen perfect. Zowel in hout als in kunststof.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Vloerplaat



Bericht door rijschoollucassen »

Chris,
Als de prijzen ongeveer hetzelfde zijn, wist ik het wel. Het is een ontzettend lastige klus om zelf een vloerplaat netjes op maat te zagen en je kan nog zo goed je best doen, maar er zal altijd ergens een onvolkomenheidje zitten. Ik nam de voorgezaagde plaat. Die zal veel nauwkeuriger gezaagd zijn dan wat je zelf kunt. Een centimeter ruimte is sowieso niet zo erg, je zult vast en zeker ook wandafwerking gaan plaatsen, dus daar vang je het weer mee op. Afhankelijk van de dikte van je vloerisolatie zal de plaat ook iets hoger komen te liggen, wat bij wijkende wanden ook weer wat ruimte geeft.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Vloerplaat



Bericht door L4H3 »

Lekker voor de op maat gezaagde gaan. Waarom?
1 hij is dik zat die 12 mm
2 hij is lichter
3 je hoeft niet zelf te zagen dus je kan je ook niet verzagen
4 ik heb hem zelf ook en is prima om alles op te bouwen. stevig zat
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Vloerplaat



Bericht door WoutvanAken »

Chris, heb je mijn advertentie gezien in de rubriek "te koop aangeboden"?
Ik heb sandwich panelen liggen van 250x125; 15 mm dik, twee laagjes gegrond multiplex met daartussen 8 mm pur.
In de profielen van de vloerplaat strookjes Armaflex van 9 mm en dan deze platen erover; totale vloerdikte 15 mm, geïsoleerd, eenvoudig te verwerken.... Wat wil je nog meer. :D Ook zeer geschikt voor wanden, deuren enz. Gewicht per plaat 16 kg.
Wout.
Gebruikersavatar
Chris S
Berichten: 69
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 12:19

Vloerplaat



Bericht door Chris S »

Is een optie. Een plaat op maat klinkt ook wel lekker.

Weet iemand trouwens waarom iedereen houten latjes op de bodem legt voordat de vloerplaat erop gaat? Ik dacht zelf de verdiepinkjes uit te vullen met 10mm X-trem en dan nog 1 volledige laag X-trem en dan direct daar weer op de betonplex. Betonplex vast zetten op sjoroog boutgaten.
Zie ik iets over het hoofd? Is het X-trem niet drukvast?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Vloerplaat



Bericht door Navigator »

Wellicht is men bang dat de vloer op de X-Trem toch nog gaat bewegen. Ik heb ook gewoon uitgevuld met 10mm dikke stroken en daar een laag van 10mm overheen. Daarop weer de vloerplaat en deze vastgezet met RVS-zelftappers. Muurvast.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Chris S
Berichten: 69
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 12:19

Re: Vloerplaat



Bericht door Chris S »

Zo wil ik het ook doen ja. En omdat perforatie van m’n dampdichte isolatie te voorkomen wil ik niet met meerdere zelftappers werken maar de betonplex op de hoeken vastzetten middels bouten in de sjorgaten. Op 6 punten is dat geloof ik. Kan me níet voorstellen dat er dan nog beweging in zit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Vloerplaat



Bericht door L4H3 »

Ik heb de vloerplaat ook alleen met de sjorgaten vastgezet. De plaat lig verder helemaal los op de Xtreme. Door de opbouw, bed, banken, keuken,kasten enz zit alles zo vast als een huis. Alles zit ook nog eens vast aan het plafond en wanden.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
Mick-Ine
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 17:53

Re: Vloerplaat



Bericht door Mick-Ine »

Dag Chris,
Wij hebben Xtreme gekozen met Russisch grenen, Xtreme is geplakt, rest ligt los. Geen probleem. Hout is hard en niet zwaar, kosten: 3 platen (122x244) voor 100 euro. Wel bij een echte houthandel gehaald. Advies dat wij kregen was om niet door de vloer te boren, geeft alleen maar kans op roest. En zoals hierboven als vermeld, alles wat er nog bovenop komt houd het wel vast.
Succes!
Groet, Ine
Als je niet springt kun je niet vallen, maar ook niet vliegen :-)
Gebruikersavatar
Chris S
Berichten: 69
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 12:19

Re: Vloerplaat



Bericht door Chris S »

Uiteindelijk zo opgelost:
Strookjes 10mm Xtreme in de lage delen van de vloer gelijmd. Daar overheen 1 laag 10mm Xtreme. Ook vast gelijmd. Toen online een vloer besteld en opgehaald in Zeeuws-Vlaanderen. 12mm betonplex met antislip. Paste redelijk. Alleen de locaties die ze hadden aangeduid met frees waar de sjorogen zouden moeten zitten, die klopten nét niet waardoor ik wat heb moeten klooien met vergroten van boorgaten etc. Beter de locatie van deze gaten goed in meten en zo weer uitzetten als je het gat in de laadvloer gaat boren. De laadvloer ligt dus vast met platverzonken binnenzeskantschroeven M8 in de sjoroog-gat-schroefdraden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie